|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:34, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Na 90% ten opornik to jakaś kombinacja związana z kontrolką ładowania. Ile kabli wychodzi z altka?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Pon 11:04, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Bylo tak mniej wiecej wczesniej. Zastanawia mnie tylko, dlaczego do 16stki idzie kabel od tego rezystora, dlatego nie mialem iskry. Teraz podlaczylem to tak:
Zasilanie cewki jest prosto ze stacyjki, iskra jest, tylko ten cholerny rezystor od kontrolki ladowania zostal nie podpiety do niczego. Nie wiem, czy po uruchomieniu silnika alternator czegos nie zjara. Zerknijcie prosze na to i powiedzcie co wg Was jest nie tak. Glownie chodzi mi o alternator i po co ten rezystor(opornik?) 47ohm. Dzieki MIrek
Aha, ogolnie po wcisnieciu kluczyka zarowka sie swieci i daje 0.6V..
Ostatnio zmieniony przez hakin1 dnia Pon 17:51, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pon 18:47, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam altek od suzuki Swift /to chyba to samo co Bandit- altek Denso/ i podłączone tak jak pisze Błażej i pisze dobrze.Weż to wytnij w piz....u i połóż nową prostą instalacje tym bardziej ze masz stacyjkę od ursusa i będziesz miał połowe kabli mniej i zrobione dobrze.Dorzucisz tylko póżniej tego swojego Digitecha. Gruby kołek altka B+ bezpośrednio do +-są akumulatora, IG czy GI na stacyjkę na zasilenie po stacyjce/ 15 lub 54/, I /u mnie jest jako L/ od altka do dowolnego + może być tez do 15 lub 54 i na tym przewodzie montujesz kontrolkę ładowania, tniesz kabel i wrzucasz żarówkę.Jak popatrzysz od dupy altka to IG /wzbudzenie/ w okrągłej wtyczce jest bliżej grubego B+, najdalej po przeciwnej stronie jest I /kontr. ładowania /, to są pionowe piny.Moze wystąpić trzeci poziomy ale on jest pusty.ZAdnego opornika na ładowaniu nie ma!!!Zapodaj na priv tel.
Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Pon 18:49, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:27, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jocie trzydziesty piąty, ale w pojeździe dawcy, czyli w bandycie, nie było kontroli ładowania. Zresztą złącze IG podłącza się do zasilania po stacyjce, czyli do 15 lub 15/45 (polecam sobie wygooglać hasło "oznaczenia instalacji Bosch", tam są opisane wszystkie symbole stosowane w instalacjach pojazdów i bardzo to ułatwia sprawę). W zasadzie te same alternatory (różne mocowania i napęd) są montowane w małych samochodach. W nich jest już kontrolka, właśnie z trzeciego wyjścia. To, co proponujesz, to europejski sposób podłączania alternatorów - regulator poprzez żarówkę (określonych parametrów, bo będą problemy ze wzbudzeniem). Niestety tutaj nie ma ten schemat zastosowania.
Poczytajcie sobie o tym alternatorze
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest też tam rysunek podłączenia w instalacji motocykla i "luzem". Kontrolki nie ma. Gdzieś mi się obiło o uszy, że to trzecie wyjście, w tym przypadku nieopisane, pracuje niemal tak samo, jak IG, ale to "niemal" czyni różnicę, bo wzbudzenia przez nie podłączyć nie można, bo można alternatorowi zrobić kuku. Kontrolka ponoć działa.
Hakin, uruchamiaj elektrykę sekcjami. Możesz sobie podzielić na układ zapłonowy ładowania, oświetlenie, sygnalizację... I po kolei uruchamiasz. Jakbyś miał to zrobione przejrzyście, to byłoby prosto, ale ty masz tam tak namotane, że te obwody pewnie niestety się plączą ze sobą, co czyni robotę trudniejszą. Tylko ty w lampie masz przekaźniki, bezpieczniki, i poupychane, co się tylko dało. Do tego moja pierwsza lista... Naprawiać to można, ale i tak szybciej byłoby to zerwać i położyć jakąś przyzwoitą i aktualną (wykorzystać to, co aktualnie na rynku).
Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Pon 20:31, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Wto 21:17, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Witam. Uporałem się z tym w końcu, z pomocą J35 !! Dzięki wielkie za schemat. Okazało się, że wypięty był jeden przewód ze stacyjki 15/45, który był z tyłu, a zasilał część podzespołów, stąd ta stracona iskra..
Fakt, alternator nie od Bandita, bo ma 3 piny z tyłu i kontrolka ładowania działa. Zastanawia mnie jednak ten wlutowany ?rezystor? na przewodzie żarówki, ale po stanowiłem go olać, bo inni tego nie mają Ogolnie wszystko działa... Jak to mówią ruskie : uraaa |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|