Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Śro 18:45, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | A na diabła tam taka twardość jak na czopy? Byle rurka bezszwowa tu się nada.
Wojtek
PS
Panowie, jesteście o krok od tytanowych osiek.Takich jak tuningowe do enduro |
I to są trafione słowa w sedno.Nie długo będziemy mieli tu omówiony wykres żelazo-węgiel. Czytam to wszystko i nie wierze że tak sobie można skomplikować życie suwakami Ja zrobiłem tak jak pisze Wojtek .Chodząc wkoło domu i szukając materiału,trafiłem rurę bezszwową z nierdzewki fi25 normalnie igła.Nic nie trzeba przetaczać po długosci,jest idealna.Podtoczyłem tylko pod dolne mocowanie w ramie,dorobiłem zamek pod srubę i dla pewnosci,a raczej spokojnosci sumienia dotoczyłem w plusie sworzeń o srednicy wewnętrznej rury długosci okolo8 cm który wcisnołem w dolną czesć sztycy w celu wzmocnienia jej w miejscu podtoczenia.Gdybym miał rurę gruboscienną obyło by się bez wzmocnień.Hula to już w mojej emie 7 rok i nic się nie dzieje.Mój kolega też już zrobił kilka motocykli na tym patencie i jakos nikt nic nie mówił że cos piardło |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Śro 19:09, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hula i nie koroduje - i o to chodzi.
Widzę, że na forum kilku metalurgów - chylę czoła - chyba że kopiują wpisy z wikipedii
No a Dawid to już czarny pas w stalach [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Śro 19:49, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Steegen napisał: | Czytam to wszystko i nie wierze że tak sobie można skomplikować życie suwakami Ja zrobiłem tak jak pisze Wojtek .Chodząc wkoło domu i szukając materiału,trafiłem rurę bezszwową z nierdzewki fi25 |
Skoro, cytuję "Byle rurka bezszwowa tu się nada", to wytłumacz mi proszę (nie mam emki, pytam, bo nie wiem), dlaczgo oryginalne nawęglane rury nie dały rady i zamieniłeś je na nierdzewne? Te ruskie były zbyt dobre?
corsar napisał: | Widzę, że na forum kilku metalurgów -chylę czoła - chyba że kopiują wpisy z wikipedii |
Jeżeli robią to w reakcji na pisane dyrdymały, które niemetalurdzy mogą przyjąć jako prawdę objawioną - to niech kopiują!
Cyrograf15 napisał: | A na diabła tam taka twardość jak na czopy? | Tu nie o twardość idzie, ale o odporność sztycy na ścieranie i trzymanie średnicy. Dlatego w przypadku sztyc suwaka rura pochromowana technicznie sprawdzi się równie dobrze jak oryginalna nawęglana. |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Śro 20:15, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Mcfrag odpowiem Ci na to pytanie:
Skoro, cytuję "Byle rurka bezszwowa tu się nada", to wytłumacz mi proszę (nie mam emki, pytam, bo nie wiem), dlaczgo oryginalne nawęglane rury nie dały rady i zamieniłeś je na nierdzewne? Te ruskie były zbyt dobre? Very Happy
Ano dlatego je wymieniałem ,bo w mojej Emie korki suwaków poległy gdzies w boju,dostało to wszystko wody i wdała się korozja.Wżery były konkretne i nie było sensu tego regenerować,bo po przeszlifowaniu,częsć pracująca mogła by wyjsć cieńsza od częsci zatoczonej,co za tym idzie proces nawęglania i tak by uległby destrukcji Pewnie że mogłem dorabiać z lepszych materiałów w specjalistycznych warsztatach,ale z tym wiążą się już koszty i to nie małe.Tylko po co?Skoro mogłem je wykonać we własnym zakresie,bo jakies tam zaplecze maszynowe mam tokarka,frezarka.Jak to mój ojciec mawia : Dała bozia rączki to se zrób
Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Śro 20:16, 07 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 20:50, 07 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hahaha ale ja tylko napisalem o stalach z wlasnych wiadomosci i z wlasnych dostepnych materialow bo takie mam codzienne zajęcie a z czego to ktos zrobi malo mnie interesuje bo moze nawet z drzewa i to nawet tego "najtwardszego" czyli lipy hahahaha. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 9:33, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Hahaha ale ja tylko napisalem o stalach z wlasnych wiadomosci i z wlasnych dostepnych materialow bo takie mam codzienne zajęcie a z czego to ktos zrobi malo mnie interesuje bo moze nawet z drzewa i to nawet tego "najtwardszego" czyli lipy hahahaha. |
ze smoleńskiej brzozy - polecam |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 12:38, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
My tu gadu gadu a sztyce się właśnie wytoczyły. Pozostaje tylko wykonać nacięcia z jednej strony i wybranie na śrubę z drugiej strony. Udało się nawet rozwiercić z fi 15 na fi 17 jak w oryginalnej rurze.
(na jednej ze sztyc pozostawiona folia ochronna)
Poniżej rysunek wykonany na podstawie pomiaru oryginalnych sztyc (długości) i rysunków fabrycznych (średnice). Oczywiście brak zaznaczonych nacięć górnej końcówki i wybrania na śrubę dolnego zacisku ramy, no i fazowań).
Uwaga: Lity wałek jest o połowę tańszy od rury. Jeśli tylko macie możliwość go rozwiercić to polecam tę opcję.
Ja kupiłem droższą rurę. Są też gotowe rury z otworem fi 18, ale nie wiem czy to już nie za duże odchudzenie i zmniejszenie wytrzymałości.
Ceny tam gdzie kupowałem:
Pręt tłoczyskowy fi 25:
1. pręt pełny 25 - 74 zł/mb netto
2. pręt tłoczyskowy rurowy fi 25 /15 (TUC 25/15) - 136 zł/mb netto
Producent rumuński Cromsteel jak w linku, który poprzednio podawałem.
Inną opcją jest np. szwedzki Cromax:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pią 13:00, 09 Lis 2012, w całości zmieniany 6 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
dzikijunak
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Sob 19:34, 10 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cześć,
tak wyglada emka z przodem od Irbita.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdr |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Wto 14:28, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do materiałoznawców, bo nie wiem co wybrać na suwaki:
1. Rura na tłoczyska hydrauliczne, średnica 25x15 pokryta chromem technicznym, większa odporność na zginanie od pręta, ale za to nie utwardzana powierzchniowo.
2. Pręt na tłoczyska hydrauliczne, średnica 25 pokryty chromem technicznym i utwardzony powierzchniowo, w gatunku CROMAX 482IH
Będę wdzięczny za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:43, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Brałbym nr1. Po co ma byc dodatkowo utwardzona powierzchniowo skoro jest pokryta chromem technicznym? |
|
Powrót do góry |
|
|
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Wto 19:59, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
hmmm.....w sumie dobry patent z tymi sztycami. jak to dobrze że się zapisałem na to forum. jak moje będą ciekły (w co nie wątpię bo były trochę przerdzewiałe) to sobie zapodam taki pręt czy rurę i obrobię na tokarce. Ojciec się trochę zna na toczeniu to mi dorobi a tokarkę zakupiliśmy ostatnio bo się zawsze w gospodarstwie przyda. Dodam że ruska IK62. |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 12:20, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
hardcor napisał: | Mam pytanie do materiałoznawców, [...] |
Nie jestem materiałoznawcą, ale ja wybrałem opcję 1 i dodatkowo rozwiercałem na fi 17, jak jest w oryginale.
Opcję 2 stosuje sprzedawca MW z Allegro (bo tańsze niż rura). Miałem jego wyrób w rękach i twierdzę, że to jest niepotrzebne zwiększanie ciężaru motocykla.
Mała uwaga - jeśli będziesz korzystał z mojego rysunku to sprawdź czy potrzebujesz dolnego podtoczenia na 19 mm czy może mniej. Ja do rysunku brałem wymiary z oryginalnych sztyc, ale wydaje mi się, że sztyce pójdą za bardzo do dołu, jeśli ma być dobrze dociśnięta szklanka.
Drobnym minusem rozwiązania z chromowanymi rurami jest konieczność zabezpieczenia niechromowanych powierzchni np. farbą, bo ocynk tutaj nie wchodzi (raczej) w grę, jak w przypadku zwykłej, nawęglanej wersji.
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 5:30, 12 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Pon 16:16, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Spox
Rura na sztyce już zamówiona.
Pomiary do rysunku dla tokarza będę robić na własnym motocyklu. |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Pon 20:06, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Mnie sztyce suwaków kosztowały 6 zł...
Przywiozłem je ze złomu ,a były to pręty z przednich mc personów z jakiegoś dostawczaka, średnica 25 , długość... to szlifierą ciach, i jest metodą garażową zrobione. Ale to ja tak sobie robię, tanim kosztem ....bo to już 4 rus w stadzie...
Ostatnio zmieniony przez pepe dnia Pon 20:09, 03 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 154 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Pon 20:30, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ford transit ma takie makpersony, znalazłem nawet takie na szrocie, ale wydawały się za krótkie. Bałem się brać w ciemno. |
|
Powrót do góry |
|
|
|