Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DIGITECH STS 14
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Śro 18:11, 05 Lis 2014    Temat postu: Re: DIGITECH STS 14

hakin1 napisał:
Witam. Poległem znów. Mój słaby punkt to elektryka... Mój nowy K750 był modyfikowany przez poprzednika. Jak już pisałem wczesniej, straciłem iskrę przez przypadek (bawienia się kablami w lampie) i za cholerę nie wiem, jak ją odzyskać . Myślałem, ze może padł rezsytor. Po wymianie na nowy- nic. Poźniej Digitech- kupiłem nowy- dalej nic, zero iskry. Już mnie szlag trafia, poprzedni właściciel coś nakombinował, ale chodził moto ok, ze schematów Digitecha kable są troche inaczej popodłączane, nie chcę coś ponownie spieprzyć. Prosze Was o jakiś logiczny schemat podłaczenia STS14 na minusie. Weźcie pod uwagę też podłączenie rezystora. Dla ciekawości zerknijcie, jak wygląda moja lampa Smile
Podłaczenie rezystora chwilowe Smile
Moto mechanicznie błysk, coś zawaliłem z iskrą, dupa blada, nie chce błyskać.




ja pierd..e jaka pajęczyna masakra,ja bym się nie pałował na twoim miejscu w szukaniu baboli w tej instalacji tylko poświecił dzień czasu i położył nową według oryginalnego schematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:31, 05 Lis 2014    Temat postu:

Ta instalacja wygląda przyzwoicie, nowe przewody, końcówki zarobione. Nie ma konieczności robienia nowej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 20:45, 05 Lis 2014    Temat postu:

Trzeba ją po prostu zrozumieć i obczaić o co kaman i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 21:05, 05 Lis 2014    Temat postu:

Zrobiona ladnie ale polowa kabli nie potrzebna wiec sens zerowy.
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:29, 05 Lis 2014    Temat postu:

To prawda że jeżeli czegoś nie ma to się nie zepsuje. Jednak wątpię w zbędne kable. Może bezpieczników zbyt wiele, prawdopodobnie masa na przewodach, robię tak samo. Jak komuś szkoda kilku metrów przewodów na masę to potem skrobie farbę na błotnikach a i tak światła okresowo nikną, ładowanie głupieje i takie tam.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Śro 21:31, 05 Lis 2014    Temat postu:

balu napisał:
Trzeba ją po prostu zrozumieć i obczaić o co kaman i tyle.


I chyba tak miało być... moto chciało, żebym je dobrze poznał przed ujeżdżeniem... Pamiętacie mojego Dniepra, tydzień po kupnie pierd.. wał i musiałem się uczyć od podstaw.
Właśnie wróciłem z garażu. Widzicie na 1szym zdjęciu ten biały ?opornik czy coś? z wiązką wystających drucików? Od tego czegoś oderwał się kabelek zielony od zasilania,(na zdjęciu 2gim- powinien być czerwony Sad który idzie do rezystora a z rezystora do cewki, więc iskra poszła się j.ć.
Podłączyłęm wszystko od nowa, ale dupa blada. Wg poleceń Pana Digitecha przetestowałem moduł na wszystkie sposoby i ten też chyba zjarałem, kombinując na różne sposoby iskrę wcześniej znaleźć..
Biazet 101 już do mnie i tak jedzie, muszę zamówić niestety drugi moduł i mam nadzieję, że zagada w końcu.
Powiem tak- instalacja w końcu obczajona, ale była to droga "obczajówa", jeszcze i tak nie zakoczona.
Nie warto wkładać łap bo kielichu Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:10, 05 Lis 2014    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Po to jest opornik aby nie spalić cewki.

Opornik jest akurat po to, by nie spalić modułu, a dokładnie tranzystora tam siedzącego jako elementu załączającego. Dodatkowa oporność wpięta w szereg z uzwojeniem cewki ogranicza prąd płynący w tym obwodzie.
Cyrograf15 napisał:
Ta instalacja wygląda przyzwoicie, nowe przewody, końcówki zarobione. Nie ma konieczności robienia nowej.
Wojtek

Ta instalacja jest totalnie spaprana. Już choćby to, że masa i zasilanie, to przewody o tym samym kolorze. Co, jak widać, wprowadziło hakina w błąd.
Jedyne, co przyzwoicie wykonane, to zarobienie końcówek i wzmocnienie ich za pomocą rurki termokurczliwej. Reszta, to jakiś meksyk:
- złączki skręcane z energetyki;
- zmiana kolorystyki przewodów na ich łączeniach;
- te same kolory użyte do różnych obwodów i POTENCJAŁÓW;
- jakieś dziwaczne rezystory powpinane w lampie;
- plątanina przewodów widoczna szczególnie na zdjęciu cewki - w górę, w bok, w prawo, w lewo... brak ułożenia w wiązki, tylko jakiś chaos.
Choć teraz, jak patrzę na te końcówki, to są one czerwone, co oznacza najmniejszy przekrój przewodu do zaciśnięcia. A niektóre są dość rzetelne. Trzeba by rozciąć i sprawdzić, czy autor instalacji nie obrobił kilku żył, by przewód wszedł lub nie wepchał na siłę i "ile weszło, tyle weszło".
Osobiście całą tą instalację bym spruł. I od nowa, LOGICZNIE zaczął układać nową. Przede wszystkim z jednoznaczną kolorystyką - masa niech będzie czarna (jak w japoniach) lub brązowa (jak w wielu samochodach), ostatecznie zielona (jak w skuterach, co jest teraz dość popularne). Stałe zasilanie niech będzie czerwone, zasilania odbiorników już po kolei z palety kolorów.
Połączenia masowe przewodem, a nie brane z najbliższej blachy są dużo lepsze i radzę je stosować do każdego odbiornika. Zrobić jeden główny punkt masowy na ramie, przypiąć do niego przewód z akumulatora i z także z niego rozprowadzać masy na odbiorniki. Jedną grubą masę pociągnąć z tego punktu do czaszy lampy i tam utworzyć drugi punkt masowy dla odbiorników przed główką ramy.

