Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:10, 23 Kwi 2017 Temat postu: Dystansowanie wału korbowego |
|
|
Witam
Ponieważ informacje, które znalazłem na tym forum są dla mnie nie wystarczające.
A szukałem nie tylko tutaj, bardzo bym prosił, żeby jakiś kolega mający doświadczenie w dystansowaniu - opisał dokładnie "z czym to się je"
Chodzi o to, że mniej więcej rozumiem jak to zrobić ale mam kilka wątpliwości jeśli chodzi o kilka szczegółów.
Dlatego bardzo proszę o jakiś konkretny opis.
P.S.
Wiem, że temat był poruszany - ale nigdy bezpośrednio w osobnym wątku i dokładnie, a myślę że taka wyizolowana wiedza może się przydać nie tylko mnie.
Ostatnio zmieniony przez Czyzyk dnia Nie 20:11, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 3:12, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Z pomocą kredek mojego dziecka stworzyłem dla Ciebie schemat, który powinien rozwiać Twoje wątpliwości. Oczywiście to rysunek poglądowy i nikt na jego podstawie nie powinien konstruować silnika
W dystansowaniu wału chodzi o to, żeby trafić środkiem korbowodu w środek cylindra (o ile to jest możliwe) oraz ustabilizować wał pomiędzy łożyskami.
Oto schemat:
Najlepiej zmierz odległość przednie łożysko <---> środek cylindra i porównaj to z odległością przód wału (oparcie łożyska) <---> środek korbowodu. Oczywiście korespondujący cylinder i korbowód. Różnica jaka wychodzi to grubość podkładek, które musisz dać między wał i łożysko.
Podkładki dystansowe kupisz w firmie[link widoczny dla zalogowanych]. Wymiar to bodajże 35x45x... (średnica wału) - kup sobie kilka grubości 0,1mm, 0,2mm, 0,5mm, 1mm i żaglując nimi jak drobnymi w lodziarni jesteś w stanie uzyskać każdy wymiar.
Na koniec dobrze sprawdzić czy wał się zmieści, jeśli wystaje to można dać podkładkę pod podporę wału z Gambitu 0,5mm lub 1mm.
UWAGA! Dystansujesz tylko na przedniej podporze...
Tyle teoria - w praktyce wychodzą różne dziwne sytuacje...
Np. mam silnik, w którym prawy i lewy korbowód mają "swoje środki' gdzie indziej |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 6:32, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie - ale wał może być przesunięty zarówno w stronę rozrządu, jak i tylnej podpory.
Tak naprawdę z dostępnością podkładek nie mam problemu, bo sam ustawiam luzy przy kompresorach takimi podkładkami.
Problem polega na tym, że w zależności w którą stronę chciałbym przesunąć wał - ma to wpływ na położenie zębatki na wale.
Pytanie czy się tym przejmować ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:32, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie a czy łożysko na tylną podpore ma mieć luz c3? I jakie montujecie zwykle polskie za 20 zł czy może fagi
Jakie polecacie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:30, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Koła rozrządu są bardzo szerokie, będzie pasować. Trzeba sprawdzić obie korby, bo rozstaw owych nie koniecznie jest równy rozstawowi bloku.
Co do łożysk, z przodu z luzem c3 do tyłu rolkowe. Raczej przyzwoitej produkcji, polskie nie są złe o ile są faktycznie polskie. 62 07 za 20 zł to podejrzanie tanio.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:17, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
kluczowa odpowiedz
o to mi chodziło - czyli jak zębatki rozrządu by się nie pokrywały np o 1mm to czy będzie to przeszkadzać czy może zostać
wychodzi na to, że może
Dzięki - myślę, że wiem wystarczająco
Wkrótce okaże się to w praktyce |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:06, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Kurcze pisałem z telefonu i chyba mi zjadło
Czy rolkowe z tyłu NJ207 Ma miec luz C3 ?
I czy najpierw nabić bieznie na wał? |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:34, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Co do luzu to znajdziesz na forum różne opinie, ale z mojego doświadczenie z ruską techniką skłaniam się do podejścia luźniejszego. Ruska technologia dolnozaworowca nigdzie nie lubi zbyt ciasnych pasowań. Chłodzenie - takie sobie, smarowanie - takie sobie, materiały - takie sobie ---> więc rozwiązania rodem z NASA tu się nie sprawdzają .
Co do łożysk to całkiem przyzwoite dostaniesz od ZVL - cena ok 30-40 zł, zresztą podobnie jak FŁT - też chyba 3 dychy.
Chyba nie rozumiem pytania o nabicie bieżni... To łożysko rozbieralne więc jakie to ma znaczenie, i tak robisz to osobno z każdą częścią? |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:38, 24 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
ja składam wszystko na SKF |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 16:36, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Na bogato! |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 19:15, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Czyzyk napisał: | ja składam wszystko na SKF |
I słusznie, do silnika idą 3 łożyska. Jaka różnicy przy całkowitych kosztach remontu jest jak się wyda 100 czy 200 zł na łożyska ? Tego typu oszczędności mam gdzieś, do kół też kładę SKF-y, cena spokoju.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:16, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
jak to mówi pewien "znany" człowiek
"nie ma lipy"
a tak na marginesie to nie mam zaufania do innych łożysk - stosuje je przy sprężarkach
i powiem, że jak narazie nie zawodzą a inne pomimo że też dobrych firm - nie dawały rady
wszystko się rozlatywało po kilkuset mth |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:12, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Mam właśnie nj 207 w ręku i można założyć bieżnie na wal i reszta łożyska będzie zdejmowania lub założyć resztę łożyska na wal a potem bieżnie wtedy będzie nierozbieralne .
Marcelo miałeś jakieś inne? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:11, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
To może założyć tak żeby było rozbieralne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 14:27, 28 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
1:0 dla księciunia
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
|