Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Puzel
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stolp
|
Wysłany: Śro 17:00, 11 Maj 2016 Temat postu: Dniepr pali świece |
|
|
Cały czas mam notoryczny problem z przepalonymi świecami w dnieprze MT9. Silnik po remoncie a cały czas nie chodzi tak jak powinien. Odpala bez większych problemów ale świece cały czas czarne. Zapłon ustawiałem na znaki, gaźniki K-301. Wstawiane były chińskie zestawy naprawcze ale okazało się że dysza wolnych obrotów oferowana w tych zestawach jest inna (krótka). Wstawiłem swoje dysze ze sprawdzonych gaźników. W motocyklu nie idzie ustawić równych wolnych obrotów, na niskich obrotach ewidentnie jeden cylinder gubi zapłony. Gdy ustawiłem zapłon na znaki to przy odpalaniu czasem kopniak odbił w nogę. Próba regulacji zapłonu na odpalonym silniku nie daje zbytnio efektów. Na próbę pożyczyłem ruskie colortune. O ile dolniaka szło wyregulować perfekcyjnie - idealnie niebieski płomień, to tu cały czas płomień jest pomarańczowy bez względu na kręcenie śrubą regulacji mieszanki. Brakuje mi już pomysłów poza kupnem całkiem nowych gaźników. Zastanawiam się czy cewka nie ma gdzieś przebicia czy coś. Dostrzegłem że jak poluzuję śruby od aparatu zaplonowego podczas uruchomionego silnika to na styku korpusu aparatu i karteru lecą iskry. Regulacją iglicy przpustnicy też się bawiłem, w tej chwili zapinka jest na 2 ząbku od góry, wcześniej obniżałem ją o ząbek dwukrotnie. Iglice teraz są oryginalne, pływaki również.
Ostatnio zmieniony przez Puzel dnia Śro 17:02, 11 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Czw 9:04, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Hej,
Napisz jaką masz cewkę i jaki aparat zapłonowy, choć i tak obstawiam gaźniki, sprawdź czy znaki na kole pokrywają się z żeczywistością, i jeszcze jedno - świece padają całkiem czy dostają przebicia?
Tomek |
|
Powrót do góry |
|
|
Puzel
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stolp
|
Wysłany: Czw 10:29, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ale numer, motór się naprawił
Wydaje mi się że problem jednak był gdzieś po stronie aparatu zapłonowego. Gaźniki regulowałem na colortune, w międzyczasie kręcąc zapłonem. Skład już wydawał się być w miare dobrze ustawiony na obu garach, lecz na lewym szło ustawić równe i wolne obroty a prawy mimo wyryźnie wyższych obrotów miał tendencje do nagłego gaśnięcia. Zauważyłem też że podczas kręcenia aparatem zapłonowym na odpalonym silniku przeskakiwały iskry między obudową aparatu a karterem silnika. Kolejnym tropem był kabelek od przerywacza który wisiał już na dwóch drucikach. Zamieniłem też kable WN stronami w cewce aby sprawdzić czy to cewka nie ma gdzieś przebicia. Wczoraj już było za późno na testy ale teraz się przejechałem i jak ręką odjął - motocykl pracuje równo, przyśpiesza, nie przerywa a po przebyciu 15km świece mają brązowy kolor izolatora Jeszcze trochę będzie trzeba potestować ale wychodzi na to że gdzieś po stronie zapłonu był problem |
|
Powrót do góry |
|
|
Puzel
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stolp
|
Wysłany: Czw 10:29, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ale numer, motór się naprawił
Wydaje mi się że problem jednak był gdzieś po stronie aparatu zapłonowego. Gaźniki regulowałem na colortune, w międzyczasie kręcąc zapłonem. Skład już wydawał się być w miare dobrze ustawiony na obu garach, lecz na lewym szło ustawić równe i wolne obroty a prawy mimo wyryźnie wyższych obrotów miał tendencje do nagłego gaśnięcia. Zauważyłem też że podczas kręcenia aparatem zapłonowym na odpalonym silniku przeskakiwały iskry między obudową aparatu a karterem silnika. Kolejnym tropem był kabelek od przerywacza który wisiał już na dwóch drucikach. Zamieniłem też kable WN stronami w cewce aby sprawdzić czy to cewka nie ma gdzieś przebicia. Wczoraj już było za późno na testy ale teraz się przejechałem i jak ręką odjął - motocykl pracuje równo, przyśpiesza, nie przerywa a po przebyciu 15km świece mają brązowy kolor izolatora Jeszcze trochę będzie trzeba potestować ale wychodzi na to że gdzieś po stronie zapłonu był problem.
ps.
Aparat zapłonowy odśrodkowy + cewka oryginał |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Sob 18:48, 28 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
jeżeli świece nadal czarne, to sprawdź czy nie "leje" ci z ssania. Jeżeli tam masz nieszczelności, to cały czas dostaje za dużo paliwa, swiece są czarne i cały czas zarzucane, szybko się kończą, poza tym nie idzie ustawić ładnych wolnych. Cecha szczególna - nie ma zbytniej reakcji przy odpalaniu na zimno, czy odpalasz z ssaniem czy bez. |
|
Powrót do góry |
|
|
Puzel
Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stolp
|
Wysłany: Nie 11:15, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
ale k-301 nie ma ssania Na razie wydaje się być to dobrze wyregulowane, od 200km spokój z przepalonymi świecami. wydaje mi się że znaczny wpływ na przepalanie miały iglice przepustnicy - obniżałem, obniżałem aż doszedłem do porozumienia |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:18, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Puzel napisał: | ale k-301 nie ma ssania Na razie wydaje się być to dobrze wyregulowane, od 200km spokój z przepalonymi świecami. wydaje mi się że znaczny wpływ na przepalanie miały iglice przepustnicy - obniżałem, obniżałem aż doszedłem do porozumienia |
szable- teorią poddał Ci pod rozwagę drożność filtra powietrza i poziom paliwa w komorach ;]
Jeśli na świeczce diagnostycznej wychodziło to raczej okej. Ale podczas obciążenia warunki sie mogą nieco zmienić. Toteż przemyślałabym jeszcze raz temat za bogatej mieszanki. |
|
Powrót do góry |
|
|
|