Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dolewanie oleju do przednich amortyzatorów w dniprze...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:09, 04 Lis 2010    Temat postu:

A ja nie rozumiem niektórych kolegów.
Kosztowne remonty, masa godzin w garażu i później byle co, byle by było taniej.
Bo stare to niech jeździ na byle czym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 21:05, 04 Lis 2010    Temat postu:

agrupa napisał:
A ja nie rozumiem niektórych kolegów.
Kosztowne remonty, masa godzin w garażu i później byle co, byle by było taniej.
Bo stare to niech jeździ na byle czym...

Cyro ma przód dniepra jak dobrze pamiętam. I może mieć w pełni wyj...ne. Taki przód kosztuje tyle co butelka dobrego oleju.
A w emkach i tak cudów nie ma. Lagi rdzewieją u góry , szlak trafia uszczelniacze , i tak syf trzeba zlewać co dwa lata i tak remont czeka tuż tuż.. Czy nalejesz drogi czy najtańszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 17:40, 05 Lis 2010    Temat postu:

Zawsze powtarzam że lagi należy przeszlifować potem nałożyć chrom techniczny tylko grubo i jeszcze raz przeszlifować np. na wymiar 60, nic nie rdzewieje no tylko koszt dużo większy i nic nie kapie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:30, 05 Lis 2010    Temat postu:

I można otrzymać pożądany wymiar? Na czym polega te przeszlifowanie? Jak robiłem sobie dawno temu motorower z przodkiem od japońskiej 80tki (suzuki gt) to koleś który wymieniał mi uszczelnienia też się pytał czy lubię bardziej twardo czy bujanie. Też kombinował z mieszaniem olejów. Jak robiłem WSK to nawet o tym nie pomyślałem i wlałem współczesny mioxol z orlenu bo akurat miałem pod ręką.

Ja zbieram pomysły i opracowane patenty
Może jak kiedyś będę coś rzeźbił ta lista będzie w sam raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 16:02, 06 Lis 2010    Temat postu:

oj nie będę teraz wyjaśniał ale będę niedługo robił drugie zawieszenie na zapas to wszystko ponagrywam
chyba że kol. bardzo zależy


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Sob 16:03, 06 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:20, 06 Lis 2010    Temat postu:

Ja również chętnie posłucham.
Jakiś tam pogląd na sprawę mam ale ciekaw jestem technologii kosmicznej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 16:22, 06 Lis 2010    Temat postu:

Z miłą chęcią poczekam na dobry fotoreportaż.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Sob 22:23, 06 Lis 2010    Temat postu:

60???...hmmmm Hius gdzieś Ty pił w takich pojemnikach Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:36, 08 Lis 2010    Temat postu:

Jak dobrze pamiętam to nominalnie emka ma 44 a dniepro-urale tyko ze dwa milimetry więcej. 60 to chyba KTM Wink
Można by już juz skakać ruskiem, tyko gdyby jeszcze taki przód silnik dźwignął.Wink
Pozbyłem sie literatury. Ma Ktoś dane ile sie leje do tylnych amortyzatorów starego typu? Rolling Eyes


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 13:46, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 17:50, 08 Lis 2010    Temat postu:

O kurcze blade faktycznie nie tak, a co to napić się nie można i odrobinkę pomylić

Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Pon 17:51, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 18:08, 08 Lis 2010    Temat postu:

No więc tak lagi należy wyjąć z pochw rozbroić dać na tokarnię aby sprawdzić bicie i ewentualnie wyprostować ile się da na tokarce.
Dajemy następnie na szlifierkę do wałków i szlifujemy aż uzyskamy prosty wałek bez bicia, u mnie zdjęli jakieś 0.5 mm a jak robiłem kol Granatowi to jeszcze więcej zanim wydało na zero.Potem należy zabezpieczyć stożek na końcu lagi, a z drugiej strony rowki pod druciane zabezpieczenia tulejek najlepiej założyć oilringi.
Tak zrobione ładujemy do wanny na chrom techniczny i nakładamy go małym prądem
u mnie trwało to jakieś 60 godzin a u Granata więcej.
Po nałożeniu dajemy z powrotem na szlifierkę do wałków i robimy wymiar ... 46
i z lagami tyle.


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Pon 18:09, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 18:28, 08 Lis 2010    Temat postu:

Jak mamy lagi ok. to robimy tulejki prowadzące z brązu.
O ile dolne tulejki nie są aż tak istotne dla pewności że nie będzie się zacinać ja zrobiłem na taki sam wymiar zewnętrzny jak wyjęte stare no chyba że są totalnie zjechane.
Ale górne należy zrobić ciut inaczej tzn. ten kołnierz na tulejce należy zrobić 1.5 lub 2 mm wyższy niż normalny a reszta bez zmian tylko wymiar w środku obu tulejek dopasować ściśle do szlifowanych lag.
Teraz na samym końcu w tym wyższym kołnierzu od wewnętrznej strony tokarz musi wytoczyć rowek pod oilring tylko nie za głęboki ale i nie za płytki laga przy wkładaniu ma iść dosyć ciężko dostępne są oilringi 46 x 1.5 lub 46 x 2 ja mam ten pierwszy a kol. Granat ten drugi oba są dobre jednak lepiej założyć 2mm choć może nawet 1 mm wytrzyma
Jak to zrobicie to zawiecha nie do zajechania a te simeringi ruskie to można nawet wówczas nie zakładać

Koszt zrobienia lag tym systemem 250 zł jak będę teraz robił zapodam foty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 18:41, 08 Lis 2010    Temat postu:

Prince napisał:
Ma Ktoś dane ile sie leje do tylnych amortyzatorów starego typu? Rolling Eyes


Juz wiem 0,080 L. Wiec dla wyszukiwarki : Ilość oleju w amortyzatorach k-750 to 80 ml.
Hius- Zbijałbyś te posty razem. I kiedy zawozisz do chromu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 18:48, 08 Lis 2010    Temat postu:

E tam więcej mam na liczniku. Na razie dałem wszystkie pierdoły do chromu za tydzień następna partia. A CO CHCESZ CHROMOWAĆ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 18:56, 08 Lis 2010    Temat postu:

Wahaczyki do zawiasu. Oryginalnie mają taką satynę. Juz sprawdzałem, ze ocynkiem w żaden sposób tego nie uzyskam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin