Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

docieranie dolniaka
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TOMSIL




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:40, 13 Lis 2011    Temat postu: docieranie dolniaka

Witam, Chce sie dowiedzieć jak dotrzeć Dolno zaworowy silnik po remoncie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:56, 13 Lis 2011    Temat postu:

A kto robil remont ty, czy ktos inny / zaklad rzemieslniczy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TOMSIL




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:00, 13 Lis 2011    Temat postu:

remontu dokonuje koles ktory twierdzi ze sie zna. choc im dluzej ja remontuje tym wieksze mam obawy. gdy spytalem go o docieranie to powiedzial ze musze zrobic ze 2000 km na spokojnie bez przeciazania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:53, 13 Lis 2011    Temat postu:

300km, max 500km potrzeba na poukładanie pierścieni. Nie przegrzewać w tym czasie. Można do pierwszego zbiornika paliwa dodać troszke oleju do dwusuwów, takiego do mieszanek a nie dozowników.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 22:46, 13 Lis 2011    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
takiego do mieszanek a nie dozowników.
Wojtek


Tyle ze róznicy nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:28, 14 Lis 2011    Temat postu:

W tym sęk że jest.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:51, 14 Lis 2011    Temat postu:

Cyrograf po nazwisku podaj Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pon 14:27, 14 Lis 2011    Temat postu:

olej do benzyny to olej do benzyny
wiekszosc jest ,,Do dozowników oleju oraz bezposrednio do benzyny"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TOMSIL




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:55, 14 Lis 2011    Temat postu:

dzieki za info. zima bedzie chyba dobra pora na docieranie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pon 17:05, 14 Lis 2011    Temat postu:

No ale dogrzewac tez sie powinien
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:18, 15 Lis 2011    Temat postu:

Sukces docierania zalezy od wlasciwego przeprowadzenia remontu, tzn wlasciwie zrobionego szlifu cylindrow zakonczonego honowaniem, wlasciwego dobrania luzow miedzy tlokami i cylindrami, w rowkach i na zamkach pierscieni, pozniej od wlasciwego zlozenia silnika i wlasciwego docierania.

Ja jestem zwolennikiem tkzw "mocnego" docierania silnika, ktore polega na jezdzie na zroznicowanych obrotach z wjazdami na wysokie obroty ( do 80% obrotow max ) na niskich biegach z czestymi zmianami oleju ( pierwsza zmiana po 50 km przejechanych na nowym silniku ).

Podstawa dla tego typu docierania jest bardzo czysty montaz silnika ( cylindry musza byc umyte woda z plynnym mydlem z pozostalosci pasty honowniczej, wytarte do sucha szmatami i ostatnia szmata po tym czyszczniu ma wyjsc bez zadnych zanieczyszczen ) i skladanie zespolu cylindry / tloki " na sucho" tzn bez oleju na pierscieniach, po kropli oleju na plaszczu tloka z kazdej strony i cylindry tylko przetarte zaolejona szmata.

Samo docieranie zaczynamy od znalezienia kawalka drogi z niewielkim ruchem gdzie mozemy bez obaw jezdzic te i z powrotem przyspieszajac i zwalniajac nie powodujac groznych sytuacji na drodze.
Potem zapalamy motocykl i rozgrzewamy wolno jadac - wazne jest aby jak najkrocej nowy silnik pracowal na wolnych obrotach po odpaleniu, tak wiec nie regulujemy gaznikow po odpaleniu tylko jedziemy.
Gazniki powinny byc tak ustawione wstepnie aby motocykl jechal - nie jest wazne ze nie trzyma wolnych obrotow, bo staramy sie nie jezdzic przez zadne skrzyzowania Smile

Po rozgrzaniu silnika zaczynamy cykle wjazdow na wysokie obroty i natychmiastowych zjazdow na niskie na 2 i 3 biegu uwazajac jednoczesnie by nie przegrzac silnika.
Po zrobieniu kilku takich cykli na dustansie powiedzmy 10 km chlodzimy silnik i powtarzamy cala procedure ze trzy razy.
Po przejechaniu 50 km zmieniamy olej ( na ten sam uzyty poprzednio czyli najtanszy mineralny SAE 20W50.
Po tej zmianie zaczynamy normalnie jezdzic tyle ze wykorzystujemy bardziej wysokie obroty na niskich biegach, a staramy sie unikac wysokich biegow i niskich obrotow.
Nastepne zmiany oleju po 200 i 500 km kiedy wlewamy olej docelowy.

Rada z dolewaniem oleju do paliwa w mojej opinii jest szkodliwa, bo tylko przeszkodzi w szybkim dotarciu sie sie pierscieni wprowadzajac olej tam, gdzie wlasnie nie powinien sie dostac czyli do komory spalania.

PS. Rada o docieraniu silnika przez 2 tys km to jakas bzdura.
Jesli nie jestes pewien fachowosci osoby wykonujacej remont to odbierz silnik od niej i postaraj sie zlozyc go sam przy pomocy forum.
W takim wypadku jesli zakonczona jest obrobka mechaniczna czesci silnika to sprawdzilbym w warsztacie zajmujacym sie remontami silnikow jakie jest jakosc tej obrobki, tzn pomierzylbym cylindry, tloki i pierscienie, zawory i prowadnice, sprawdzil gniazda zaworowe tak zeby ew bledy obrobki ( np beczka / stozek w tulejach cylindrow ) skorygowac przed skladaniem silnika.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Wto 1:25, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:34, 15 Lis 2011    Temat postu:

1. SKŁADASZ 2.WALISZ W KOPNIAK 3. SZUKASZ NAJWIĘKSZEJ GÓRY 4. PATRZYSZ ILE PÓJDZIE Twisted Evil

P.S do motórzystów ze znikomym poczuciem humoru: nie bierzcie powyższej instrukcji do siebie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:00, 15 Lis 2011    Temat postu:

Dzięki Adam za odświeżenie metody - kolejny raz Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:18, 15 Lis 2011    Temat postu:

Ja nie mogę się zgodzić, żeby nie regulować gaźników przy docieraniu.
Powód podstawowy - temperatura.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Wto 13:18, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TOMSIL




Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:56, 15 Lis 2011    Temat postu:

z motocyklami troche mialem juz doczynienia ale jesli chodzi o ich wnetrze to jestem prawiczkiem i niestety bede pytal nawet o najprostrze sprawy np takie jak sprawdzic czy dana temperatura silnika jest ta w ktorej powinienem wygasic motor zeby go nie przegrzac? prosze o wyrozumialosc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin