Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:09, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
A ja nie rozumiem niektórych kolegów.
Kosztowne remonty, masa godzin w garażu i później byle co, byle by było taniej.
Bo stare to niech jeździ na byle czym... |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:05, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
agrupa napisał: | A ja nie rozumiem niektórych kolegów.
Kosztowne remonty, masa godzin w garażu i później byle co, byle by było taniej.
Bo stare to niech jeździ na byle czym... |
Cyro ma przód dniepra jak dobrze pamiętam. I może mieć w pełni wyj...ne. Taki przód kosztuje tyle co butelka dobrego oleju.
A w emkach i tak cudów nie ma. Lagi rdzewieją u góry , szlak trafia uszczelniacze , i tak syf trzeba zlewać co dwa lata i tak remont czeka tuż tuż.. Czy nalejesz drogi czy najtańszy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 17:40, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Zawsze powtarzam że lagi należy przeszlifować potem nałożyć chrom techniczny tylko grubo i jeszcze raz przeszlifować np. na wymiar 60, nic nie rdzewieje no tylko koszt dużo większy i nic nie kapie |
|
Powrót do góry |
|
|
omnia2005
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:30, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
I można otrzymać pożądany wymiar? Na czym polega te przeszlifowanie? Jak robiłem sobie dawno temu motorower z przodkiem od japońskiej 80tki (suzuki gt) to koleś który wymieniał mi uszczelnienia też się pytał czy lubię bardziej twardo czy bujanie. Też kombinował z mieszaniem olejów. Jak robiłem WSK to nawet o tym nie pomyślałem i wlałem współczesny mioxol z orlenu bo akurat miałem pod ręką.
Ja zbieram pomysły i opracowane patenty
Może jak kiedyś będę coś rzeźbił ta lista będzie w sam raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 16:02, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
oj nie będę teraz wyjaśniał ale będę niedługo robił drugie zawieszenie na zapas to wszystko ponagrywam
chyba że kol. bardzo zależy
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Sob 16:03, 06 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:20, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ja również chętnie posłucham.
Jakiś tam pogląd na sprawę mam ale ciekaw jestem technologii kosmicznej |
|
Powrót do góry |
|
|
omnia2005
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:22, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Z miłą chęcią poczekam na dobry fotoreportaż. |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Sob 22:23, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
60???...hmmmm Hius gdzieś Ty pił w takich pojemnikach |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:36, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dobrze pamiętam to nominalnie emka ma 44 a dniepro-urale tyko ze dwa milimetry więcej. 60 to chyba KTM
Można by już juz skakać ruskiem, tyko gdyby jeszcze taki przód silnik dźwignął.
Pozbyłem sie literatury. Ma Ktoś dane ile sie leje do tylnych amortyzatorów starego typu?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 13:46, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 17:50, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
O kurcze blade faktycznie nie tak, a co to napić się nie można i odrobinkę pomylić
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Pon 17:51, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 18:08, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
No więc tak lagi należy wyjąć z pochw rozbroić dać na tokarnię aby sprawdzić bicie i ewentualnie wyprostować ile się da na tokarce.
Dajemy następnie na szlifierkę do wałków i szlifujemy aż uzyskamy prosty wałek bez bicia, u mnie zdjęli jakieś 0.5 mm a jak robiłem kol Granatowi to jeszcze więcej zanim wydało na zero.Potem należy zabezpieczyć stożek na końcu lagi, a z drugiej strony rowki pod druciane zabezpieczenia tulejek najlepiej założyć oilringi.
Tak zrobione ładujemy do wanny na chrom techniczny i nakładamy go małym prądem
u mnie trwało to jakieś 60 godzin a u Granata więcej.
Po nałożeniu dajemy z powrotem na szlifierkę do wałków i robimy wymiar ... 46
i z lagami tyle.
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Pon 18:09, 08 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 18:28, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jak mamy lagi ok. to robimy tulejki prowadzące z brązu.
O ile dolne tulejki nie są aż tak istotne dla pewności że nie będzie się zacinać ja zrobiłem na taki sam wymiar zewnętrzny jak wyjęte stare no chyba że są totalnie zjechane.
Ale górne należy zrobić ciut inaczej tzn. ten kołnierz na tulejce należy zrobić 1.5 lub 2 mm wyższy niż normalny a reszta bez zmian tylko wymiar w środku obu tulejek dopasować ściśle do szlifowanych lag.
Teraz na samym końcu w tym wyższym kołnierzu od wewnętrznej strony tokarz musi wytoczyć rowek pod oilring tylko nie za głęboki ale i nie za płytki laga przy wkładaniu ma iść dosyć ciężko dostępne są oilringi 46 x 1.5 lub 46 x 2 ja mam ten pierwszy a kol. Granat ten drugi oba są dobre jednak lepiej założyć 2mm choć może nawet 1 mm wytrzyma
Jak to zrobicie to zawiecha nie do zajechania a te simeringi ruskie to można nawet wówczas nie zakładać
Koszt zrobienia lag tym systemem 250 zł jak będę teraz robił zapodam foty |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:41, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Ma Ktoś dane ile sie leje do tylnych amortyzatorów starego typu? |
Juz wiem 0,080 L. Wiec dla wyszukiwarki : Ilość oleju w amortyzatorach k-750 to 80 ml.
Hius- Zbijałbyś te posty razem. I kiedy zawozisz do chromu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 18:48, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
E tam więcej mam na liczniku. Na razie dałem wszystkie pierdoły do chromu za tydzień następna partia. A CO CHCESZ CHROMOWAĆ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:56, 08 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wahaczyki do zawiasu. Oryginalnie mają taką satynę. Juz sprawdzałem, ze ocynkiem w żaden sposób tego nie uzyskam. |
|
Powrót do góry |
|
|
|