Hakin - weź te swoje moduły na stół, zamiast cewki podłącz żarówkę 12V/21W, podłącz zasilanie ze stabilnego i wydajnego źródła (naładowany akumulator, zasilacz stabilizowany o dużym prądzie, etc), nie radzę korzystać z prostownika jako zasilacza, a przewodem który idzie do przerywacza dotykaj do zacisku minusowego zasilania. Żarówka powinna ci migać.

PS. Osobiście mam opracowany bardzo fajny schemat elektryki z 6 bezpiecznikami (w wersji najbogatszej), gdzie jest jedna "magiczna" skrzyneczka, z niej wyprowadzone są przewody i tylko podłączać do odbiorników. Nie ma żadnych dodatkowych zewnętrznych łączeń między elementami - wszystko leci z centralki i do centralki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Sob 22:29, 08 Lis 2014    Temat postu:

I na czym staneło?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Nie 9:59, 09 Lis 2014    Temat postu:

Gość z Digitecha zaproponował mi, żebym odesłał mu moduły, cewkę i kable, on to ma sprawdzić sam i mi odesłać z powrotem. Poza tym za te 2 moduły mam dać 80zł, po 40 za sztukę. Towar wysłany, muszę czekać. Odezwę się, jak wróci. MIrek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Pon 14:53, 17 Lis 2014    Temat postu:

Pan Stanislaw z Digitecha sprawdzil moduly i cewke. Moduly (bo mialem 2) sa sprawne, poszla sie rypac cewka. Udalo mi sie kupic na allegro, ale ogolnie juz ciezko dostac biazeta 101. Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 15:15, 17 Lis 2014    Temat postu:

Przejdź na cewkę od Cinquecento + rezystor, ale Ty chyba masz już rezystor, więc w każdym motoryzacyjnym (30-40zł) dostaniesz od ręki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Sob 21:55, 06 Gru 2014    Temat postu:

Witam ponownie. Niestety muszę zaczerpnąć Waszej wiedzy.. Sprawdzałem moduły i cewkę, wszystko działa, ale podłączone bezpośrednio do aku. Jak wiecie, mój Atari w lampie coś nawalił, nie mogę dojść, dlaczego alternator od Bandita podłączony jest do lampki ładowania, a od niej kabel idzie do cewki.. Tu jest ch... pogrzebany. Do cewki (pin 1) kabel od zasilania powinien isc normalnie, a u mnie idzie ten kabel od altka.. Na stronie 1 mozecie zauważyć biały chyba jakis rezystor 48ohm. Ogolnie nie chce Was zanudzać opisami, ale może ktoś z Was ma jakiś schemat podłączenia alternatora od Bandita, gdzie powinien być podłączony. Jestem już bardzo blisko Smile Napęd wózka już prawie zamontowany, ale nie mogę rozgryźć tego altka. PLIZZZ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 23:59, 06 Gru 2014    Temat postu:

Altek od Bandita nie ma fabrycznie kontrolki ładowania. Tu wietrzę zdradę. Normalnie taki altek ma masę na obudowie, gruby przewód + ładujący > idący na akumulator i wzbudzenie. Wzbudzenie podpina się pod + po stacyjce. Tak samo podpinasz moduł/cewkę.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:39, 07 Gru 2014    Temat postu:

Masz przy zaciskach alternatora jakieś oznaczenia? Powinieneś mieć B, IG i może jeszcze L lub coś innego.
B - bezpośrednio grubym przewodem z akumulatorem.
IG - zasilanie po stacyjce, czyli ze styku 15 lub 15/54.
I wcale nie musi być tam ch..a pogrzebanego, bo jeśli ktoś jednak podłączył kontrolkę, bo jakieś trzecie wyjście na alternatorze zdaje się jest, to ta kontrolka jest podłączana do plusa po stacyjce, czyli w ten sam punkt, co zasilanie modułu (i kierunkowskazy, i klakson, i światło stop...), więc nic dziwnego tam nie ma.
Nadal twierdzę, że ta instalacja, to chujnia z grzybnią i teodornia, bo jest straszliwie namotana, elementy wciśnięte gdzie tylko było miejsce, do tego lista zarzutów z moich poprzednich wypowiedzi. Osobiście bym to zgolił i położył od nowa. Przejrzyście i poprawnie.


Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Pon 20:07, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Nie 20:53, 07 Gru 2014    Temat postu:

Błażej. Odzyskałem iskrę, ale po kilku kombinacjach (waham się z uruchomieniem). Prosiłbym Was o pomoc, jak podłączyć alternator poprawnie, bo boję się, ze jak uruchomię silnik, to coś mogę spalić. Chodzi o to, gdzie podłączyć kable idące od altka właśnie z B i IG, bo na chwilę obecną są one podłączone do żarówki ładowania, a mam też biały rezystor (na zdjeciach wczesniej) który był przylutowany do tych 2 kabelków od altka.. Jeżeli ktoś z Was ma alternator 12V proszę o schemat, gdzie dokładnie mam go podłączyć. Czy ktoś z Was musiał używać dodatkowego rezystora itp przy podłączeniu altka? Szkoda mi wyrzycać całą instalację, bo przekaźniki w lampie nie są najgorsze, altek mnie martwi...

ok, jutro Wam schemat narysuje co miałem wczesniej..


Ostatnio zmieniony przez hakin1 dnia Nie 21:11, 07 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin