Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:09, 10 Wrz 2013 Temat postu: Iglica po złożeniu silnika |
|
|
Witam! Włożyłem silnik do ramy, nowe tłoki pierścienie, wał. Zawory, skrzynia, dyfer są już dotarte. Teraz mam pytanie mam iglice w k-302 na 3 ząbek od góry czy na dotarciu powinien być o jeden ząbek do góry? Jeżdżę w wozem (k-750) po remoncie mam przejechane 100 km. Drugie pytanie po ilu km robić przerwę bo nie chce kolejny raz zajechać silnika a mam do tego zdolności. |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:29, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Witam , rusek pić lubi i podniesienie iglicy na pewno mu nie zaszkodzi a ryzyko przycierki będzie mniejsze.
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:17, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
To mu przestawie jeden ząbek a ile km bez postoju robisz na dotarciu ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 11:42, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Wazne sa pierwsze km bo wtedy moze najszybciej zlapac .Jak masz 100km zrobione to tak po 15-30 km i przerwa na stygniecie az poczujesz ze lekko idzie i sie juz tak nie grzeje .Jakie masz tloki i jaki zaplon??? bo to najwazniejsze |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:27, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Tłoki almot i pierścienie też, zapłon tradycyjny jak w rusku (nie żaden elektroniczny) Dla mnie każda wiadomość się przyda bo już ze 2 razy zajechałem silnik, raz prawy tłok a później podpora wału się ułamała i zablokowała pompę oleju ta nie podawała oleju i szlak trafił lewy. W związku z powyższm dzięki uprzejmości kolegi zostały te elementy wymienione, jak łożyska, podpora wału, tłoki pierścienie, regeneracja wału
Ostatnio zmieniony przez krzysztof dnia Wto 12:30, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 21:34, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jak masz taki zestaw jak napisales to sie nie znam:)))) bo to srednio sie sprawdza i malo kiedy bo znam tylko jeden przypadek ze smiga:))).
Jedno jest pewne ze ostrego odkrecenia na dluzsza mete nie wytrzyma:))) wiec raczej na dluzszych odcinkach nie trzymaj go do deski:))).Niedlugo pojawi sie niebieski dym za rucholem i bedzie juz tylko coraz bardziej zle...ehhhh.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 8:15, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 6 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:31, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Jak masz taki zestaw jak napisales to sie nie znam:)))) bo to srednio sie sprawdza i malo kiedy bo znam tylko jeden przypadek ze smiga:))).
Jedno jest pewne ze ostrego odkrecenia na dluzsza mete nie wytrzyma:))) wiec raczej na dluzszych odcinkach nie trzymaj go do deski:))).Niedlugo pojawi sie niebieski bym za rucholem i bedzie juz tylko coraz bardziej zle...ehhhh. |
A ty jaki masz zestaw? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 7:16, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jak większość tutaj - tłoki Fiat 126p (oryginał), współczesne tuleje, pierścienie porządne. |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:53, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Jak większość tutaj - tłoki Fiat 126p (oryginał), współczesne tuleje, pierścienie porządne. |
Sugerujesz, że to co ja mam z almotu to się rozpierniczy? |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:56, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Witam , profilatycznie możesz jeszcze nieco opoźnić zapłon , na mocy wiele nie straci a ryzyko przycierki będzie mniejsze powiedzmy zamiast 8-10 stopni na luzie to 7-8stopni.
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Śro 7:57, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Rozpierniczyć się nie rozpierniczy, ale krócej pożyje i łagodniejsza jazda wskazana ze względu na ryzyko przytarć na almotach.
Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Śro 7:57, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:04, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Może to dziwnie zabrzmi ale nie słyszałem nigdy o tym sposobie typu tłoki od malca tuleje itd. Chociaż na pewno coś w tym musi być bo przecież mnie już się zatarł raz jeden tłok później drugi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 8:28, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
krzysztof napisał: | Może to dziwnie zabrzmi ale nie słyszałem nigdy o tym sposobie typu tłoki od malca tuleje itd. Chociaż na pewno coś w tym musi być bo przecież mnie już się zatarł raz jeden tłok później drugi. |
Zalatw jakies stare cylindry zeby tylko prowadnice zaworowe byly w miare dobre i gniazda nie wypalone to przez zime Ci naszykuje ladny zestawik na dobrych tulejach, zaworach czeskich z Wladimirca t25 .Tloki 126p 650 szukaj na allegro bo sie pojawiają 77mm i pierscienie z primy nominal 77 a sworznie wloskie takie jak w linku ponizej.Gniazda 3 katy zrobione i super podocierane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz tloki rozne:))).Na 1 czy 4 szlif tez moze byc ale najlepiej nominal
[link widoczny dla zalogowanych]
I taki zestaw jak bedziesz mial zalozony to zapominasz o jakims przycieraniu i niebieskim dymie z ruskim:))) i mozesz trzymac do deski po dotarciu przez kilkadziesiat km:))) ja mam ciagle gaz do konca bo glownie trasami latam:))))).Pasowanie tloka 0,09-0,1mm ,Przylgnie zaworowe okolo 1,5mm .Wal wyslij do Iławy ze sworzniami i 100mm brązu fi30mm gatunku b101 lub jakis cynowy b443 i bedzie łogień))hehehe.A zaplon Prameti bo juz zrobilem na nim ponad 6 tys i nic sie nie dzieje )) .Koszty są ale efekty też i to pozytywne.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 8:50, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 5 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 8:46, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
gazia napisał: | Witam , profilatycznie możesz jeszcze nieco opoźnić zapłon , na mocy wiele nie straci a ryzyko przycierki będzie mniejsze powiedzmy zamiast 8-10 stopni na luzie to 7-8stopni.
Pozdrawiam Gazia. |
Jest w tym racja.......
Nawet na elektroniku ustawiam tak zeby tykal rowno na wolnych i slabo sie zbieral (za późny) i jak uzyskam taka prace zaznaczam markerem na tarczce aktualne polozenie i leciutko przyspieszam i jest idealnie:))).
Na elektroniku prameti obracajac tarczka zgodnie z kierunkiem obrotu to przyspieszamy a odwrotnie do kierunku obrotu tarczki opozniamy (odwrotnie jest jak kręcimy aparatem w jakims sprzecie).
Swiece jak juz pisalem Awina B7HNS po niecale 5 zl haha i super na nich chodzi ale nie wiem jesczze jak dlugo bo narazie 800km i smiga(przerwy 0,8-1mm).
Wazne zeby po zlozonym silniku nie dac za wczesnego bo bedzie lapal temperature szybko i to bardzo szkodliwe w pierwszych kilometrach. |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:04, 11 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | krzysztof napisał: | Może to dziwnie zabrzmi ale nie słyszałem nigdy o tym sposobie typu tłoki od malca tuleje itd. Chociaż na pewno coś w tym musi być bo przecież mnie już się zatarł raz jeden tłok później drugi. |
Zalatw jakies stare cylindry zeby tylko prowadnice zaworowe byly w miare dobre i gniazda nie wypalone to przez zime Ci naszykuje ladny zestawik na dobrych tulejach, zaworach czeskich z Wladimirca t25 .Tloki 126p 650 szukaj na allegro bo sie pojawiają 77mm i pierscienie z primy nominal 77 a sworznie wloskie takie jak w linku ponizej.Gniazda 3 katy zrobione i super podocierane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz tloki rozne:))).Na 1 czy 4 szlif tez moze byc ale najlepiej nominal
[link widoczny dla zalogowanych]
I taki zestaw jak bedziesz mial zalozony to zapominasz o jakims przycieraniu i niebieskim dymie z ruskim:))) i mozesz trzymac do deski po dotarciu przez kilkadziesiat km:))) ja mam ciagle gaz do konca bo glownie trasami latam:))))).Pasowanie tloka 0,09-0,1mm ,Przylgnie zaworowe okolo 1,5mm .Wal wyslij do Iławy ze sworzniami i 100mm brązu fi30mm gatunku b101 lub jakis cynowy b443 i bedzie łogień))hehehe.A zaplon Prameti bo juz zrobilem na nim ponad 6 tys i nic sie nie dzieje )) .Koszty są ale efekty też i to pozytywne. |
Witam, mam pytanko czy zauważyłeś ,że chodzi o dniepra? , nie wiem czy będzie łatwo wsadzić tuleje w ameliowe cylindry dnieprowe. Ale jak powiedział mój serdeczny przyjaciel ,"nie da to się tylko parasola otworzyć w d..."
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
|
|