Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Nie 9:04, 09 Gru 2012 Temat postu: filter |
|
|
Dziękuję za wszelkie informacje i sugestie
Wrzuciłem zdjęcia pierwszej koncepcji
[link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie nie chce z rusa zrobić hondy ale mam ekstra silnik i postanowiłem go zmodyfikować tylko tym (nie biorąc pod uwagę tłoków poloneza 1.6 nominał)
zobaczymy jak to będzie działać. Postaram się jeszcze zrobić testa i zapiąc pompę pod manometr zobaczymy jakie robi ciśnienie na oleju. W razie problemów zawsze mogę włożyć sitko oryginalne i zmienić miskę.
album będę aktualizował na bieżąco Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:25, 09 Gru 2012 Temat postu: Re: filter |
|
|
przemek_m napisał: | Dziękuję za wszelkie informacje i sugestie
Wrzuciłem zdjęcia pierwszej koncepcji
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Nic nie widać pod wskazanym adresem. |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Nie 9:27, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:40, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ten filtr z pierwszej wersji posiada wbudowany zawór by-pasu?
Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie jego otwarcia?
Prawdopodobnie filtr był do układu olejenia z jego zbudową na tłoczeniu.
W silnikach ciśnienie tłoczenia możemy założyć że wynosi 2 - 3 bar.
Ten by-pas na ssaniu może nigdy nie zadziałać.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Nie 9:40, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Nie 10:13, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dobry pomysł szczerze myślałem o tym z tym że komplikuje się sprawa z połączeniami i przykręcaną miską w tej sytuacji wypadałoby wywalić filtr na zewnątrz gdzieś przez przez karter. W sumie to nie jest zbyt skomplikowane
tylko gdzie ten filter usadowić ?? pod cylindrem ? gaźnikiem ? może z prawej strony żeby się nie rzucał w oczy
Na zewnątrz można wylecieć i zastosować gniazdo filtra z jakiegoś samochodu ?? najlepiej żeby go wkręcać i żeby przylegał do kartera |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Nie 10:40, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Wsadzę go pod pokrywę rozrządu
mam wizję |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:34, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A gdyby pozostać przy twojej koncepcji z filtrem w misce, zrobić przewody na wejściu do osłony filtra gwintowane z kołnierzami? Przy zakładaniu miski rurki miałyby na kołnierzach uszczelki, potem trafiałby w otwory, następnie znowu uszczelki i specjalne nakrętki.
http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/135946345550c4af38623fd-067192-wm.jpg
Od jakiego motocykla filtr zastosowałeś?
Sprawę demontażu miski można by jeszcze bardziej uprościć stosując przewody elastyczne w oplocie do oleju i odpowiednie końcówki, przewody można spróbować ułożyć w misce, odpowiednia ich długość pozwoli na wyjęcie miski i odkręcenie ich od kosza filtra.
http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/36594180150c4c8e7ec006-073767-wm.jpg
Można zastosować końcówki oczkowe, proste, kątowe, skośne co będzie pasować.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Nie 18:40, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:09, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A ze tak zadam glupie pytanie to Kaska ma w swoim silniku jakies panewki czy same lozyska toczne ?
Pytam bo nie wiem, nigdy tego silnika nie mialem.
W kazdym razie nawet przy samych lozyskach tocznych popieram idee filtra oleju z prawdziwego zdarzenia - czystosc wnetrza wzrasta 100x ( bez zadnej przesady ).
Sprawdzilem to w BSA . |
|
Powrót do góry |
|
|
przemek_m
Dołączył: 13 Paź 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: Nie 19:49, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
zastosuje chyba filter [link widoczny dla zalogowanych]
HF147 wsadze go albo tak jak pisałem pod pokrywą rozrządu
albo w misce w tym tygodniu może się za to wezmę
będę informował na bieżąco dzięki gobert za sugestie |
|
Powrót do góry |
|
|
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Nie 19:58, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | A ze tak zadam glupie pytanie to Kaska ma w swoim silniku jakies panewki czy same lozyska toczne ?
. |
Kaśka ma łożyska toczne |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 20:43, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak się wtrącę w rozmowę. U kolegi Kaza jak i w moim byłym Dnieprze mieliśmy filtry na ssaniu. Kaz dalej śmiga na tym i z tego co pamiętam już kilkanaście tysięcy km zrobił na filtrze na ssaniu pompy. Tylko czy wysoka pompa uralowa ma podobną siłę zasysania oleju?
Ostatnio zmieniony przez balu dnia Nie 21:02, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Micha
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 54 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: Nie 22:04, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Na forum AWO też to przerabialiśmy i tam umieściłem rozwiązanie znalezione na forum niemieckim
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz robią to inaczej i filtr jest umieszczony w misce. Ale zawsze jest po stronie ciśnienia. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 23:45, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Micha napisał: | Na forum AWO też to przerabialiśmy i tam umieściłem rozwiązanie znalezione na forum niemieckim
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz robią to inaczej i filtr jest umieszczony w misce. Ale zawsze jest po stronie ciśnienia. |
wiesz obejrzymy tego linka jak nas tam zalogujesz pompa awo na 3 krotnie wyższe zębatki niż rusek, wydajność też |
|
Powrót do góry |
|
|
Bąq
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pon 8:39, 10 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
balu napisał: | Tak się wtrącę w rozmowę. U kolegi Kaza jak i w moim byłym Dnieprze mieliśmy filtry na ssaniu. Kaz dalej śmiga na tym i z tego co pamiętam już kilkanaście tysięcy km zrobił na filtrze na ssaniu pompy. Tylko czy wysoka pompa uralowa ma podobną siłę zasysania oleju? |
Ma taką samą siłę zasysania, zmienia się tylko wydajność.
Przypominam, że właściwie dobrany filtr nie powinien powodować żadnych oporów dla filtrowanej cieczy - więc teoretycznie nie ma różnicy gdzie on się znajdować będzie.
Bardziej bym się zainteresował zaworem przelewowym który powinien się znajdować w układzie pompy zębatej z filtrem, a którego montaż na ssaniu nie jest już tak poprawny politycznie
Ale o tak olej zmienia się z filtrem raz w roku więc może nie jest aż tak potrzebny?
Ostatnio zmieniony przez Bąq dnia Pon 9:10, 10 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|