Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olo
Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 14:09, 07 Cze 2019 Temat postu: filtr powietrza |
|
|
Dzisiaj zrobiłem przegląd olejów w swojej K-750.PO przeczytaniu serwisówki rozebrałem filtr powietrza i tam zonk , zero oleju , ba nawet śladu że tam był.
Mam taki filtr z tym że jak patrzy się od góry, to oprócz tych włosów jest jeszcze pół centymetrowa gąbka. Moje pytanie , rozumiemże mam nalać do niego oleju pod te wytłoczenia? a z gąbką co zrobić nasaczyć tym olejem?.
I drugie pytanie , czy warto wymieniać olej w silniku skoro i tak co chwile sie go dolewa?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez olo dnia Pią 14:10, 07 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 14:32, 07 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Lejesz do przetłoczenia (chyba 150ml), gąbka to czyjś patent - nie zaszkodzi. Nasiąknie sama.
Nie wiem czemu ciągle dolewasz oleju, chyba że robisz po 10-20 tyś w sezonie, ale wiem że wymienić raz na rok całość trzeba.
Pamiętaj też o "odrzutnikach" na wale - trzeba je czyścić co ~5tyś km. Chyba że masz zainstalowany filtr oleju (dodatkowo), to wymiana oleju + filtra i ogień na tłoki. |
|
Powrót do góry |
|
|
olo
Dołączył: 15 Cze 2018 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pią 17:00, 07 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Dolewam bo mi ubywa, myśle że w podobnych ilościach jak w instrukcji 0,25l na 100 km > Jak by to był współczesny silnik to pszedł by do remontu, a że nie jest to zostawiam, nawet się cieszę bo to znaczy że nie jest tak mocno spasowany jak mówił właściciel, .Tłoki podobno ruskie są.
Dziękuję za rozwianie wątpliwości z tym filtrem . |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18:31, 07 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Olej to ja zmieniam co 2500 km, w tym czasie nie ma potrzeby dolewania. Zużycie jest i wynosi około 0,5 l oleju. Zgodnie z twoim przeświadczeniem wychodzi że powinienem dolać 6,25 l na tym dystansie. To są 3 zmiany oleju. Przemyśl to bo to zupełna bzdura.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 15:44, 11 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Lejesz do przetłoczenia (chyba 150ml), gąbka to czyjś patent - nie zaszkodzi. Nasiąknie sama.
Nie wiem czemu ciągle dolewasz oleju, chyba że robisz po 10-20 tyś w sezonie, ale wiem że wymienić raz na rok całość trzeba.
Pamiętaj też o "odrzutnikach" na wale - trzeba je czyścić co ~5tyś km. Chyba że masz zainstalowany filtr oleju (dodatkowo), to wymiana oleju + filtra i ogień na tłoki. |
Klapek co rozumiesz przez czyszczenie odrzutników? Rozbiórkę silnika, czy robisz to bez rozbebeszania wszystkiego? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:18, 11 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Instrukcja R-71 przewiduje rozbiórkę silnika właśnie co 5 tyś. Czyszczenie, weryfikacja, wymiana mufy. Wymianę mufy można uniknąć stosując tynie łożysko rolkowe. Oleje mamy zdecydowanie lepsze. Nie ma sensu tak częsta rozbiórka.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 11:01, 09 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Jakiej "mufy"? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:13, 15 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Ten element w którym osadzone jest tylne łożysko wału.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 9:50, 17 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Jeśli się nie mylę częściej zwana tylnym deklem silnika lub tylną podpora wału:
Jeśli miałeś coś innego na myśli to mnie popraw. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:07, 17 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Nic innego nie miałem na myśli. Przednie łożysko na którym dystansuje się wał jest przybite na sztywno. Ponieważ wał i blok mają różną rozszerzalność, gdzieś to musi się kompensować. Przesuwa się tylne łożysko w podporze i ją wyciera. Dla tego wymaga okresowej wymiany lub zastosowania łożyska rolkowego.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 11:32, 19 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Pasuje tutaj chyba n207e, mniej więcej takie jak to:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|