Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Elektryczna pompa paliwowa do ruska
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 21:31, 23 Gru 2013    Temat postu: Elektryczna pompa paliwowa do ruska

Jestem na etapie obniżania środka ciężkości w wyścigowym Dnieprze. Czołówka zawodników umieszcza aluminiowy zbiornik paliwa na wózku blisko tylnego koła, a gaźniki zasilane są poprzez elektryczną pompkę paliwową.
Tu następuje problem, którego na razie nie umiem rozwiązać. Klasyka jazzu, czyli ani angole na swoich stronach, ani szwaby nic nie piszą o szczegółach.
Dostępne na alle... pompki o wydatku 80l/h i ciśnieniu 0,2-0,3 bara mogą okazać się za mocne - będzie zalewać silnik. Przydałby się jakiś zawór bezpieczeństwa kierujący nadmiar paliwa z powrotem do zbiornika, albo słabsza pompka. Próbowałem podejrzeć coś na forach 126p - ci też się ścigają, ale nic mądrego nie wymyślili - po prostu wstawiają trójniczek i regulują ciśnienie przekrojem wężyka powrotnego.
Jakieś pomysły?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:41, 23 Gru 2013    Temat postu:

jakieś japończyki (czy nie któryś z intruderów) miał pompę membranową elektryczną. Takie coś pompuje tylko wtedy gdy brakuje paliwa a nie cały czas (z tego co pamiętam jeździsz na samym aku) i na pewno daje niższe ciśnienie. Podobną pompę pokazywał mi gość remontujący garbusy - jeżeli chcesz, mogę spytać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 21:48, 23 Gru 2013    Temat postu:

Każda sugestia jest na wagę złota, nie dam rady wszystkiego sam ogarnąć Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 22:00, 23 Gru 2013    Temat postu:

Viagra 535 ma też taka pompkę. Ona daje na dwa niezbyt duże gaźniki, więc na bank nic Ci się nie zaleje, zresztą nie pracuje cały czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:19, 23 Gru 2013    Temat postu:

Virago ma dwa zbiorniki. Tu by trzeba zrobić podobnie. Tylko nie bardzo wiem po co? Wystarczy zamontować mały zbiornik i lać tyle paliwa co na wyścig.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 0:12, 24 Gru 2013    Temat postu:

Zależy która.
Pierwsze nie mają dwóch, tylko jeden, na górze masz atrapę przykrywającą erboks.
Zresztą to bez różnicy, bo przy nowszych, wacha jest pompowana ze zbiornika podsiedzeniowego, a z górnego leci grawitacyjnie na dół rurą. Nie musi budować dwóch zbiorników, żeby używać pompy od tego, a IMHO to będzie to czego szuka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 7:32, 24 Gru 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Wystarczy zamontować mały zbiornik i lać tyle paliwa co na wyścig.
Wojtek

A skąd wiesz, ile km trzeba przejechać na danej trasie? Na wyspie Man jadą chyba koło dwóch godzin prawie pod 200km/h. Ile paliwa potrzeba? Smile
OK, na wyspę Man się nie wybieram, ale 20-litrowy zbiornik musi być, tym bardziej, że zakładam, że nowy silnik będzie żarł grubo powyżej 10l/100km. W stawce nikt nie ma dwóch zbiorników. Panowie - to nie może być jakaś magiczna pompka od japońca, która albo trafi się z rozbiórki w dobrej cenie, albo kosztuje z tysiaka w serwisie. To musi być coś w miarę łatwo dostępnego - najlepiej samochodowego, bo muszę wozić drugą na zapas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:41, 24 Gru 2013    Temat postu:

Uffff, że wyścig dwie godziny to spoko, ale Uralem 200km/h przez cały czas ... . Trzeba szukać auta gaźnikowego z elektryczną pompą. Popytaj w punktach gdzie gaz zakładają, część instalacji całkowicie wyłącza pompę po przejściu na gaz. Miałem tak w Blazerze, myślę że powinni wiedzieć.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:32, 24 Gru 2013    Temat postu:

Kawasaki VN1500 z lat 90 ma taką pompę membranową. Z tego co pamiętam nie było tam żadnych dodatkowych zbiorników lub przelewów - oczywiście zasilanie gaźnikowe.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Wto 10:54, 24 Gru 2013    Temat postu:

Każda pompka paliwowa może wytwarzać zbyt duże ciśnienie i posiadać zbyt dużą wydajność dla gaźników pływakowych, dlatego by wszystko dobrze zagrało ja bym podszedł do tematu tak:

1. w główny zbiornik paliwa (poniżej gaźników) zabudować pompkę
2. zbiornik buforowy o pojemności np. 0,5 litra umieścić ponad gaźnikami
3. gaźniki będą zasilane z górnego zbiornika
4. górny zbiornik będzie zasilany paliwem z dolnego za pośrednictwem pompki
5. w górnej części zbiornika górnego należy wykonać przelew do dolnego zbiornika by nadmiar paliwa mógł być odprowadzany i nie powstawało ciśnienie w górnym zbiorniku.
6. należy uwzględnić jakieś systemy bezpieczeństwa by po wywrotce pompka nie podała nam całego paliwa na rozgrzany silnik..

Temat przerabiałem w ślizgaczu z silnikiem od ryczypipy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 10:57, 24 Gru 2013    Temat postu:

To by chyba zdalo egzamin .Pompa zasilana podcisnieniem z silnika:))))

[link widoczny dla zalogowanych]

Mozna by takie dwie zastosowac na kazdy cylinder i podcisnienia z króćców
wkreconych przed gaznikami.
Tak sobie gdybam ale moze to jest wyjscie .
Albo taka jedna z Yamahy juz by chyba dala rade [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 11:16, 24 Gru 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:22, 24 Gru 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
To by chyba zdalo egzamin .Pompa zasilana podcisnieniem z silnika:))))

[link widoczny dla zalogowanych]



Może być za mało wydajna

pompka zasila silniki dwusuwowe 50cm3 - 80cm3

Poza tym czy pompa ta nie jest podłączona do skrzyni korbowej silnika dwusuwowego?
Jaka wygląda zmiana ciśnienia w skrzyni korbowej dwusuwa?
Co powoduje drganie membrany w tej pompie?

W przypadku silnika czterosuwowego na kolektorze ssącym można założyć że wystąpi tylko podciśnienie - czy membrana pompki będzie pracować?


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Wto 13:31, 24 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 13:53, 24 Gru 2013    Temat postu:

Ciśnienie musi pulsować, ciekawe czy dało by się to z odmy zasilać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 16:37, 24 Gru 2013    Temat postu:

Dalem jeszcze jeden link z yamahy tdm 850 wiec ta powinna dac rade a podlaczyc pod kolektor ssacy jeden lub dwa polaczyc wezykiem i trójnik i powinno dac rade.
To kosztuje takie grosze ze mozna zaryzykowac i kupic.
Powrót do góry
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 17:55, 24 Gru 2013    Temat postu:

Podstawowa wada takich pomp, to to, że aby taka pompa zadziałała, trzeba uruchomić silnik. Zawsze cierpiałem, gdy w maluszkach, po zalaniu zbiornika paliwem trzeba było kręcić silnikiem, aby zadziałała mała pompka podająca paliwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin