Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 291 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:04, 19 Mar 2021 Temat postu: Cewka 6v przy instalacji 12v |
|
|
Koledzy, czy oryginalna cewka zapłonowa 6 volt z k 750 da radę przy wymianie instalacji na 12 volt. Czy od wymienić na 12 voltową. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23:18, 19 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Wymienić, przy zwartym przerywaczu spali ją. Najlepiej na butelkową dwubiegunową od Malca.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Sob 8:14, 20 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, cewka 6V będzie się bardzo grzała aż się kiedyś spali. Z tą dwustrzałową od Malucha to uwaga - są dwa rodzaje, do zapłonu mechanicznego - i ta się nadaje oraz do zapłonu elektronicznego i ta będzie powodować częste upalanie kondensatora. Cewka do zapłonu mechanicznego ma rezystancję na uzwojeniu pierwotnym około 5 Ohm, cewka do elektronika poniżej 3 Ohm. |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 9:03, 22 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
Rezystor drutowy 1.5 Ohm za 5-10pln i po temacie  |
|
Powrót do góry |
|
 |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Pon 17:02, 19 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Cześć,
ja zbudowałem zapłon cyfrowy do Junaka, na którym już latam jakieś 3 kkm.
Może w maju wykonam testy w Uralu.
Na stole z cewką 6V i zasilaniu 12V wszystko działa OK.
Czas ładowania cewki stały, około 4ms, nawet się ciepła
nie robi przy 5000 rpm i 15 minutach testu. Na razie niestety
testy tylko na stole  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|