Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzikijunak
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Śro 21:00, 08 Maj 2013 Temat postu: Drążek skrętny w ramie wózka M-72 |
|
|
Witm
potrzebuje pomocy w następującym temacie:
zacząłem remont wózka na drążku skrętnym i uzupełniam braki.
Z jakiego materiału jest wykonana i jaki ma wymiar wew. podkładka uszczelniająca, nakładana pod uszczelnienie filcowe, która ma na rysunkach złożeniowych grubość 6 mm?
Czy ktoś sprzedaje uszczelnienia filcowe drążka?
Jaki ma wymiar tulejka brązowa która chodzi w uszczelnieniu filcowym..
pozdr
S |
|
Powrót do góry |
|
 |
kondorp
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: Śro 22:14, 03 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie po remoncie tuleja brązowa ma 42 mm po zewnętrznej.Chodzi o to żeby dobrać grubość filcu do tego wymiaru oraz zewnętrznego.Dokręcisz śruby mocujące osłonę filcu i już będziesz wiedział jaka ma być uszczelka ( 6 mm plus minus z tolerancją 5 mm) Zdobądź arkusz grubego filcu,a kółeczka wytnij sam  |
|
Powrót do góry |
|
 |
dzikijunak
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Czw 7:28, 04 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za odpowiedź.
Czyli tulejka brązowa po stronie zewnetrznej pracuje w tym pierścieniu o grubosci 6-5 mm?
A od góry jest uszczelniacz filcowy w obudowie, który zabezpiecza przed przedostaniem się brudu pomiedzu tulejke brązową i i ten pierścień?
Ostatnio okazało sie że podczas wyprasowywania starej tuleji z drążka skrętnego, celem jej przeszlifowania, uległa uszkodzeniu (zgieło ją lekko) i teraz pewno bedę musiał ją wycinać i kupić nową. Koszt nowej to ok. 450 PLN w Szczecinie  |
|
Powrót do góry |
|
 |
kondorp
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: Czw 23:15, 04 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tu masz dwie fotki jakie znalazłem z okresu remontu tego ustrojstwa
[link widoczny dla zalogowanych]
Najważniejsze to mądrze to rozebrać,później dobry tokarz zrobi ci to za przysłowiową flaszkę,tylko sam materiał jest dość drogi,jak pamiętam robiłem z brązu B20.Sama tuleja pracuje razem z wahaczem koła poprzez te dwa zęby,które wchodzą w rowek na kliny z jednej strony i szczelinę ściskaną śrubami z drugiej strony wahacza koła.Wewnętrzne pasowanie tulei robisz suwliwe do sworznia wałka skrętnego,do zewnętrznego ( u mnie 42mm ) dopasowujesz ciasno filc.Te 5-6 mm to grubość flanszy kończącej stalowa tuleję,w której siedzą dwie tuleje brązowe łożyskujące sworzeń wałka skrętnego.Sama ostatnia tuleja niczego nie łożyskuje tylko uszczelnia razem z filcem całość układu.Najważniejsze to wybić wałek skrętny razem ze sworzniem w stronę motocykla,później stalową tuleje wyciągniesz w stronę koła wózka.Wcześniej warto całość rozruszać lejąc naftę lub jakieś wd40 obok kalamitki i z drugiej strony w szczelinę scalającą całość.Luzujemy śrubę do ustawiania wysokości skoku wahacza i wahaczem góra-dół aż do skutku.Później tylko młotkiem w sworzeń i całość pięknie wyłazi  |
|
Powrót do góry |
|
 |
GAVO77
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:32, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
kondorp napisał: | Tu masz dwie fotki jakie znalazłem z okresu remontu tego ustrojstwa
[link widoczny dla zalogowanych]
|
link nie działa |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 16:23, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
działa.... mi pokazuje moje fotki  |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 16:41, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
bo to link do logowania do swojej galerii |
|
Powrót do góry |
|
 |
kondorp
Dołączył: 29 Maj 2012 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: Nie 23:09, 07 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tu są jeszcze
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
gargamel
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Nie 10:52, 24 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Wie ktoś jak wybić tuleję z ramy kosza? Grzać ramę i wyciągać tuleję w stronę koła?
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4081 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 10:59, 24 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Koniobijką taką jak do łożysk.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Nie 13:02, 24 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Kalamitkę wykręciłeś? Jak tak to dotoczy kawałek walka o średnicy rury ramy kosza wkładasz od strony wymienionej fajki. Dopasuj odpowiedniej średnicy pręt, pobijak czy co tam uważasz i strzał pozodnym Karolkiem jak ruszy to namocz WD odczekaj i pójdzie. Nie mścij się na tym bo speczysz tą tulej i bez cięcia rury ramy wzdłuż i grzania nie pójdzie. Ja ostatnio ćwiczyłem 4g tylko że moja rama leżała 40 lat na złomie u chłopa.
Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Nie 13:12, 24 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
gargamel
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pon 14:26, 25 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
Dzięki |
|
Powrót do góry |
|
 |
|