Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:47, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Spr przekaźnik. Jak podłączono styki. Ma być zwierany czy rozwierany aby gasła i zapalała się lampka. W Pf 125p były też dwa rodzaje przekaźników. Ze schematu wynika ze jak dojdzie napięcie z ładowania to lampka gaśnie tzn styk rozwierany. Po podłączeniu lampki + ze stacyjki zamknięty styk przekaźnika masuje żarówkę i się świeci. Jak następuje ładowanie na cewkę idzie napięcie i przekaźnik odłącza żarówkę. Sprawdź czy do cewki przekaźnika dochodzi napięcie gdy zaczyna się ładowanie , albo zanika gdy zaczyna się ładowanie, jak tak to pokombinuj ze stykami. Rozbierz to pudełeczko i pooglądaj nie wszystkie przekaźniki mają takie same numery nóżek. Po rozebraniu widać syki i zasilanie cewki. Chyba że na pudełku jest taki schemacik bebechów to go zapodaj. Jak się nie mylę to powinno być tak po włożeniu kluczyka (rysunek). Powodzenia. Wojtek
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez w_brat dnia Pią 10:53, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 5 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:13, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Cholera. Niby pasuje uniwersalny przekaźnik, ale w fiacie przy 6 diodowym alternatorze był stosowany specjalny przekaźnik, który różnił się parametrami pracy od uniwersalnego.
A ten alternator jest faktycznie 6 diodowy? Bo jak 9 to przekaźnik nie jest potrzebny. Podłączenie wygląda inaczej.
A co do cewki, to zamiast maluchowskiej można z powodzeniem zastosować cewki z cc, sc i wszystkie podwójne. Pamiętać należy tylko o oporności uzwojenia pierwotnego. Ale jeśli ccesz zastosować moduł zapłonowy, to nie powinno być z tym problemu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
herrflik2
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: Nie 18:02, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Czy jest coś takiego jak cewka dwustrzałowa 6V??
Bardzo mi potrzebna!! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:51, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
No ruska. Ale nie kumam. Jesteś farciarzem. masz instalacje 6 możesz stosować maluchowskie cewki bez rezystorów dodatkowych wiec w czym problem? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:38, 31 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
12V cewka przy 6V może kiepsko działać. Cewka musi być nasycona by dawała pełną moc iskry. To skomplikowane sprawy(nasycenia, prądy narastania i cała reszta zawiłości). Ale lepiej będzie działać cewka na właściwe napięcie.
Z 6V na "dwa baty" to tylko rosyjskie mi przychodzą do głowy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
herrflik2
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: Pon 6:08, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
będę wdzięczny za info gdzie dostane taką cewkę ruską, kupie z chęcią.
Ostatnio zmieniony przez herrflik2 dnia Pon 6:09, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
herrflik2
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: Pon 9:39, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
tak sie zastanawiam czy mozliwe jest zastosowanie dwóch cewek zapłonowych w emce tak jak jest to np. w jawie. Co o tym myślicie???
Można by zmieścić dwie małe cewki pod pokrywą aparatu zapłonowego u emki. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:02, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Edytuj swoje posty co by śmietnika nie robić. Tak - jest możliwe ale też nie chętnie wchodzą. Ruska najszybciej. U każdego większego handlarza ruszczyzną taką dostaniesz. Niestety nie mają dobrych opinii.
Do postu poniżej. U mnie tez przy szóstkach wszystko było git.
Przy dwunastkach cewki bez magic-kabelka cewki bardzo efektownie potrafiły zakończyć żywot.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 11:06, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wojt@s
Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 10:42, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Błażej ja mam u siebie w kaśce cewke 12V z malucha, przy instalacji 6V, nie widzę różnicy, bo mam też na podmiankę dwu strzałową ruską.
Można kupić dwu-strzałowe ruskie na 6V, koszt jak pamietam płaciłem 40zł. |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:51, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jeździłem na maluchowskiej cewce z wyjściem na dwie świece o oporze około 1,5 oma mając instalację 6V w motocyklu.
Sprawuje się poprawnie, nie było powodów do narzekania.
Podobno cewki 12V nie nadają się do 6V - też to słyszałem - ale praktyka jest taka, że się na tym jedzie a nie stoi. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:52, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Działać działa. Bo przecież cewka to najzwyklejszy w świecie transformator. Napięcie na wejściu indukuje pole magnetyczne, które to wytwarza napięcie w uzwojeniu wtórnym. A od przekładni (stosunek zwojów uzwojeń) zależy jakie to będą napięcia. I przy zasilaniu cewki 12V napięciem 6v napięcie na wyjściu będzie niższe.
co dołączenia równoległego cewek. W przypadku przerywacza niewskazane, bo cewka ma swoją oporność, a połączenie dwóch takich cewek równolegle zmniejszy tą oporność o połowę (wzory na łączenie oporników) i przez przerywacz popłynie dwukrotnie większy prąd, co mu dość radykalnie może skrócić żywot.
PS. Od bólu za cewkę może robić nawet transformatorek dzwonkowy  |
|
Powrót do góry |
|
 |
herrflik2
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: Pon 16:59, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
czy taka cewka może być??
ja w dnieprze miałem taką butelkową dwustrzałowa od malucha ale niestety sprzedałem maszyne razem z nią |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:50, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Sprzedałeś dniepra? oO Dniepra mozna podarować. Podpalić. Można próbować coś z niego wspawać ale sprzedać? Chyba ze ktoś na cewkę kupił
Tak będzie okej. Ale taka znajdziesz jeszcze za kilka złotych  |
|
Powrót do góry |
|
 |
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:18, 01 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Sprzedałeś dniepra? oO Dniepra mozna podarować. Podpalić. Można próbować coś z niego wspawać ale sprzedać? Chyba ze ktoś na cewkę kupił
|
dobre |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:25, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
No i dalej jestem w ciemnej kropce. Ale co zbadałem: Nie mam prądu na alternatorze na zacisku prądu zmiennego ( falka ) ale bo i skąd by miał być jeśli nie mam na zacisku od szczotek (SZ) ;} |
|
Powrót do góry |
|
 |
|