Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Eletkroniczny zapłon Dniepra.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:01, 20 Sty 2013    Temat postu:

Panowie nie demonizujcie użycia opóźniacza zapłonu w sowieckim sprzęcie - jest ono proste i może sprawić sporo satysfakcji.
Co innego wspomniane motocykle dla paranormalnych, którymi jazda może przypominać taką na specjalnym rowerze z przekładnią w kierownicy gdzie koło skręca się dokładnie w przeciwną stronę niż kierownica.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 15:24, 20 Sty 2013    Temat postu:

Nie ma mowy o demonizowaniu, wajszka jak każde inne, w moim przypadku chodzi o to żeby zachęcić osoby, które dotychczas nie miały do czynienia z ręczną regulacją wyprzedzenia zapłonu, do zrozumienia jej i używania, i nie tylko na początku i końcu jazdy ale także w trakcie. Znam wiele osób które jak zapłon przyspieszą po ruszeniu , już wajszki nie tykają aż się nie zatrzymają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 16:46, 20 Sty 2013    Temat postu:

Panowie po co się spierać do czego służy ta wajcha,czy ktoś ją używa prawidłowo czy nie ,lub wogóle nie używa od początku do konca jak pisze Grzech.Jeśli ktoś wie jak należy prawidłowo z tego korzystać ,gdzie przyspieszać w jakich okolicznosciach opóżniać ,to niech napisze jak to robić !!.Bo moze ktoś kto z tego korzysta nawet nie wie że żle korzysta!.Więc proponuje taki mini kurs dla początkujacych którzy nie ogarnęli jeszcze tematu,a może ich uchronić przed zajeżdżeniem pieca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 22:35, 21 Sty 2013    Temat postu:

I co?, cisza jak w "Kościole" na temat prawidłowego wykorzystania dżwigienki tabu.Nikt nie opisze jak prawidłowo z tego ustrojstwa korzystać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pon 22:41, 21 Sty 2013    Temat postu:

na wolnych obrotach zaciągnięte. wraz z wzrostem obrotów popuszczać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 23:27, 21 Sty 2013    Temat postu:

Im wieksze obroty to zaplon bardziej przyspieszamy ale to dziala do pewnego zakresu obrotow tak samo jak na odsrodkowym a na module w pelnym zakresie obrotow z tego co slyszalem..........jak sie myle to poprawic:))
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 23:43, 21 Sty 2013    Temat postu:

j35 napisał:
I co?, cisza jak w "Kościole" na temat prawidłowego wykorzystania dżwigienki tabu.Nikt nie opisze jak prawidłowo z tego ustrojstwa korzystać.

Dla mnie to kwestia przyzyczajenia. Na poczatku trzeba nie bac sie z nia eksperymentować.

Ale założyć osobny temat. Bo do elektronika (jaki jest w temacie) to ma sie nijak.
Komuś na początek musiałby sie chcieć przekopiować trochę teorii. A dalej pewnie wątek by sie rozwinął w luźne spostrzeżenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 23:52, 21 Sty 2013    Temat postu:

Z tym modułem to gu....no prawda ,wiesz dokładnie ile Ci przyspiesza?? przy pewnych obrotach ,czy masz odpowiednie wyprzedzenie do danych obrotów ??? napewno nie.Więc należy porządnie obsłużyć mechaniczny przyspieszacz zapłonu,w koncu przejechali cały front II wojny światowej na tym systemie ,więc po co gada uszczęsliwiać wynalazkami dla leniwców , jak oryginał to oryginał Smile.

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Pon 23:53, 21 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 0:01, 22 Sty 2013    Temat postu:

Jedni wola takie rozwiazanie inni wola takie.Ja nie jestem zwolennikiem oryginalu bo jakbym byl to moge sie potoczyc wkolo komina 60km/h zeby sie nie rozpadlo.............a ile mi przyspiesza mnie nie intersuje bo wazne ze wiem jak jedzie i jaka ma kulture pracy.......

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 0:05, 22 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Wto 0:41, 22 Sty 2013    Temat postu:

Mi jedzie na mechanicznym spoko i nie licze czy mi spali 8l czy 9 oczywiście z koszem ,ważne ze jedzie płynnie bez szarpania, i świeczki czyściutkie suchutkie jak ta lala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:25, 22 Sty 2013    Temat postu:

j35 napisał:
I co?, cisza jak w "Kościole" na temat prawidłowego wykorzystania dżwigienki tabu.Nikt nie opisze jak prawidłowo z tego ustrojstwa korzystać.


Nikt ci tego teoretycznie nie wytłumaczy ale nie przejmuj się nauczysz się - to jak z pierwszą jazdą....na rowerze Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Wto 8:34, 22 Sty 2013    Temat postu:

tez tego na poczatku nie uzywalem. jedynie do odpalenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Wto 8:45, 22 Sty 2013    Temat postu:

Gobert ,mi nie trzeba tłumaczyc jak tego uzywać ,bo cały czas używam czy w terenie czy podczas szybszych przelotów.Ale skoro zapodano temat to chciałem aby ktoś to dokładnie na własnym przykładzie opisał udzielił instrukcji tym co jeszcze nie potrafią.Ale jak widać każdy używa na swój sposób i nie chce w opisie strzelić babola:).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Wto 10:07, 22 Sty 2013    Temat postu:

Mrkubek napisał:
na wolnych obrotach zaciągnięte. wraz z wzrostem obrotów popuszczać
I w odwrotną stronę tak samo, im mniejsze obroty tym późniejszy , trzeba sobie wyobrazić jak działa odśrodkowy i starać się robić mniej więcej to samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 11:03, 22 Sty 2013    Temat postu:

Ja mam K650 i jest na ruchy manetką dużo bardziej wyczulony od dolniaka, operuje dźwigienką analogicznie do rolgazu równo dodając gazu przesuwam dźwigienkę stopniowo do przodu, gdy robię to za wolno to tak jak gdybym holował drugi pojazd, silnik ma ciężko nie może wejść na obroty, ogromny spadek mocy oraz wrażenie że silnik się dusi. natomiast gdy zbytnio przyspieszę zapłon czuję szarpanie po każdym zapłonie tak jak przy jeździe na zbyt wysokim biegu, silnik wolniej się zbiera, brakuje mu mocy i charakteryzuje się twardą pracą, w dolniaku jest tak samo jedynie łagodniej odczuwalne. To nie prawda że tego typu zapłonu się nie reguluje, np. po wymianie platynek zapłon wogule nie trafiał w poprzednie ustawienia ledwie wystarczyło regulacji kołkami mimośrodowymi, kupiłem także kiedyś platyny z allegro na których nie dało się ustawić zapłonu- takie z przesuniętym stykiem na kowadełku i krótszym młoteczkiem, silnik pracował ale masakra
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin