Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Czw 22:47, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Rozważam przejście z 6V na 12 ale mam zapłon Prameti na 6V. Czy mogę go normalnie podłączyć - układ wytrzyma podwyższone napięcie? Czy potrzeba rezystora - jakiej mocy, rezystancji? Może ktoś będzie wiedział - producent milczy w tej sprawie... |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Sob 15:00, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
corsar napisał: | Rozważam przejście z 6V na 12 ale mam zapłon Prameti na 6V. Czy mogę go normalnie podłączyć - układ wytrzyma podwyższone napięcie? Czy potrzeba rezystora - jakiej mocy, rezystancji? Może ktoś będzie wiedział - producent milczy w tej sprawie... |
Rozmawiałem kiedyś z PoTomkiem, ponieważ chcę przejść w dwóch silnikach na 12 a mam 2 nówki zapłony na 6 i mówił że jest to możliwe i nawet podał mi wartości rezystorów... ba nawet to sobie zapisałem tylko k...a gdzie???
Dam znać jak znajdę |
|
Powrót do góry |
|
|
PoTomek
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 16:53, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
k...a - na czerwonym przewodzie (zasilanie elektroniki). |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 17:22, 07 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Panie Tomaszu nie nerwowo bo coś może w głowie pęknąć i kto będzie nam zapłony robił |
|
Powrót do góry |
|
|
PoTomek
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 8:50, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Absolutny spokój - odniosłem się tylko do formy pytania - żyłki w normie. |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Nie 9:03, 08 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Gdzie zapisałem - o to mi chodziło
Szukałem i znalazłem w telefonie notatkę z przed roku
Czerwony zasilający aparat zapłonowy - 150 Ohm i 0,5 W
Zasilanie cewki 1,5 Ohm i 25 W
Takie wartości podał mi producent zapłonów
Ja myślę że za około miesiąc będę miał na własnej skórze okazję sprawdzić czy to działa
Pozdrawiam! |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Śro 0:20, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
OK - PoTomek już mi tez napisał - dzięki
Testy wkrótce |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Śro 8:52, 11 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
W amerykanskich telegrafach było stosowane napiecie 3v...i tam farmerzy ładowali akumulatory do pierwszych silników stacjonarnych....i wydaje sie że z automatu przeszło to do pierwszych samochodów.... |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:54, 15 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
"Francuski inżynier kolejowy Georges Leclanche wykonał w r. 1867 poprzedniczkę dzisiejszej bateryjki ręcznej. Jego ogniwo było silne, proste i dobrze pracowało - używane z przerwami - przez dłuższy czas. Te zalety czyniły z niego idealne ogniwo do powstającej właśnie sieci telegraficznej."
i miało napięcie 1,5V, dwa takie ogniwa mają rzeczywiście napięcie 3V oraz nic wspólnego z tzw. ogniwem akumulatorowym. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 17:59, 16 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
To pytanie 6 czy 12 to tak jakby się zapytać skacowanego gościa co lepsze alkaprim czy alkazercer ,zawsze odpowie alkaprim.
Dlaczego ? BO CISZEJ MUSUJE O PORANKU |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:40, 17 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
No niekoniecznie. Jest różnica. Już wspominałem, że z prawa Oma wynika choćby to, że przy wyższym napięciu, przy tej samej mocy, płyną mniejsze prądy. Czyli przekrój przewodów może być mniejszy. Pozostaje kwestia przebicia elektrycznego izolacji, ale do kilkuset V dziś się nie musimy o to martwić. Do tego straty są mniejsze przy wyższych napięciach. |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Wto 13:28, 17 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Błażej napisał: | No niekoniecznie. Jest różnica. Już wspominałem, że z prawa Oma wynika choćby to, że przy wyższym napięciu, przy tej samej mocy, płyną mniejsze prądy. Czyli przekrój przewodów może być mniejszy. Pozostaje kwestia przebicia elektrycznego izolacji, ale do kilkuset V dziś się nie musimy o to martwić. Do tego straty są mniejsze przy wyższych napięciach. |
Ma to znaczenie przy prądach np powyżej 5 A i odległościach kabli ponad 20m. Przy tak niskim prądzie i krótkich kablach nie ma to praktycznie żadnego znaczenia.
Dla przykładu prąd 10A w przewodzie 1,5mm2 możemy bezpiecznie pociągnąć na 10m i spadek będzie nie większy niż 10% napięcia przy 24V
Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Wto 13:32, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 7:07, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Żarówki 6V 35W jak i 12V 75W biorą praktycznie taki sam prąd, około 6A. Kaganek a normalne światło moim zdaniem ma znaczenie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Śro 15:13, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Żarówki 6V 35W jak i 12V 75W biorą praktycznie taki sam prąd, około 6A. Kaganek a normalne światło moim zdaniem ma znaczenie.
Wojtek |
I mysle że to jest własciwa odpowiedz na pytanie czemu wszyscy przechodza na 12V.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Wielebny Bolo
Dołączył: 01 Paź 2013 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Czw 16:32, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Nie mam rozterek 6 czy 12 V. Wyznaje zasadę było 6 V w oryginale to tak musi być. Nie ulepszam i nie przerabiam moich weteranów. Trudno, będę jechał wolniej. Co prawda teraz na trasie już nie można zastosować techniki jazdy " na Stara" * czyli wskoczenie na ogon jakiemuś Starowi czy Jelczowi jadącemu w naszym kierunku.
* informacja dla młodzieży. STAR- wszechobecny polski samochód ciężarowy w czasach PRL. V max 60 km/godz. i to z górki |
|
Powrót do góry |
|
|
|