Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

filtr oleju do K750 ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Micha




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 54
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Śro 9:48, 12 Gru 2012    Temat postu:

Wymieniać olej jak jest podane w instrukcji. Nie jeżdżę ruskim sprzętem ale mam ten sam system smarowania i w AWO zalecana wymiana oleju jest po 2 tyś. km. czego się trzymam i jak na razie nie mam żadnych problemów. Używam oleju 20/50 klasy SG a w trasie Lubro gdy trzeba było zrobić dolewkę. Obecne oleje mają dużo środków myjących, które wiążą zanieczyszczenia i przez to po pewnym czasie tracą właściwości, dolewanie a nie wymienianie tylko je zagęszcza i znajdą się w filtrze odśrodkowym. Na moją opinię ma wpływ to, że robię rocznie ok.7-8 tyś. nie oszczędzam sprzętu i na fabrycznym wale zrobiłem już ponad 90 tyś. i jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:17, 12 Gru 2012    Temat postu:

90 tys Shocked
i tak zupełnie nic przy nim nie robiłeś?


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Śro 10:18, 12 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Micha




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 54
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Śro 10:29, 12 Gru 2012    Temat postu:

Wał ma taki przebieg, 5 lat temu robiłem remont całego, wtedy po 70 tyś czyściłem filtr-nie był bardzo zabity, rok temu bardziej go sprężyłem ( z 6,8-na ok 8,1-8,2). Szlif na 0,03 mm. Na Ponidziu kończyłem go docierać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Śro 12:29, 12 Gru 2012    Temat postu:

Nie pisałem by nie wymieniać - chciałem zwrócić uwagę na znaczące odświeżanie oleju poprzez dolewki. Starzenie się oleju to nie tylko gromadzenie kontaminacji ale szereg innych zmian, odświeżając poprawiamy niektóre wartości parametrów.
Ponadto podkreślam duże znaczenie filtra powietrza na stan oleju i w konsekwencji trwałość silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Micha




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 54
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Śro 13:54, 12 Gru 2012    Temat postu:

W zupełności zgadzam się z Tobą, olej traci swe właściwości i nie raz już po mniejszym przebiegu, gdy motocykl dostał w d.... słychać inną pracę silnika, która po wymianie wracała do normy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:55, 12 Gru 2012    Temat postu:

Wszystko prawda, jednak po pierwszym rozebraniu silnika mojej BSA syfu roznego bylo w niej tyle ze glowa mala. Plaszcz tlokow porysowany byl b. drobnymi ryskami od zuzla ktorego wszedzie bylo pelno, ruszone byly rowniez panewki korbowodow i glowne lozysko walu od strony rozrzadu ( slizgowe ).
Oryginalnie filtrem wstepnym tego silnika jest smok pompy olejowej, a fitr dokladny znajduje sie w zbiorniku oleju. Mialem wrazenie ze oba zatrzymuja glownie spore kamienie, mimo ze siatka filtr glownego jest drobniusienka.
Po zalozeniu filtra papierowego na linii powrotnej do zbiornika ( akcesoryjny HD Sportster ) - silnik czysty.
Wymieniam olej raz w sezonie, jako ze nie jezdze wiecej niz 3 tys mil i nie dolewam nic, a ze jezdze na syntetyku 20W50 to silnik w srodku jest czysty jak gwizdek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuzio1982




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław

PostWysłany: Nie 11:39, 13 Paź 2013    Temat postu:

Witam

Mam K-750 niedawno zrobiłem szlif cylindrów i moto przeszło docieranie. Przezornie w korek spustu zamontowałem magnes neodymowy. Po spuszczeniu oleju przeraziła mnie ilość syfu na magnesie. Wiadomo docieranie ma to do siebie, ale czy filtr odrzutnikowy na wale to jest wystarczające rozwiązanie? Znalazłem ten temat i mam pytanie czy ostatecznie udało się zrealizować ten projekt i czy działa. Ja mam głęboką miskę olejową, myślałem o montażu pompy olejowej od urala (chyba jest wydajniejsza niż standardowa) montażu płytki pomiędzy pompą i karterem w celu wyprowadzenia oleju na filtr puszkowy jedno sekcyjny lub dwu sekcyjny. Wszystko chciałbym zamknąć w misce olejowej (wymiana filtra wiąże się z demontażem miski ale cóż...).
Nasuwa się pytanie, czy da się to zrobić i czy jest sens - faktycznie wydłuży żywotność silnika? Może ktoś ma jakieś patenty, schematy działających rozwiązań?

pozdrawiam
Krzysiek


Ostatnio zmieniony przez kuzio1982 dnia Nie 11:40, 13 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Nie 12:52, 13 Paź 2013    Temat postu:

wszystko się da Cool najprostsza sprawa to dać na wejściu pompy papier. wkładasz jak największy żeby się o przepustowość nie martwić. Ja tak mam i po 5 tys na tłokach miałem ryski tylko od przytarć. Są na forum gdzieś foty bo wrzucałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuzio1982




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław

PostWysłany: Nie 13:40, 13 Paź 2013    Temat postu:

Fot nie znalazłem ale na wejściu bym się bał bo zabije się papier pompa nie zassie i mamy brak smarowania a na wyjściu nawet w przypadku zabicia filtra to w filtrze jest bypass i zapewni smarowanie, kiedyś miałem akcje że uszczelka lekko przysłaniała otworek olejowy z karteru do lewego gara i mało mi nie zatrzymał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Nie 13:59, 13 Paź 2013    Temat postu:

tu są te foty
http://www.kolyaska.fora.pl/budka-piwna,11/nasze-awarie-w-sezonie-2013-i-nie-tylko-zdjecia,3150-30.html

A o to chodzi z dużym żeby szybko nie zasyfiło, ja po ok 1500 od złożenia silnika wymieniłem ten filterek to strasznie zasyfiony nie był, teraz mam prawie 6000 i przymierzam się do ściągnięcia miski to zobaczymy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin