Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Śro 20:44, 10 Lip 2019 Temat postu: Dniepr problem z regulacją |
|
|
Szanowni,
czy ktoś zechce podpowiedzieć jakiś skuteczny sposób na regulację luzów zaworowych i ustawienie zapłonu jeśli na kole zamachowym nie widać żadnych znaczników?
Gdyby świeca była w osi tłoka, to wiedziałbym co robić. A tak jestem lekko bezradny.
(dniepr mt-11) |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Śro 20:54, 10 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Do luzow zaworowych spokojnie wystarczy określenie GMP przez drut w otworze świecy. Możesz zrobić sobie znaki na kole po zdjęciu głowic, ale da się ogarnąć zapłon i bez tego (też przez otwór świecy), dokładniejsze regulacje już "na słuch". To rusek, nie Japończyk, dasz radę
Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Śro 20:55, 10 Lip 2019, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Czw 6:08, 11 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Pewnie poradzę sobie, tylko wolałbym walczyć z tym jedną sobotę a nie do końca sezonu.
Luzy zaworowe to pikuś, GMP tłoka można bez trudu ustalić (już to zrobiłem) pozostaje problem zapłonu i rozregulowanych gaźników (k-63).
Jak wstępnie ustawić gaźniki, żeby po ustawieniu "na oko" zapłonu bolszewik w ogóle chciał zagadać? Mam dwie niewiadome, ściśle od siebie zależne a nigdy nie byłem orłem w zadaniach z dwoma niewiadomymi.
Nie raz regulowałem jedno lub drugie, ale nigdy jedno i drugie na raz i to od zera.
HELP!
Kupiłem motocykl od mocno starszego Pana. Wszystko miał wyregulowane i poustawiane "na zicher", każda śrubka dopieszczona. Maszyna nie gadała, ona śpiewała swoimi dwoma garami. Tyle, że okazało się, iż Staruszkowi zwyczajnie sił nie starczało już i nieświadomie pozostawiał masę rzeczy niepodociąganych. Omal nie pogubiłem na szosie gaźników i aparatu zapłonowego. Muszę to teraz jakoś ogarnąć.
Ostatnio zmieniony przez Dromek dnia Czw 6:15, 11 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek1953
Dołączył: 06 Paź 2018 Posty: 177 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Pią 9:15, 12 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Witam Masz sporą wiedzę i dasz radę Poczytaj poszperaj i w Rurę |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Pią 22:29, 12 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
krzysiek1953 napisał: | Witam Masz sporą wiedzę i dasz radę Poczytaj poszperaj i w Rurę |
Słowa otuchy doświadczonego "rusofila“ też są cenne.
Dziękuję |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek1953
Dołączył: 06 Paź 2018 Posty: 177 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 19:53, 13 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Witam ja nie jestem Doświadczony Rusofil mam Towarzysza Urała M 67-36 od roku ale gdy coś nie wiem Pytam.Więc pytaj |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek1953
Dołączył: 06 Paź 2018 Posty: 177 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 19:57, 13 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Witam ale przez ten rok polubiłem Towarzysza Urała i planuje wypad na Coroczne Spotkania Trzeźwosciowe do Lichenia 26-28 Lipiec.Niema chętnych to jadę sam.A jeszcze Sam robiłem remont silnika i taki mały sprawdzian zrobiłem ju 800km i jeździ |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Sob 20:29, 13 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
krzysiek1953 napisał: | Witam ale przez ten rok polubiłem Towarzysza Urała i planuje wypad na Coroczne Spotkania Trzeźwosciowe do Lichenia 26-28 Lipiec.Niema chętnych to jadę sam.A jeszcze Sam robiłem remont silnika i taki mały sprawdzian zrobiłem ju 800km i jeździ |
Czyli jesteś już doświadczonym “rusofilem" (mam nadzieję, że nie uraziło Cię to określenie - w żadnym wypadku nie miało być obraźliwe). Ja też już jestem doświadczony, ale bardziej przez sprzedawcę niż samego bolszewika. Kupiłem maszynę "w pełni sprawną" która roz....iła po 30 km. Raczej nic poważnego, jednak nie mogę dojść do ładu.
