Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszbzo
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:29, 31 Lip 2012 Temat postu: filtr oleju do K750 ? |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów mechaników magików,
czy ktoś już z tu obecnych próbował wzbogacić Katarzynkę o filtr oleju ? Widziałem przeróżne patenty na zdjęciach, ale bez żadnych opisów jak to powstało i jak się sprawuje. Może chociaż jedna osoba może się pochwalić udanym rozwiązaniem bądź to zewnętrznego bądź wewnętrznego filtra oleju ?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Nie 13:43, 02 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ja już mam prawie skończoną małą przeróbkę postaram się wrzucić jakieś zdjęcia |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Pią 18:36, 07 Gru 2012 Temat postu: filtr |
|
|
zaktualizowałem album
są zdjęcia z miską
filtr od jakiejś hondy jest tam zdjęcie opakowania, pompa od urala nie jeździłem na tym jeszcze zobaczymy czy to coś da |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 23:42, 07 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
jeszcze napisz gdzie tego albumu szukać? |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Sob 5:28, 08 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Sob 8:26, 08 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Pomysłowe, pewno przydatne ale na asfalcie, wjedziesz w teren i zgubisz toto na jakimś korzeniu. |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Sob 8:42, 08 Gru 2012 Temat postu: filter |
|
|
Na asfalt oczywiście w teren szkoda byłoby Katarzyny, poza tym są chyba bardziej sprawne sprzęty w teren |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Sob 8:55, 08 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No na asfalt też są sprawniejsze sprzęty, choćby Twoja Honda, a szutry i dukty to jest naturalne środowisko dla kachy, a nie lans pod kościołem . Ale jak to składnie ujął kiedyś Princ'e ,, Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki" |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 10:03, 08 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
cienko to widzę chyba że będziesz często olej zmieniał, w tej studzience szlam będzie się osadzał i momentalnie zatka filtr |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Sob 10:10, 08 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tą kwestię pominąłem, dzięki Tadziu, myślę że zastosowanie pogłębionej aluminiowej miski, przy jednoczesnym użyciu tego patentu z filtrem, miało by głębszy sens, rozumiem że chciałeś poprzez to usprawnić wymianę filtra i oleju, ale nie da się chyba zjeść ciastka i mieć ciastko.
Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Sob 10:31, 08 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Sob 10:26, 08 Gru 2012 Temat postu: filter |
|
|
Teren to chyba miałeś na myśli bardziej ekstremalny niz szutrowe, polne drogi. Nie przymierzalem jeszcze tego silnika w ramie wystaje okolo 3.5 cm może nie bedzie tak źle wczesniej miałem trochę inną koncepcje ale wymagaloby to rozkrecanie miski olejowej żeby wymienić filtry ( planowałem włożyć 2) Wrzuce pozniej zdjęcia do albumu
Orientuje się ktos jakie cisnienie, przy jakiej gęstości oleju i temperaturze jest w stanie wytworzyc pompa uralowska I przede wszystkim jakie jest wymagane bo nie mogłem tego nigdzie znaleźć |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Sob 10:29, 08 Gru 2012 Temat postu: filter |
|
|
Filtr ma zaworek jak się zapcha to będzie jak w oryginale |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Sob 10:37, 08 Gru 2012 Temat postu: Re: filter |
|
|
przemek_m napisał: | Filtr ma zaworek jak się zapcha to będzie jak w oryginale |
Więc jaki sens ma zakładanie filtra który po pewnym czasie przestaje działać, w oryginale masz siatkę która coś tam przefiltruje, jak otworzy się zaworek to nie masz nic, a co do polnych dróg to nie raz micha tarła o glebę jak są wytłuczone, alu micha nie ma żadnych wystających sęków i się prześliźnie, tego sęka możesz zostawić razem z michą.
Teraz z innej beczki.Jakie są wymiary filtra który zastosowałeś? Jeśli fi 76 i wysokość 56 to jest to filtr od hondy CB z końca lat 90, można do alu michy założyć od Suzuki DR 750 i 800 z tych samych lat, ma on wymiary fi-60 a wysokość mniejszą bo 37mm.i powinien się zmieścić, zresztą jak by przeszukać katalogi to pewno by znalazł jeszcze niższe mnie się już nie chciało, wykorzystałem katalog firmy od twojego filtra. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:06, 08 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
W każdym układzie olejenie z filtrem powinien być zawór bypasu który przy zapchanym filtrze puszcza olej omijając go aby zabezpieczyć silnik.
Filtry mają określony czas pracy - potem wymiana, a sens stosowania filtra można ocenić po tym co znajdujemy w odrzutnikach na wale.
Wysokość całości nie wygląda na specjalnie większą od głębokiej czy średniej miski olejowej.
Z tego co widzę filtr jest po stronie ssącej pompy?
Jeśli tak jest to nie jest to najlepszy układ, mogą pojawić się problemy z dostarczaniem wymaganej ilości oleju do układu smarowania. Po stronie ssącej idealna pompa nie wytworzy wyższej różnicy ciśnienie niż ciśnienie atmosferyczne (około 10 m słupa wody), na ogół będzie to kilka metrów sł.wody mniej. Opory po stronie ssącej pomp to newralgiczna sprawa, unika się tam stosowania armatury na której mogą wystąpić znaczne spadki ciśnienia, w skrajnie złych przypadkach może dochodzić do kawitacji niszczącej wirniki pomp. Niektóre z pomp (innego zastosowania) wymagają nawet ciśnienia napływu na ssanie powyżej ciśnienia atmosferycznego. Podsumowując lepszym miejscem jest filtr po stronie tłocznej.
Poza tym wyszło to wg mnie całkiem zgrabnie.
Wg A. Cichowskiego dla pompy M-72 wydatki oleju wynoszą
800 obr/min silnika 160 cm3/min
2000 obr/min silnika 560 cm3/min
5200 obr/min silnika 1450 cm3/min
niestety nie podano dla jakiej wysokości podnoszenia.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Sob 20:18, 08 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Sob 23:29, 08 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Kawitacja wytworzy sie w pompach gdzie są wirniki i kierownice czyli pompy wirowe odśrodkowe,ale to dotyczy wody,przy oleju nie wiem jak by było jak sito jest na poczaku.Ale lepiej by było aby pompa zębata ssała olej z syfem i przetłaczała przez filtr.Ja z tych nowinek nic bym nie zastosował i w swojej Katarzynie nie zastosowałem,Po co gada uszczęsliwiać czymś takim ? chodziło 70 lat temu ,to i chodzic będzie dalej.Włozyć magnesy do misy dookoła pompy i zawsze coś wyłąpią , resztę wyłapia odrzutniki gnoju i będzie ok.Japoni z tego nie zrobimy. |
|
Powrót do góry |
|
|
|