Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janusz
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: Sob 17:36, 21 Sie 2010 Temat postu: Elektroniczny modul zaplonowy - jaki ?? |
|
|
Chce zamontowac w emie elektroniczny modul zaplonowy
Czy te ruskie z allegro sa cos warte czy szukac polskiego /jakiego/ ?
Mam pradnice od malucha wiec i minus na masie
janusz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 9:16, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Mam elektronikę od Ediego. Ukraiński. Cud miód i orzeszki
Miałem jedną awarię ale raczej z mojej winy.
Lipne jest rozwiązanie mocowania modulatora na wałku rozrządu. Jest takie jak mocowało sie fanzonony palcuch rozdzielacza w oryginałach z kopułką i jedno wyjściową cewką. Śrubkę mocowania modulatora polecam od razu wymienić na jakąś twardą a nie ten plastelinowy szajs dołączony do zestawu.
Teraz założę wałek rozrządu od ostatniej wersji dolniaka na aparat odśrodkowo sterowany i do tego zapłon elektroniczny Dniepra i Urala tez z Ukrainy. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 9:30, 23 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam polski Parameti - nie wiem jeszcze czy działa bo nadal proszek a brzytwa się naśmiewa :p |
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: Pon 21:20, 23 Sie 2010 Temat postu: hellou |
|
|
jedno pytanie dodatkowe - ja dzis nie bardzo kojarze wiec sobie wyjasnijmy : ) wiem ze te elektroniczne zaplony sie montuje w uralach i dnieprach no bo one do tego zasadniczo sluza - ja nie wiem jak to jest z emka - czy tam to zadziala i czy nie trzeba czegos przerabiac ??
chetnie sie pozegnam z mechanicznym zaplonem i przyspieszaczem zaplonu
z ta cudna wajcha na kierownicy ale...
ale nie chce sia zapakowac w wieloletnie przerobki niedorobki i wynalazki made in cececepe
pozdrawiam
janusz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:41, 23 Sie 2010 Temat postu: Re: hellou |
|
|
Janusz napisał: | jedno pytanie dodatkowe - ja dzis nie bardzo kojarze wiec sobie wyjasnijmy : ) wiem ze te elektroniczne zaplony sie montuje w uralach i dnieprach no bo one do tego zasadniczo sluza - ja nie wiem jak to jest z emka - czy tam to zadziala i czy nie trzeba czegos przerabiac ??
chetnie sie pozegnam z mechanicznym zaplonem i przyspieszaczem zaplonu
z ta cudna wajcha na kierownicy ale...
ale nie chce sia zapakowac w wieloletnie przerobki niedorobki i wynalazki made in cececepe
pozdrawiam
janusz |
Te zapłony o których wspominasz poza czytnikiem nie róznia sie mapką zapłonu- ponoć.
Wiec najlepiej byłoby sobie przerobić wałek rozrządu na jakieś solidniejsze mocowanie niż fanzolona śrubka m4 z gównianym wałeczkiem wsadzona w wycięcie w wałku. Nie dość ze często wałki są już w tym miejscu wyrobione to i tak cholera sie luzuje od temperatury.
Ale to nie to mi siadło- tzn siadło kilka razy ale tego nie liczę. Padł mi zapłon - tzn zgłupiał całkiem. Prawdopodobnie dostał kopa prądem co sie nie zmieścił do akumulatora
Ale jak już pisałem - Edi profesjonalnie załatwił naprawę gwarancyjną.
Prametti miał za dużo wtop z tymi zapłonami. Już olałem te krajowe cuda tym bardziej ze tanie nie są.
Teraz sie ślinię na zapłon za coś koło 150zł od Ediego wschodni ale starszego typu. Z tym ze do tego trzeba mieć wałek z końcówką jak w dnieprze czy Uralu. Ale to już do kolejnego silnika wiec jeszcze długo nic wiążącego nie powiem.
Zdaje sie, że jeszcze saper a raczej jego znajomy coś elektronicznego wyrzeźbił ale jeszcze nie było nazwijmy to odważnego żeby wybulić kasę za czyjeś eksperymenty. |
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz
Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Glasgow
|
Wysłany: Pon 23:44, 23 Sie 2010 Temat postu: Thanx |
|
|
Dzieki Prince
Jak zawsze - rzeczowo
Kupie sobie to ruskie cudo i sie powoli zobaczy co i jak
pozdr
janusz |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Nie 21:40, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Kupiłem dzisiaj taki elektroniczny zapłon nowszego typu, komplet z cewką 160zł. Ma ktoś dostęp do instrukcji montażu po polsku?Pomogłoby, niby proste a wolałbym nic nie popier.... dol....ić |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:56, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Princu - rzuć jakimś namiarem na ten zapłon. Jeszcze jakby był opis (może być bukwami)... Bo przymierzam się do zrobienia sobie zapłonu na procku z trzema krzywymi, a nie wiem, czy jest sens...
I nie ma czegoś takiego, jak
Cytat: | prąd co sie nie zmieścił do akumulatora | . Mogła się pojawić jakaś szpila, udar, czy inna nieprawidłowość (niekoniecznie w obwodzie ładowania), ale to jest zależne od czego innego, a nie od pojemności akumulatora. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kowrowiecz
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Nie 12:07, 05 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ja kiedyś jezdziłem na polskim Parameti.Dobrze wykonany.
Teraz taki zakładałem kumplowi do Emki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:53, 05 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A ma ktoś moduły zapłonowe padnięte? Z zamiarem skoszowania?
Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Nie 15:54, 05 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 19:28, 05 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Gdzieś miałem - ale w zasadzie po co ci? Z tego, co pamiętam, był zalany żywicą - zapewne chciałbyś podejrzeć schemat i części, tylko jak byś to wygrzebał z zalewy? No i skąd wiesz, że producent nie zeskrobał oznaczeń? |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:51, 05 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie jeszcze nie wiem. Ale teraz już wiem
Te ruskie tez były takie pozalewane? Bo oni zawsze inaczej zabezpieczali. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:55, 05 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Błażej napisał: |
Te ruskie tez były takie pozalewane? Bo oni zawsze inaczej zabezpieczali. |
Nie .Te są zalutowane na śrubkach. Łatwo tam zajrzeć.
Mogę udostępnić zapłon do kopiowania. Ale jak podjadę do Kraka.
łał. http://www.youtube.com/watch?v=E-pqcCAoZok&feature=player_embedded#!
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 22:58, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
redwater
Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:55, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja zalozylem radziecki, film z 1 odpalenia po kupnie i malych poprawkach silnika, gazniki nie wyregulowane.
dopisane: film pozniej, bo forum nie chce przepuscuic. |
|
Powrót do góry |
|
|
crovaxus
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią 20:55, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
a ja jeżdzę na oryginale, zarówno w jednej kaśce miałem, w drugiej miałem i w dnieprze też mam stary oryginalny mechanik. I nigdy nie założę elektronika bo nigdy nie miałem żadnego problemu z zapłonem a ruskami się najeździłem. 1 rzeczą jaka zazwyczaj pada w motorze jest zawsze elektronika więc po diabła mam go ładować do motoru skoro stary zapłon działał i będzie działał kolejne 50 lat. |
|
Powrót do góry |
|
|
|