Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wilku
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22:35, 30 Kwi 2013 Temat postu: Elektryczny problem |
|
|
Cześć,
możecie pomóc mi zidentyfikować żarówkę na schemacie do Dniepra MT12, czyli teoretycznie K750? Wszystko szło gładko do momentu kiedy zorientowałem się, że na schemacie jest o jedną żarówkę więcej niż w rzeczywistości. Na niebiesko zaznaczyłem tę której nie mogę znaleźć, na zielono zaś tę, którą identyfikuję jako podświetlenie licznika. Po numerkach wiadomo co jest co, wszystko jasne więc nie tłumaczę...
Macie pojęcie gdzie co to może być?
Ostatnio zmieniony przez Wilku dnia Wto 23:18, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 22:57, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
zielone to pozycyjne przednie |
|
Powrót do góry |
|
|
Wilku
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 23:14, 30 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli niebieskie będzie... Podświetleniem licznika? |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 5:27, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jest. |
|
Powrót do góry |
|
|
Wilku
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 23:42, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No dobra... Zgadza się panie teraz wszystko. Nie działają mi tylko kierunki i klakson. Bladego pojęcia nie mam dlaczego, wszystko podłączone jest podręcznikowo. Klakson jest zagadką, ale przy kierunkowskazach upatruję winy przerywacza. Chociaż jak zepnę kierunki bez niego to te żaróweczki świecą tak ledwie - ledwie. I mam wrażenie, że prądu jakoś zaczyna szybko brakować w akumulatorze. Ja tam elektrykiem nie jestem, ale może być, że gdzieś tam jest zwarcie i dlatego tak się dzieje? |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:23, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Klakson masz zasilany ze stałego plusa i załączany masą. Więc sprawdź poziom napięcia na nim względem masy pojazdu. Pomiar przeprowadź pod obciążeniem - podłączasz w miejsce klaksonu żarówkę reflektorową i do masy ją. Powinna zaświecić po włączeniu zapłonu. I pod obciążeniem mierzysz poziom napięcia (jak masz tam jakiś "luz" w połączeniach, to sam miernik i tak ci pokaże pełne zasilanie).
Podobnie z kierunkowskazami. Mierzysz pod obciążeniem zasilanie na przerywaczu (możesz sobie zrobić probówkę z żarówki co najmniej 21W w tym przypadku, a lepiej 40W, bo takie tam jest obciążenie), następnie na wejściu przełącznika. Następnie demontujesz przerywacz, zwierasz go i sprawdzasz napięcie na wyjściu przełącznika.
Pomiary wykonaj najpierw względem masy pojazdu, a później względem masy w kloszach. Może problem leży po tej stronie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|