Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Micha
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 54 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: Śro 9:48, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Wymieniać olej jak jest podane w instrukcji. Nie jeżdżę ruskim sprzętem ale mam ten sam system smarowania i w AWO zalecana wymiana oleju jest po 2 tyś. km. czego się trzymam i jak na razie nie mam żadnych problemów. Używam oleju 20/50 klasy SG a w trasie Lubro gdy trzeba było zrobić dolewkę. Obecne oleje mają dużo środków myjących, które wiążą zanieczyszczenia i przez to po pewnym czasie tracą właściwości, dolewanie a nie wymienianie tylko je zagęszcza i znajdą się w filtrze odśrodkowym. Na moją opinię ma wpływ to, że robię rocznie ok.7-8 tyś. nie oszczędzam sprzętu i na fabrycznym wale zrobiłem już ponad 90 tyś. i jest ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:17, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
90 tys
i tak zupełnie nic przy nim nie robiłeś?
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Śro 10:18, 12 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Micha
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 54 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: Śro 10:29, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Wał ma taki przebieg, 5 lat temu robiłem remont całego, wtedy po 70 tyś czyściłem filtr-nie był bardzo zabity, rok temu bardziej go sprężyłem ( z 6,8-na ok 8,1-8,2). Szlif na 0,03 mm. Na Ponidziu kończyłem go docierać. |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Śro 12:29, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nie pisałem by nie wymieniać - chciałem zwrócić uwagę na znaczące odświeżanie oleju poprzez dolewki. Starzenie się oleju to nie tylko gromadzenie kontaminacji ale szereg innych zmian, odświeżając poprawiamy niektóre wartości parametrów.
Ponadto podkreślam duże znaczenie filtra powietrza na stan oleju i w konsekwencji trwałość silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
Micha
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 54 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: Śro 13:54, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
W zupełności zgadzam się z Tobą, olej traci swe właściwości i nie raz już po mniejszym przebiegu, gdy motocykl dostał w d.... słychać inną pracę silnika, która po wymianie wracała do normy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:55, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Wszystko prawda, jednak po pierwszym rozebraniu silnika mojej BSA syfu roznego bylo w niej tyle ze glowa mala. Plaszcz tlokow porysowany byl b. drobnymi ryskami od zuzla ktorego wszedzie bylo pelno, ruszone byly rowniez panewki korbowodow i glowne lozysko walu od strony rozrzadu ( slizgowe ).
Oryginalnie filtrem wstepnym tego silnika jest smok pompy olejowej, a fitr dokladny znajduje sie w zbiorniku oleju. Mialem wrazenie ze oba zatrzymuja glownie spore kamienie, mimo ze siatka filtr glownego jest drobniusienka.
Po zalozeniu filtra papierowego na linii powrotnej do zbiornika ( akcesoryjny HD Sportster ) - silnik czysty.
Wymieniam olej raz w sezonie, jako ze nie jezdze wiecej niz 3 tys mil i nie dolewam nic, a ze jezdze na syntetyku 20W50 to silnik w srodku jest czysty jak gwizdek. |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:39, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam K-750 niedawno zrobiłem szlif cylindrów i moto przeszło docieranie. Przezornie w korek spustu zamontowałem magnes neodymowy. Po spuszczeniu oleju przeraziła mnie ilość syfu na magnesie. Wiadomo docieranie ma to do siebie, ale czy filtr odrzutnikowy na wale to jest wystarczające rozwiązanie? Znalazłem ten temat i mam pytanie czy ostatecznie udało się zrealizować ten projekt i czy działa. Ja mam głęboką miskę olejową, myślałem o montażu pompy olejowej od urala (chyba jest wydajniejsza niż standardowa) montażu płytki pomiędzy pompą i karterem w celu wyprowadzenia oleju na filtr puszkowy jedno sekcyjny lub dwu sekcyjny. Wszystko chciałbym zamknąć w misce olejowej (wymiana filtra wiąże się z demontażem miski ale cóż...).
Nasuwa się pytanie, czy da się to zrobić i czy jest sens - faktycznie wydłuży żywotność silnika? Może ktoś ma jakieś patenty, schematy działających rozwiązań?
pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio zmieniony przez kuzio1982 dnia Nie 11:40, 13 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Nie 12:52, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
wszystko się da najprostsza sprawa to dać na wejściu pompy papier. wkładasz jak największy żeby się o przepustowość nie martwić. Ja tak mam i po 5 tys na tłokach miałem ryski tylko od przytarć. Są na forum gdzieś foty bo wrzucałem. |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Nie 13:40, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Fot nie znalazłem ale na wejściu bym się bał bo zabije się papier pompa nie zassie i mamy brak smarowania a na wyjściu nawet w przypadku zabicia filtra to w filtrze jest bypass i zapewni smarowanie, kiedyś miałem akcje że uszczelka lekko przysłaniała otworek olejowy z karteru do lewego gara i mało mi nie zatrzymał. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
|
Powrót do góry |
|
|
|