Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieś pod Wrocławiem
|
Wysłany: Sob 19:03, 30 Paź 2010 Temat postu: Dolewanie oleju do przednich amortyzatorów w dniprze... |
|
|
Jeśli bym mógł prosić to: którędy? ile? jaki? |
|
Powrót do góry |
|
|
Bzyk
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Sob 19:36, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam. W celu dolania oleju do przednich amortyzatorów musisz odkręcic nakrętkę sciągającą amortyzator ( przy górnej półce ) . W jednym amortyzatorze mieści się 0,13 litra oleju . Ja jężdżę na przekładniowym Hipolu - takim jak w skrzyni biegów i przekładni głównej . |
|
Powrót do góry |
|
|
Bzyk
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Sob 20:14, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Jest to oczywiście półśrodek i najlepsza byłaby wymiana całego oleju wraz z przepłukaniem teleskopów w nafcie ale bez zdjęcia ich nie da rady . Nie jest to trudne , stawiasz motocykl na stopce centralnej , zdejmujesz koło , obluzowujesz nakrętki śrub ściągających przy półce dolnej i dalej postępujesz tak jak napisałem w poście wcześniejszym . |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:25, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Niektóre teleskopy dnieprowskie mają srubki na dole goleni do spuszczania oleju. Inne tylko nadlewki gdzie można wykonać odwiert i gwintowanie pod śrubki. Producent zrezygnował z owych bo zwykle nie ma co spuszczać
Wojtek
PS
Tam powinien być olej M8A ( AC-8 ). Może ktoś zna parametry jego, ja leje Mixol. Przkładniowy jest za gęsty i przód nie pracuje.
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Sob 22:25, 30 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:07, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
ja leje 20w40 i pracuje bez pudła |
|
Powrót do góry |
|
|
Karol
Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieś pod Wrocławiem
|
Wysłany: Pon 20:29, 01 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki wszystkim za szybką odpowiedź. |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 14:56, 02 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Do amortyzatorow leje sie odpowiedni olej, na butelce jest napisane wyraznie Fork oil. Gestosc jaka ci pasuje, sa dostepne rozne. |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:39, 02 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Heja.
w kwestii olejów do zawieszeń proponuję używać jak cyborg napisał olejów do zawieszeń. Koszty niewielkie są butelki 0.5l lub 1.0l
Różne gęstości i można sobie testować |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:35, 02 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
A jakiej gęstości przewiduje fabryka mądrale? To ma być 0 czy 50? Podajcie dobrodzieje jakąś wartość bo zęby mam jedne, i jak je wybije to nie mam zapasowych do testów.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:23, 02 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Oleje które są na rynku do kupienia to:
2,5W
5w
7,5w
10w (w większości przypadków seryjne rozwiązanie dla współczesnych motocykli z klasycznym układem - nie upside-down)
15w
20w
Osobiście jeżdżę w iż-u na 15W i jak na starego kapcia jest ok.
Niestety nie znam parametrów oleju stosowanego "fabrycznie"
Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Wto 23:27, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:18, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dostępne oleje są w przedziałe od 0W do 50W. Są mieszalne i można uzyskać dowolną gęstość w tym przedziałe. Dalej jednak nie wiem jaką!
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:44, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Musisz popróbować, dobrać indywidualnie do teleskopów na których jeździsz.
Sprężyny potrafią różnić się twardością w sposób odczuwalny, również tłumiki wykonywane są z różnym pasowaniem elementów.
Ja lałem 50W jak jeździłem z koszem - zębów nie wybiłem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 21:41, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Granat ty to możesz jeżdzić nawet na wodzie i wszystko będzie cacy .Nie na darmo ja robiłem twoje zawieszenie . Więc wiesz że porównanie do normalnego ruskiego ,jakoś mi do głowy nie przychodzi,A i gwarancję masz dozgonną |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Czw 8:00, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie nie popadajcie w histerie. Kilka lat jeździłem na sztywnym przodzie w emce,bo za ciasno mi się spasowały tulejki i jakoś zębów nie straciłem.Ruskie przody nie należą do najlepszych i nie ma co stosować jakichś wymyślnych olei.Lać W50 i nie wnikać, będzie na dłużej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:31, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam opanowane zawieszenie i nie mam wycieków, da się Przed laty lałem Lux 10, obecnie niedostępny więc wlałem Mixol i jest OK.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|