Mówisz pytaj. A co ja robię?
Niby mam zapłon ustawiony, ale raz na 15 kopnięć jest lekkie pyk, pyk, pyk... i po herbacie. Rozebrałem zapłon, przewody, styki i wszystko co po drodze, poczyściłem, polutowałem połączeniai nic. Mam wrażenie, że iskra jest słaba - czekam na nową cewkę. Próbowałem dziś odpalić na cewce od CC, jedyne co się udało to solidnie rozgrzać cewkę.
W końcu znalazłem (chyba). Znak na kole zamachowym lub raczej resztki pozostałe po znaku. Pozycja tłoka na oko się zgadza.
Najgorsze, że nie mam pojęcia czy problem w zapłonie, czy rozregulowanych gaźnikach.
Mimo wszystko i tak lubię tę swoją padlinę i nie mogę doczekać chwili gdy znowu radośnie zagada.
Żona ciągle dopytuje kiedy przewiozę ja w koszu, a tu kicha. Jeszcze tydzień i zapachnie w domu rozwodem po 30 latach szczęścia.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Dromek dnia Sob 20:34, 13 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiek1953
Dołączył: 06 Paź 2018 Posty: 177 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: piastów
|
Wysłany: Sob 22:22, 13 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Witam Powoli od czegoś trzeba zacząć.Ja mam cewkę od Malucha na dwa wyjścia.A świece sprawdzałeś??ja mam ciagle problem ze świecami zarzuca |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Sob 23:14, 13 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
krzysiek1953 napisał: | Witam Powoli od czegoś trzeba zacząć.Ja mam cewkę od Malucha na dwa wyjścia.A świece sprawdzałeś??ja mam ciagle problem ze świecami zarzuca |
Świece sprawdzone, przerwa na elektrodach ustawiona, testowałem na dwóch kompletach NGK i Iskra. Zapłon ustawiłem wg resztek znacznika który znalazłem na kole zamachowym, przed chwilą byłem sprawdzić iskrę by po ciemku przekonać się jak wygląda - jest.
Cewkę mam oryginalną, testy z cewką od cienkasa nie wyszły mi dzisiaj więc na c razie zostawiam rosyjską. Próbowałem zamienić kondensator na taki od malucha - bez efektu, więc zostaję na starym.
Wyczyściłem platynki, sprawdziłem przerwę, sprawdziłem wszystkie połączenia w aparacie, na cewce i w przewodach WN. Zalutowałem końcówki kabli, sprawdziłem fajki.
W tej chwili przeglądam ruskie filmy na YT o gaźnikach (jak dobrze było mieć w szkole rosyjski a w wojsku za płotem radziecką jednostkę). Jutro ponownie sprawdzę poziom paliwa w gaźnikach i chyba wiem jak startowo ustawić obie śruby.
Zobaczymy co wyjdzie.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:21, 15 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Poszukaj cewki od Malca, te ruskie rzadko kiedy działają. Od elektroników się nie nadają.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Pon 22:15, 15 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Poszukaj cewki od Malca, te ruskie rzadko kiedy działają. Od elektroników się nie nadają.
Wojtek |
Próbowałem cewkę od cc, ale nie udało mi się odpalić. Czekam teraz na zapłon elektroniczny, może w ten sposób uda mi się obudzić bolszewika. Mam podejrzenia co do cewki, bo iskra niby jest, ale lichutka jakąś taka... Wydawało mi się, że powinno być na świecy pierdyknięcie jakby wielbłąda z trzech metrów miało pogiglać...
Dzięki |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:13, 16 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Ta cewka od cc do elektronika się nada.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dromek
Dołączył: 29 Cze 2019 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin i okolice
|
Wysłany: Pon 20:38, 22 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Nowy zapłon (elektroniczny), nowe przewody WN, nowe fajki i świece i... zagadał od pierwszego strzału. Teraz pozostaje wyregulować gaźniki. |
|
Powrót do góry |
|
|
|