Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Śro 11:49, 13 Mar 2013 Temat postu: dyferencjał napędowiec - naprawa |
|
|
Witam
W związku z tym, że mam Dniepra MT12 zrobionego na solo to rok temu zakupiłem używany napęd 2 WD na grubym wałku, zakupiłem go na bajzlu we Wrocławiu. Po jego rozebraniu moim oczom ukazał się dramat, obracające się oski satelit, obicia dyfra nad łożyskiem igiełkowym ataku, uszy grubego wałka wydarte przez wyrobiony krzyżak itd. , ale powoli staram się ogarnąć temat.
Robię to praz pierwszy i w związku z tym rodzi się parę pytań, na które liczę uzyskać odpowiedź
Po wybiciu tulei z obudowy dyfra okazało się, że:
- bieżnia jest troszkę wyłupana tam gdzie znajdują się beczułki
- Zębatka główna tez posiad wżery tam gdzie chodzą beczułki
- zęby zębatki głównej są troszkę poobijane
Proszę spojrzeć na załączony link z fotami.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tuleja główna kwalifikuje się do wymiany i mam zamiar ją wymienić razem z beczułkami i igłami, ale czy musze od razu wymieniać zębatkę główną czy jeszcze troszkę to może polatać lub czy na razie latać na tym, co jest i kompletować resztę, aby mieć na zapas w razie awarii?
Kupiłem „nową” używaną obudowę dyfra, ale od solówki czy mogę jej użyć do napędowa czy może wymaga ona dodatkowych przeróbek?
pozdrawiam
Krzysiek |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:24, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam, dla mnie osobiście największym problem była by bieżnia pod rolki. Na ten moment patrząc ,że sezon za rogiem bym skaładał i się nie przejmował. Otwory pod kołki możesz trochę spęcznić kładąc talerz na prasę i kilka razy je pacnąć plus wkleić Loctitem. Obudowa i jej zarysowania to też pestka.
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Śro 12:48, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Hmm a co z obudową główną tą wspólną dla solówki i napędowaca? Są one identyczne?
Na "allegroszu" siedziałem, znalazłem i zwątpiłem
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam jedną ładną od solówki i chciałem użyć w napędowcu |
|
Powrót do góry |
|
|
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:34, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam , nie mogę ani potwierdzić ani zaprzeczyć, może się okazać ,że różnią się tylko tuleją, ale może być ,że np. pod napęd jest bardziej podfrezowana aby głębiej lub płycej weszła tuleja , to mogą być dziesiąte części milimetra.
Pozdrawiam Gazia.
ps.
zobacz jeszcze rozstawy otworów od dekli bo wiem ,że w napędzie jest tylko jedna pozycja aby całość skręcić, otwory nie są równo rozłożone na obwodzie.
Ostatnio zmieniony przez gazia dnia Śro 13:36, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Śro 13:39, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Bede we Lwówku to się przyjrzę bardziej otworom, ale mi się wydaje że są ok bo przypasowywałem |
|
Powrót do góry |
|
|
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Czw 16:36, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Cześć
Tuleje były jakiś czas temu do wzięcia na redmotorz.eu, dorabiane współcześnie za rozsądne pieniądze. Nabyłem taką i wygląda porządnie. Co do obudowy dyfra to katalogi części mt11/mt16 podają inne numery do solówki i napędu ale... ale... Dmowski/Winiarski w swojej książce twierdzą że są jednakowe, kilka innych osób na forach też tak twierdzi. Ja bym nowej obudowy szukał ze starą w ręku. Sam jestem w tej chwili na etapie naprawy pozrywanych gwintów szpilek i ściągania srebrnej farby, którą tuningowana była przekładnia. Zamienniki ruskich łożysk czyli: 3304, 6010, 6204, 6206 i 16005, polskie igiełki 3x15,8 i wałeczki SKF 6,5x6,5 są do dostania w sieci, trzeba trochę poszukać ale są - polecam hasła Albeco i Prema.
Ostatnio zmieniony przez ygor dnia Czw 17:06, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Czw 18:21, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Skontaktuj się z Kaziem z redmotorz w dziale sprzedam ogłasza się z batyłkami.Taniej nie kupisz jak u niego ponadto zapytaj o łożyska i igły,oraz przejrzyj jego wątki na temat remontu dyfra do napędowca (piekna fotorelacja na picasie). |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:40, 15 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info.
Obudowę nabyłem i oblookam ja za tydzień i dma znać czy czymś się różni.
Tuleje, igiełki i baryłki już zamówiłem w soviet-moto w Krakowie. Fotorelacji Kazia poszukam bo, aż jestem jej ciekaw.
pozdrawiam
Krzysiek |
|
Powrót do góry |
|
|
kazek-kaz
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 19 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdzieś tam !
|
Wysłany: Nie 10:45, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Steegen napisał: | Skontaktuj się z Kaziem z redmotorz w dziale sprzedam ogłasza się z baryłkami. Taniej nie kupisz jak u niego ponadto zapytaj o łożyska i igły, oraz przejrzyj jego wątki na temat remontu dyfra do napędowca (piękna fotorelacja na picasie). | Witam, jako że zostałem wywołany do tablicy
Baryłki będą lada chwila, a trochę fotek dyfrowych i nie tylko jest tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A obudowa dyfra solo jest pasująca do napędowca, wiem bo sam taką mam założoną.
Pozdrówko
Kazek |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:37, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za foty przydadzą się . Szczególnie te z dystansowania dyfra bo czeka mnie to .
Btw
Jaką farbą malowałeś zębatkę główną przed dystansowaniem? |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Wto 9:20, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Kolejny problem i pytanie.
Okazało się ze bieżnia pod beczułki w zębatce jest zniszczona, na nowych beczułkach chodzi to ciężko, lekko się przyblokowywując.
Mam dostęp do warsztatu ślusarskiego i chciałbym zebrać tą bieżnie i wbić pierścień, a potem to utwardzić, aby pohulało to jeszcze troszkę.
Czy ktoś coś takiego robił i czy ktoś wie jaki dokładnie jest wymiar otworu w zębatce głównej?
pozdrawiam i z góry dzięki
Krzysiek
Ostatnio zmieniony przez kuzio1982 dnia Wto 9:29, 02 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
gerard
Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznan
|
Wysłany: Wto 12:33, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
w gre wchodzi chyba tylko szlifowanie odrazu pod wymiar.tulejka nie wchodzi w gre.wogole wszystko jest twarde i obrobka jest bardzo utrudniona |
|
Powrót do góry |
|
|
kuzio1982
Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lwówek Ślaski/Wrocław
|
Wysłany: Wto 13:13, 02 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, a możecie mi podać wartość luzu (54 mm średnica tulei, 6,5mm średnica beczułki razem 67mm + luz), nie wiem jaki powinien być maksymalny luz roboczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
|