Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciey
Dołączył: 07 Gru 2023 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 9:07, 04 Sty 2024 Temat postu: Dniepr 156 nie pracuje na jeden cylinder (zapłon Sovek) |
|
|
Witajcie,
Jak już wspomniałem w powitalnym poście walczę z Dnieprem 156, czyli tak naprawdę MT-16 z drobnymi zmianami. Kupiłem go nieodpalającego trochę w ciemno ale mniejsza o to:)
Okazało się, że jeden przewód w instalacji był urwany po czym motocykl zaczął odpalać z kopniaka. Problem polega na tym, że nie chodzi na jeden gar.
Starałem się wykluczyć świece, przewody WN i zapłon Sovek, który jest zamontowany wraz z dedykowaną cewką z następującym rezultatem. Początkowo nie pracował a lewy cylinder. Po zamianie miejscami przewodów w cewce lewy zaczął pracować a prawy nie stąd wydedukowałem uszkodzoną cewkę. Zamówiłem drugą identyczną i po założeniu okazało się, że też pracuje tylko na jednym cylindrze ale tym przeciwnym
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Może coś podpowiecie?
Może ktoś ma dostępną instrukcję od załonu Sovek, żebym mógł się upewnić, że wszystko jest zamontowane jak należy? Dostałem od poprzedniego właściciela stary aparat zapłonowy i pudełko od Soveka ale już bez instrukcji
Zastanawia mnie jedno, mianowicie wychodzą z CDI dwa przewody czerwone i jeden czarny. Czerwone są zmostkowane ze sobą, połączone z baterią i wpięte w jeden terminal cewki. Czarny jest wpięty w drugi terminal cewki. Czy to jest poprawne podłączenie? Nigdy nie miałem takiego zapłony w sprzęcie |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10:12, 04 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Podpięte jest tak jak ma być. Instalację masz 6V czy 12V ?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciey
Dołączył: 07 Gru 2023 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:32, 04 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Podpięte jest tak jak ma być. Instalację masz 6V czy 12V ? |
Instalacja 12V, cewkę kupiłem taką jak była i dedykowaną Sovek 135.3705M do zapłonu CDI. Myślisz, że druga cewka też mogłaby przyjść uszkodzona? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13:46, 04 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Cewka musiała by mieć przebicie do rdzenia, dość mało spotykane. Szukał bym przebicia na kablu, fajce lub świecy po stronie niepracującego cylindra. Obwód uzwojenia wtórnego zamykany jest na świecach. Skoro na jednej świecy iskra jest oznacza to że iskra za miast przeskakiwać na drugiej świecy przeskakuje gdzieś wcześniej. Sprawdź napięcie dochodzące do aparatu, druga iskra może być słabsza, nie wystarczająca do zapłonu. Tyle że to ekstremalnie rzadki przypadek. Do CDI można dać cewkę dwubiegunową od dowolnej Japoni, długość kabli jedynie musi być wystarczająca. Patrz za cewkami z Hondy, tam często są nie zalewane a wymienne przewody.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciey
Dołączył: 07 Gru 2023 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 14:58, 04 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Dziwna tylko sprawa, bo na jednej z cewek (podmieniam tylko cewkę) nie chodzi na lewym cylindrze a jak założę drugą cewkę to nie chodzi na prawy cylinder. Pomierzę jutro i będę szukał dalej.
Z tą Japonią nie pomyślałem nawet Wyciągnę ze swojej Yamahy, bo na 100% jest sprawna i zobaczę jaka będzie reakcja. |
|
Powrót do góry |
|
|
Maciey
Dołączył: 07 Gru 2023 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21:17, 26 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
A jednak to nie była cewka, bo iskra była, paliwo podawał a na lewy jednak nie chciał chodzić, choć na zimno potrafił zapalić czasami na oba.
Zabrałem się diagnostykę krok po kroku i jednak był przedmuch na lewej głowicy. Wyleciało gniazdo wydechu ale już ktoś kombinował wcześniej bo gniazdo świecy było po wątpliwej jakości naprawie i wyglądało jakby kawałka prowadnicy na wydechowym brakowało. Czapki już poszły na naprawę.
W ten weekend może pomierzę cylindry. Nie mają rys, nie ma progów, pierścienie były całe ale trzeba pomierzyć średnice. Jeśli trzymają jeszcze wymiar to tylko do honowania plus nowe tłoki z pierścieniami.
Pomoglibyście z granicznymi wymiarami cylindra nominał i na pierwszy remont? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22:20, 26 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Zmierz faktyczny wymiar cylindrów i wtedy szukaj tłoków żeby miały luz 0,10-0,14 mm. Jak takich nie znajdziesz to traci sens dobieranie i trzeba robić szlif. Trafiają się różne tolerancje tłoków, może uda się coś dobrać.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 17:38, 08 Kwi 2024 Temat postu: |
|
|
Witam ! Podczepie sie pod temat cewki . Instalacjia 6v zalorzylem uniwersalna cewke 12v z biltemy. Dziala ok. zastanawiam sie; czy jesli puszcze z jednego wyjscia na dwie swiece, pomine rozdzielacz ,to czy cewka da rade dac iskre na dwie swiece. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:37, 08 Kwi 2024 Temat postu: |
|
|
Nie, iskra będzie tylko na jednej świecy, tam gdzie jej łatwiej przeskoczyć. Po to jest rozdzielacz lub cewki dwubiegunowe. W akcie desperacji można dać 2 pojedyncze cewki, taki układ jednak bierze dwa razy tyle prądu i wypala styki przerywacza.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 20:36, 08 Kwi 2024 Temat postu: |
|
|
No tak ,wystarczylo pomyslec Czyli narazie nic nie bede kombinowal Dzieki |
|
Powrót do góry |
|
|
|