Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12:22, 03 Cze 2013 Temat postu: Dziwny problem z zestawem prądnica i regierl fiat 126p. |
|
|
Witam ,
postaram się opisać moj problem.
Po założeniu prądnicy i regla od malucha podczas robienia pomiaru na akumulatorze ( miernikiem cyfrowym ) pojawiają mi się wartości napięcia
raz 12v za chwile 0v i tak ciągle raz 0 raz 6 później 12.5 v a nastepnie 0 voltow. etc ...
Wymieniłem prądnicę i regiel na nowy przerobiony ( bo myslałem ze coś źle zrobiłem ) to samo ! ! Instalację sprawdziłem i jest dobrze położona - czy jest to normalne aby wartości napiecia spadały do 0 v i następnie wzrastały do 12 chyba nie ?
Wymieniłem kondensator w aparacie zapłonowym. Czy miał ktoś taki przypadek ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12:30, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dodam , że walczę z tym jakieś 3 lata. Wymieniłem 3 regle 3 prądnice sprawdziłem instalację elektryczna przeszedłem przez 3 akumulatory ( jeden się zrobił tak gorący że aż strach .....) zastanawiam się czy to może być aparat zapłonowy jakieś przebicie na masę albo jeszcze może moje cewki są walnięte. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 12:43, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ja tak miałem jak mi miernik szwankował ale po 3 latach byś na to wpadł. |
|
Powrót do góry |
|
 |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12:50, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Miernik był zmieniony. I działo się tak z drugim też - sprecyzuje pytanie czy potrzeba miernika analogowego ( wskazówkowego).
A problem jest bo prądnica nie nadąża ładować i staje w polu ......
Ostatnio zmieniony przez shperak dnia Pon 12:55, 03 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 13:31, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
a co Ci da miernik analogowy do nieładowania / przeładowania aku?
problem jest chyba z reg. ale ja jestem świeżak więc się nie wypowiem |
|
Powrót do góry |
|
 |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 13:42, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wyglada to tak jakby co pewien czas było zwarcie , pojawia się12 v nagle jest 0 voltów nastepnie wskakuja rozne wartosci raz 7,0,12,0,3,0,4,7,0,0,0,8,0 etc.
Ładowanie jest bo w momencie dodania gazu znika kontrolka ładowania i pojawia się 13v i później 0 i znowu 0.12,0,13,8 etc.
Czy jest to aparat zaplonowy ? Podczas obrotu wałka - platynki rozwieraja się i łączą może w tedy coś przebija na masę? |
|
Powrót do góry |
|
 |
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Pon 20:05, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Na początek zmierz miernikiem analogowym-cyfraki często glupieja w dużym polu elektromagnetycznym. Potem podaj wyniki i będziemy myslec. |
|
Powrót do góry |
|
 |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 7:57, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ok muszę pożyczyć taki miernik i w tygodniu dam znać. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 8:03, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawdź jeszcze przy okazji, czy masz dobrą masę silnika. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 11:30, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
silnika jak silnika, sprawdź umasowanie regulatora. Załatwiłem tak 3 reglery, raz miał masę raz nie- gubił masę i nie dawał wzbudzenia przy dodawaniu gazu lub schodzeniu z obrotów po prostu gdy drgania były większe masa głupiała. |
|
Powrót do góry |
|
 |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 8:00, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj i jutro będę działał. Mam miernik wskazówkowy heheh |
|
Powrót do góry |
|
 |
skrzydlaty
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 116 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 22:10, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
hej!
Miernik cyfrowy, czasem nie wytrzymuje zakłóceń, które powoduje cewka i układ zapłonowy. Analogowy powinien pokazać dobrze.
Warto na zasilaniu cewki dwustrzałowej dać kondensator oraz rezystor obniżający napięcie na przerywaczu. (zakładam, że masz układ zapłonowy analogowy)
Warto zastosować w instalacji również tzw. przewód masowy. Zdawanie się na tzw. masę na ramie itp. zwłaszcza świeżo pomalowanej, nie zawsze przynosi skutek pozytywny, a często rodzi niespodzianki Lepiej kablem połączyć: lampę, prądnicę/silnik, regulator, akumulator. |
|
Powrót do góry |
|
 |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 14:25, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Cewka jest jedno strzalowa od malucha , podałem + na zacisk B+ bo mialem odwrotnie , i przeczyscilem styki regla i niby jest juz ok jutro pierwszy test mojej maszynki |
|
Powrót do góry |
|
 |
shperak
Dołączył: 03 Cze 2013 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 20:13, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
hej mam pytanie czy podczas przerobki pradnicy i regla na 12v ( chodzi mi o zestaw od fiata 126p) trzeba cos przerobic przy aparacie zapłonowym ? po za wymiana kondensatora na 12v ?
Ostatnio zmieniony przez shperak dnia Pią 20:14, 21 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 22:45, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
ja kondensatorów nie zmieniam, po co? |
|
Powrót do góry |
|
 |
|