Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BigFredi
Dołączył: 25 Paź 2022 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:33, 25 Paź 2022 Temat postu: Hamulce hydrauliczne | Niedostępność części |
|
|
Witam wszystkich ostatnimi czasy przyszło mi do głowy żeby przerobić u siebie układ hamulcowy w tym celu chciałem skorzystać z poradnika dostępnego na stronie głównej i tu pojawił się główny problem. Bardzo ciężko jest dostać tarcze kotwiczne ze szczękami od Toyoty Corolli E9/10 przerabiał może ktoś ten temat? Jest możliwość zastosowania takowych od innego pojazdu? Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:55, 25 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Szukaj po średnicy bębnów z niewielkim cylinderkiem co jest dostępne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
BigFredi
Dołączył: 25 Paź 2022 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 5:45, 26 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Tak też myślałem i z tego co się orientowałem to corolla ma 200mm średnicy. Wydaje mi się jednak, że tutaj też chodzi o sposób mocowania dolnej podpory szczęk oraz wysokości samych szczęk czy inaczej mówiąc głębokości bębna. Corsa C ma bębny tej średnicy ale podporę szczęk mają na takim wybrzuszeniu tarczy kotwicznej i to by utrudniło przeróbkę. Muszę jeszcze nad tym przysiąść jak coś znajdę to się podzielę. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 7:49, 26 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Jak przytniesz szczęki z szerokości 5 mm i będą ciut asymetryczne nic złego się nie dzieje. Tu da się ciut oszukać. Rosjanie tradycyjnie robili to na Zaporożcu, ale i tu dostępność wątpliwa. Może prościej tarcze kotwiczną zrobić? Sam cylinderek i szczęki mogą był łatwiej osiągalne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 424 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 19:16, 29 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Zależy czy chcesz zachować oryginalny wygląd czy niespecjalnie Ci na tym zależy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Sob 19:18, 29 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18:34, 18 Lis 2022 Temat postu: |
|
|
Znalazłem w notatkach, jeszcze Łada 2108 dość łatwo się adoptuje. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 959 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 13:16, 27 Lut 2023 Temat postu: |
|
|
Z Ładą będzie zaraz, jak z Toyotą.
Problem, gdzie kupić części. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:08, 27 Lut 2023 Temat postu: |
|
|
Kup od razu 5 cylinderków, Tobie starczą do śmierci i jeszcze dla dzieci wystarczy. O wnuki się nie martw, ich problemem będzie zakazana benzyna.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 0:56, 18 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
BigFredi
Dołączył: 25 Paź 2022 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:44, 06 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Obecnie jestem na etapie wykańczania tarczy kotwicznej. Jak skończę to dam całe info jakich części użyłem i jak to będzie działać. Trochę musiałem z tatą odwalić pracy inżynierskich ale myślę, że finalnie wyszło to bardzo fajnie. Cylinderków szukałem na ucando ponad 150 stron i jest jackpot Jak sam to przetestuję i będzie to działać jak należy to możemy zrobić to komuś pod zamówienie bo jak będzie wzór to 90% roboty mniej. Myślę, że ważna sprawa jest taka, że na 99% uda się nam zachować położenie cylinderka hamulcowego na górze więc sprawność hamowania będzie jak w samochodzie.[/img]https://zapodaj.net/7d5afba44d1b8.jpg.html
[img]https://zapodaj.net/eaa998d50bbdd.jpg.html
[/img]https://zapodaj.net/21faacc9d6fb9.jpg.html
[img]https://zapodaj.net/544a40e970563.jpg.html[/img]
Ostatnio zmieniony przez BigFredi dnia Czw 20:03, 06 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 959 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Wto 11:24, 11 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Dwa słowa do ojca prowadzącego:
1. ze zdjęć wynika, że szczęki są różnej (?) długości - drugi punkt podparcia nie powinien być naprzeciwko miejsca mocowania cylinderka?
2. jak się będzie odpowietrzało układ? Bo widzę miedziane rurki, co sugeruje mi, że tarcza będzie wkręcona na stałe. |
|
Powrót do góry |
|
 |
BigFredi
Dołączył: 25 Paź 2022 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:07, 12 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
1. Szczęki są tej samej długości jedyna różnica to długość okładzin (współbieżna, przeciwbieżna). Dolne podparcie jest oczywiście naprzeciwko cylinderka. Na twarzy kotwicznej zaznaczone markerem było wejście cięgna hamulcowego ( w naszym przypadku wyjścia przewodu hamulcowego)
2. Odpowietrznik będzie znajdował się w górnej części dyfra dzięki zastosowaniu cylinderka ze skośnym odpowietrznikiem. Będzie on wystawał przez wykonany otwór w obudowie dyfra i zaślepiony szczelnie bo odpowietrzeniu. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie ponieważ najlepiej jest jak odpowietrznik znajduje się u góry. Tarczę będzie można normalnie demontować choćby w celu wymiany cylinderka.
Jak dotrzemy do dalszego etapu udostępnimy fotki. Jeśli to nam dobrze wyjdzie rozważymy zrobienie kilku zestawów na sprzedaż. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|