Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Sob 22:48, 27 Cze 2009 Temat postu: dyfer z napedem na kolo wozka |
|
|
Moze nie jestem odkrywczy ale czyzby nowe uralce nie posiadaly mechanizmu roznicowego??
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:10, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba dzieki temu jeszcze zyją od jakiś 10 lat. Innych powodów trudno sie dopatrzeć. |
|
Powrót do góry |
|
 |
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 1:08, 28 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Witam .
Dokładnie z tego co pamietam , ale mogę się mylić , to były i są dwa rodzaje dyfrów do napędu wózka w nowych uralach , jeden bez mechnizmu różnicowego , a drugi z mechnizmem róznicowym .
Ale ten ostatni chyba był niewypałem bo nie jest stosowany .
W wiekszości przypadków własnie Ural stosuje napęd na koło wózka bez mechanizmu różnicowego , nie muszę pisać że jest to idealne rozwiązanie .
A dokładniej to chyba Brzytwa może coś na ten temat powiedzieć bo jak dobrze pamiętam to miał rysunki złożeniowe obu modeli dyfrów .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 14:06, 30 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jezdzilo sie takim Uralem. Nowe Urale z napedem nie maja mechanizmu roznicowego, czyli pracuja jak solowka. Maja jedynie blokade albo jak kto woli zalaczenie na sztywno napedu na wozek.
A tak w ogole to qpa dzwiek jak czinkus, chromy. etc  |
|
Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 959 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 19:50, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Rysunki są na stronie firmowej Urala. Co do sensowności stosowania mechanizmu różnicowego - to sam już nie wiem. Mój wytrzymał jak do tej pory wszystkie moje skoki i zrywy, ale zawsze mam cykora, czy to nie są jego ostatnie chwile. W chwili obecnej postanowiłem złożyć maszynę na wzór firmowego krosa z Urala. Jeżeli w terenie przejedzie wszystkie te pułapki, które przejeżdżał motorek z napędem, to wtedy będę mógł jakoś się wypowiedzieć. |
|
Powrót do góry |
|
 |
gt
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: dobrzyń nad wisłą
|
Wysłany: Śro 16:15, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
pytanko a ile kosztuje taki napęd i kto sprzedaje?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 17:36, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Na allegro za 1500zł masz komplet bez ramy wózka. Sam śledzę tą kwestię i myślę że jak nie będziesz się śpieszył i powoli wyłapywał poszczególne elementy to całość zamknie się w okolicach 1200-1500zł |
|
Powrót do góry |
|
 |
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:47, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Klapek puść linka do tego napędu od urala z allegro jak możesz, bo nie mogę znaleść .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 21:58, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
No fakt, w tej chwili nie widać tego. A jeszcze dziś do południa jak siedziałem w pracy to gdzieś natrafiłem na gościa z Ukrainy który miał komplet bez ramy... |
|
Powrót do góry |
|
 |
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 6:20, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Swego czas korespondowałem z jakimś dealerem czeskim znalezionym przez Google. Miał tylko bez mechanizmu różnicowego, nie pamiętam ale cena nie była przystępna. Chodziło o to [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 959 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 7:00, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Na allegro za 1500zł masz komplet bez ramy wózka. Sam śledzę tą kwestię i myślę że jak nie będziesz się śpieszył i powoli wyłapywał poszczególne elementy to całość zamknie się w okolicach 1200-1500zł |
Bardzo wątpię, szczególnie, że to, o czym piszesz, to zestaw do Dniepra a nie do Urala. Po drugie 1200 to kosztuje sam dyferencjał, dołóż do tego reduktor za parę stówek, wahacz tylny i jeszcze ramę od wózka (której nikomu się nie chce wozić z Ukrainy) i już masz lekko ponad 2000. Rzecz jasna piszę o rzeczach tzw "nowych". Chyba, że kupisz całą maszynę z napędem.
Druga sprawa to sensowność stosowania wynalazku z IMZ, czyli odłączanego napędu kosza. W terenie po załączeniu stałego napędu kosza (wg rozwiązania IMZ) jedzie się, jak z włączoną blokadą w MW, czyli nie można skręcać. Należałoby załączyć napęd przed wjechaniem w ciężki teren, bo co mi po załączeniu napędu wózka, jak już bym się zakopał? Wtedy bardziej przydaje się kilku kolegów i pchanie. Jeździłem na silniku Urala w motocyklu z napędem i cóż, nie ma on siły na tyle dużej, żeby uciągnąć motocykl z włączoną blokadą w piachu albo błocie. Dlatego bardziej sensowny jest mechanizm różnicowy, czyli cały czas włączony napęd wózka, dzięki czemu jest mniejsza szansa na zaistnienie sytuacji, w której tylne koło motocykla ugrzęźnie w piachu aż po wydechy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 7:14, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Pewnie to były graty z Dniepra, pewności nie mam. Jednak gość za 1500 miał reduktor kosza+dyfer, jak nie sprzedał to raczej za chwilę znów się pojawi aukcja. Poobserwuję  |
|
Powrót do góry |
|
 |
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 5:21, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
[quote="brzytwa"] klapek napisał: |
jedzie się, jak z włączoną blokadą w MW, czyli nie można skręcać. Należałoby załączyć napęd przed wjechaniem w ciężki teren, bo co mi po załączeniu napędu wózka, jak już bym się zakopał? Wtedy bardziej przydaje się kilku kolegów i pchanie. Jeździłem na silniku Urala w motocyklu z napędem i cóż, nie ma on siły na tyle dużej, żeby uciągnąć motocykl z włączoną blokadą w piachu albo błocie. Dlatego bardziej sensowny jest mechanizm różnicowy, czyli cały czas włączony napęd wózka, dzięki czemu jest mniejsza szansa na zaistnienie sytuacji, w której tylne koło motocykla ugrzęźnie w piachu aż po wydechy. |
Jezdzilem Uralcem w terenie z zalaczona blokada i dalo sie jakos skrecac. Kwestia predkosci, a w terenie nie jest duza. Nie porownuj nowych silnikow Urala ze starymi. Urale wyposazone w naped sa maja juz nowe silniki ktore sa mocniejsze i daje sie to odczuc. Inna sprawa ze nowego uralca szkoda katowac w terenie bo jak cos padnie to jest problem. Czesci w polsce nie do dostania a w niemczech czy czechcach nie milosiernie drogie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:17, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
Storm , nie dokładnie jest tak że nowe silniki urala ( mówimy tutaj o silniku 750ccm ) mają dużo większą moc niż jego starsze odp[owiedniki .
Nie badałem na hamowni urala z silnikiem 750 ccm , ale dwa razy badałem z silnikiem 650 ccm po remoncie uzyskał on wynik 40 KM , a po jeszcze jednej małej korekcie 42 KM .
Z tego co wiem to silniki 750 ccm Urala dysponują mocą 40 KM
Miałem okazję jeździć takim Uralem , nie czułem różnicy .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 21:51, 27 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wiedziałem że znów się pojawi
[link widoczny dla zalogowanych]
Powiem szczerze że jakbym miał teraz zbędną kasę to bym się nie zastanawiał  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|