Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ile ważą zawory do Urala?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zwierzak




Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce i okolice

PostWysłany: Wto 22:48, 25 Cze 2013    Temat postu: Ile ważą zawory do Urala?

Czy ma ktoś pod ręką oryginalne zawory do Urala? Odebrałem dziś głowice z nowymi zaworami, dopasowane podobno od jakiegoś Fiata. Optycznie wydają mi się cięższe... Wrzuciłem na wagę. Wydech ma 67 gramów, ssący 76.
Mam je na wierzchu, jeśli okażą się za ciężkie, to zdejmę trochę materiału z talerzyka.
Stare zawory trafiły na złom, zanim je zważyłem... Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:06, 26 Cze 2013    Temat postu:

klapek gdzieś to mierzył, ważył i wrzucał. poszukaj Wink

o mam!

klapek napisał:
W poniedziałek głowice poszły do Hruzdowicza w Sopocie. Jak je rozbierałem to odkryłem że w jednej nie było tależyka pod sprężynami (!). Sprężyny waliły w alu, raczej nie długo bo nie ma dużych ubytków materiału. Człowiek, który składał ten silnik musiał być niesamowitych fachoFcem...

Co do zaworów to miałem rację... Paradowscy robią cięższe...

Wyjęte stare ruskie zawory:

wydech/ssący
63g/65g

Nowe ruskie:

wydech/ssący
66g/75g

Paradowskich:

wydech/ssący
66g/77g

Pomiędzy starymi a Paradowskich na ssącym jest różnica przekraczająca 12g...


Ostatnio zmieniony przez klapek1328 dnia Śro 7:17, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwierzak




Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce i okolice

PostWysłany: Śro 7:21, 26 Cze 2013    Temat postu:

Dzięki, wychodzi na to. że moje ważą mniej więcej tyle, ile nowe ruskie... Tylko dlaczego nowe ruskie ważą więcej niż stare ruskie ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 19:16, 26 Cze 2013    Temat postu:

Kurde... Nastepny chce z ruska zrobić japonie.. Stary, wkładaj, docieraj, jezdzij bo zycia ci zabraknie jak będziesz kazda ruska czesc wazyl.. Ruskowi to i tak nie zrobi roznicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Śro 20:01, 26 Cze 2013    Temat postu:

Może gdzieś jakieś gramy i robią różnice ,ale nie w rusku normalnie eksploatowanym.Gdyby tak było to nie byłoby sensu produkować przez Paradowskich nadwymiarowych zaworów/trzonki/.Ile waży zawór z trzonkiem fi 9, a ile z fi 9,5 ? chyba różnica będzie większa jak 5 gram !!, i co zakłada się i jeżdzi !! i będzie i to długo.Tak jak pisze Cyborg rusek to nie Japonia.A może by tak koła napompować azotem ? nie będzie szybciej zamiatac i mniej palić?Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zwierzak




Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce i okolice

PostWysłany: Śro 22:23, 26 Cze 2013    Temat postu:

Very Happy namawiacie mnie do niechlujstwa technicznego Very Happy
A motocykl może być niechlujny, ale tylko wizualnie Very Happy
Mój nawet jest...
Mam zawory na stole, zdjąć 8 gram z dna talerzyka i zapolerować zajmie pół godziny. Mam czym. Zaszkodzi? Nie. Pomoże? Może oszczędzi wałek rozrządu, może uniknę kłopotów przy maksymalnych obrotach... Opłaci się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:29, 27 Cze 2013    Temat postu:

Pewnie że tak! Masz czym to zdejmij. Robiłeś pomiary tłoków ze sworzniami/pierścieniami? Tutaj też wyrównaj - jestem pewny że będą różnice. U mnie były Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 10:40, 27 Cze 2013    Temat postu:

Tloki sie wazy ze sworzniami,pierscieniami ,zabezpieczeniami i korbowodami co do grama (mialem wage laboratoryjna co do 0,2 grama).Material sie zbiera ze stopy lub glówki korbowodu.Przod i tyl korby sie poleruje,odchudza i zaokragla wszystkie noerownosci zeby zmniejszyc opory toczenia w oleju:))).Sworznie tlokowe sie toczy w srodku po stozku z jednej strony zaczynajac do osi sworznia i z drugiej strony zaczynajac do osi sworznia .Dlatego po stozku zeby w srodku zostalo wiecej materialu w celu wytrzymalosci.Zawory podstawa jest wypolerowac na lustro zeby nie bylo ani jednej nawet ryski i mozna sie bylo w nim przejrzec:)).Na ostrych krawedziach zaworow (grzybek)tez sie robi zaokraglenia.Mozna zapodac swiece Brisk sportowe dedykowane do 126p w cenie okolo 30 zl za sztuke.I podstawa to walek rozrzadu zamówic sobie u Swiatka powodujacy wieksze napelnianie i oproznianie komory spalania.Kola lepiej nie odchudzac bo sie straci na elastycznosci silnika i bedzie szybciej zwalnial pod gorke ale z miejsca lepiej wyrywal.
Dzieki takiemu przygotowaniu ukladu korbowego itd uzyskamy równiejsza prace silnika w zakresie wolnych obrotow i silnik sie bedzie sporo wyzej kręcil na obroty.I wiele wiele innych przerobek dzieki czemu sie uzyskiwalo naprawde sporo ciekawsze osiagi i kulture pracy.Kiedys przerabialem wiele silników w 126p haha i sie robilo rozne cuda(i skracalo zywotność silnika haha). W rucholu szkoda jak dla mnie zabawy .Jednak jak ktos ma chęci to jak najbardziej.
Powrót do góry
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Sob 21:01, 29 Cze 2013    Temat postu:

I potem 90 % uzytkownikow forum tylko pisze i teoretyzuje zamiast jezdzic.. Mój ś.p. kolega mawial "z gó..a bata nie ukrecisz". A w rusku takie zabiegi to zbedna rzezba. Kup sobie BMW to będziesz miał wszystko co do grama, jak kupiles ruska to pogodz się z jego urokami i jezdzij bo zycia ci zabraknie żeby poprawić w nim wszystko..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin