Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dystansowanie wału korbowego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:10, 23 Kwi 2017    Temat postu: Dystansowanie wału korbowego

Witam
Ponieważ informacje, które znalazłem na tym forum są dla mnie nie wystarczające.
A szukałem nie tylko tutaj, bardzo bym prosił, żeby jakiś kolega mający doświadczenie w dystansowaniu - opisał dokładnie "z czym to się je"

Chodzi o to, że mniej więcej rozumiem jak to zrobić ale mam kilka wątpliwości jeśli chodzi o kilka szczegółów.

Dlatego bardzo proszę o jakiś konkretny opis.

P.S.
Wiem, że temat był poruszany - ale nigdy bezpośrednio w osobnym wątku i dokładnie, a myślę że taka wyizolowana wiedza może się przydać nie tylko mnie.


Ostatnio zmieniony przez Czyzyk dnia Nie 20:11, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 3:12, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Z pomocą kredek mojego dziecka stworzyłem dla Ciebie schemat, który powinien rozwiać Twoje wątpliwości. Oczywiście to rysunek poglądowy i nikt na jego podstawie nie powinien konstruować silnika Smile

W dystansowaniu wału chodzi o to, żeby trafić środkiem korbowodu w środek cylindra (o ile to jest możliwe) oraz ustabilizować wał pomiędzy łożyskami.

Oto schemat:


Najlepiej zmierz odległość przednie łożysko <---> środek cylindra i porównaj to z odległością przód wału (oparcie łożyska) <---> środek korbowodu. Oczywiście korespondujący cylinder i korbowód. Różnica jaka wychodzi to grubość podkładek, które musisz dać między wał i łożysko.

Podkładki dystansowe kupisz w firmie[link widoczny dla zalogowanych]. Wymiar to bodajże 35x45x... (średnica wału) - kup sobie kilka grubości 0,1mm, 0,2mm, 0,5mm, 1mm i żaglując nimi jak drobnymi w lodziarni jesteś w stanie uzyskać każdy wymiar.

Na koniec dobrze sprawdzić czy wał się zmieści, jeśli wystaje to można dać podkładkę pod podporę wału z Gambitu 0,5mm lub 1mm.

UWAGA! Dystansujesz tylko na przedniej podporze...

Tyle teoria - w praktyce wychodzą różne dziwne sytuacje...
Np. mam silnik, w którym prawy i lewy korbowód mają "swoje środki' gdzie indziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:32, 24 Kwi 2017    Temat postu:

No właśnie - ale wał może być przesunięty zarówno w stronę rozrządu, jak i tylnej podpory.
Tak naprawdę z dostępnością podkładek nie mam problemu, bo sam ustawiam luzy przy kompresorach takimi podkładkami.
Problem polega na tym, że w zależności w którą stronę chciałbym przesunąć wał - ma to wpływ na położenie zębatki na wale.

Pytanie czy się tym przejmować ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwawy




Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:32, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Panowie a czy łożysko na tylną podpore ma mieć luz c3? I jakie montujecie zwykle polskie za 20 zł czy może fagi
Jakie polecacie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:30, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Koła rozrządu są bardzo szerokie, będzie pasować. Trzeba sprawdzić obie korby, bo rozstaw owych nie koniecznie jest równy rozstawowi bloku.

Co do łożysk, z przodu z luzem c3 do tyłu rolkowe. Raczej przyzwoitej produkcji, polskie nie są złe o ile są faktycznie polskie. 62 07 za 20 zł to podejrzanie tanio.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:17, 24 Kwi 2017    Temat postu:

kluczowa odpowiedz Smile
o to mi chodziło - czyli jak zębatki rozrządu by się nie pokrywały np o 1mm to czy będzie to przeszkadzać czy może zostać Smile
wychodzi na to, że może

Dzięki - myślę, że wiem wystarczająco
Wkrótce okaże się to w praktyce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwawy




Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:06, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Kurcze pisałem z telefonu i chyba mi zjadło
Czy rolkowe z tyłu NJ207 Ma miec luz C3 ?
I czy najpierw nabić bieznie na wał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:34, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Co do luzu to znajdziesz na forum różne opinie, ale z mojego doświadczenie z ruską techniką skłaniam się do podejścia luźniejszego. Ruska technologia dolnozaworowca nigdzie nie lubi zbyt ciasnych pasowań. Chłodzenie - takie sobie, smarowanie - takie sobie, materiały - takie sobie ---> więc rozwiązania rodem z NASA tu się nie sprawdzają Smile.

Co do łożysk to całkiem przyzwoite dostaniesz od ZVL - cena ok 30-40 zł, zresztą podobnie jak FŁT - też chyba 3 dychy.

Chyba nie rozumiem pytania o nabicie bieżni... To łożysko rozbieralne więc jakie to ma znaczenie, i tak robisz to osobno z każdą częścią?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:38, 24 Kwi 2017    Temat postu:

ja składam wszystko na SKF Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:36, 25 Kwi 2017    Temat postu:

Na bogato!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:15, 25 Kwi 2017    Temat postu:

Czyzyk napisał:
ja składam wszystko na SKF Smile


I słusznie, do silnika idą 3 łożyska. Jaka różnicy przy całkowitych kosztach remontu jest jak się wyda 100 czy 200 zł na łożyska ? Tego typu oszczędności mam gdzieś, do kół też kładę SKF-y, cena spokoju.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:16, 25 Kwi 2017    Temat postu:

jak to mówi pewien "znany" człowiek
"nie ma lipy" Smile

a tak na marginesie to nie mam zaufania do innych łożysk - stosuje je przy sprężarkach
i powiem, że jak narazie nie zawodzą a inne pomimo że też dobrych firm - nie dawały rady
wszystko się rozlatywało po kilkuset mth Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwawy




Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:12, 28 Kwi 2017    Temat postu:

Mam właśnie nj 207 w ręku i można założyć bieżnie na wal i reszta łożyska będzie zdejmowania lub założyć resztę łożyska na wal a potem bieżnie wtedy będzie nierozbieralne .
Marcelo miałeś jakieś inne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 14:11, 28 Kwi 2017    Temat postu:

To może założyć tak żeby było rozbieralne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 14:27, 28 Kwi 2017    Temat postu:

1:0 dla księciunia Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin