Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dolewanie oleju do przednich amortyzatorów w dniprze...
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieś pod Wrocławiem

PostWysłany: Sob 19:03, 30 Paź 2010    Temat postu: Dolewanie oleju do przednich amortyzatorów w dniprze...

Jeśli bym mógł prosić to: którędy? ile? jaki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bzyk




Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Sob 19:36, 30 Paź 2010    Temat postu:

Witam. W celu dolania oleju do przednich amortyzatorów musisz odkręcic nakrętkę sciągającą amortyzator ( przy górnej półce ) . W jednym amortyzatorze mieści się 0,13 litra oleju . Ja jężdżę na przekładniowym Hipolu - takim jak w skrzyni biegów i przekładni głównej .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bzyk




Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Sob 20:14, 30 Paź 2010    Temat postu:

Jest to oczywiście półśrodek i najlepsza byłaby wymiana całego oleju wraz z przepłukaniem teleskopów w nafcie ale bez zdjęcia ich nie da rady . Nie jest to trudne , stawiasz motocykl na stopce centralnej , zdejmujesz koło , obluzowujesz nakrętki śrub ściągających przy półce dolnej i dalej postępujesz tak jak napisałem w poście wcześniejszym .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:25, 30 Paź 2010    Temat postu:

Niektóre teleskopy dnieprowskie mają srubki na dole goleni do spuszczania oleju. Inne tylko nadlewki gdzie można wykonać odwiert i gwintowanie pod śrubki. Producent zrezygnował z owych bo zwykle nie ma co spuszczać Twisted Evil
Wojtek

PS
Tam powinien być olej M8A ( AC-8 ). Może ktoś zna parametry jego, ja leje Mixol. Przkładniowy jest za gęsty i przód nie pracuje.


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Sob 22:25, 30 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:07, 30 Paź 2010    Temat postu:

ja leje 20w40 i pracuje bez pudła
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol




Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieś pod Wrocławiem

PostWysłany: Pon 20:29, 01 Lis 2010    Temat postu:

Dzięki wszystkim za szybką odpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 14:56, 02 Lis 2010    Temat postu:

Do amortyzatorow leje sie odpowiedni olej, na butelce jest napisane wyraznie Fork oil. Gestosc jaka ci pasuje, sa dostepne rozne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:39, 02 Lis 2010    Temat postu:

Heja.

w kwestii olejów do zawieszeń proponuję używać jak cyborg napisał olejów do zawieszeń. Koszty niewielkie są butelki 0.5l lub 1.0l
Różne gęstości i można sobie testować Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:35, 02 Lis 2010    Temat postu:

A jakiej gęstości przewiduje fabryka mądrale? To ma być 0 czy 50? Podajcie dobrodzieje jakąś wartość bo zęby mam jedne, i jak je wybije to nie mam zapasowych do testów.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:23, 02 Lis 2010    Temat postu:

Oleje które są na rynku do kupienia to:
2,5W
5w
7,5w
10w (w większości przypadków seryjne rozwiązanie dla współczesnych motocykli z klasycznym układem - nie upside-down)
15w
20w

Osobiście jeżdżę w iż-u na 15W i jak na starego kapcia jest ok.
Niestety nie znam parametrów oleju stosowanego "fabrycznie"


Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Wto 23:27, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:18, 03 Lis 2010    Temat postu:

Dostępne oleje są w przedziałe od 0W do 50W. Są mieszalne i można uzyskać dowolną gęstość w tym przedziałe. Dalej jednak nie wiem jaką!
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:44, 03 Lis 2010    Temat postu:

Musisz popróbować, dobrać indywidualnie do teleskopów na których jeździsz.
Sprężyny potrafią różnić się twardością w sposób odczuwalny, również tłumiki wykonywane są z różnym pasowaniem elementów.
Ja lałem 50W jak jeździłem z koszem - zębów nie wybiłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 21:41, 03 Lis 2010    Temat postu:

Granat ty to możesz jeżdzić nawet na wodzie i wszystko będzie cacy .Nie na darmo ja robiłem twoje zawieszenie . Więc wiesz że porównanie do normalnego ruskiego ,jakoś mi do głowy nie przychodzi,A i gwarancję masz dozgonną
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 8:00, 04 Lis 2010    Temat postu:

Panowie nie popadajcie w histerie. Kilka lat jeździłem na sztywnym przodzie w emce,bo za ciasno mi się spasowały tulejki i jakoś zębów nie straciłem.Ruskie przody nie należą do najlepszych i nie ma co stosować jakichś wymyślnych olei.Lać W50 i nie wnikać, będzie na dłużej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:31, 04 Lis 2010    Temat postu:

Ja mam opanowane zawieszenie i nie mam wycieków, da się Very Happy Przed laty lałem Lux 10, obecnie niedostępny więc wlałem Mixol i jest OK.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin