Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:03, 01 Sty 2010 Temat postu: Centrowanie i wyważanie kół - przyrząd |
|
|
Poniżej prosty przyrząd do centrowania i wyważania kół.
Ośka ze stożkami do różnych romiarów łożysk kupiona na allegro, do ruskich kół niestety nie pasuje z powodu dystansów w kole, zamiennie używam wtedy dorobionej ośki. Reszta to rzeźba we własnym zakresie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:56, 01 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Jestem pod wrażeniem..dla mnie to piekielnie trudne zadanie centrowanie kół,skąd wiadomo,że te stożki siądą osiowo i docisną, w nowych kołach to może i łatwiej,ale wszystkich którzy "się" w to bawią i zwłaszcza z weteranami to podziwiam
W mojej obecnej Emce nie jest najlepiej,ale akurat nie ma w okolicy chętnych na tą zabawę,a starzy fachowcy,którzy mi centrowali już wymarli..e tam. Może Emka będzie na paradę a do jazdy coś nowszego |
|
Powrót do góry |
|
|
skrzydlaty
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 116 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 22:30, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Przyrząd zasadniczo sympatyczny, jednak nie uniwersalny.
Chyba, że masz do każdego rozmiaru łożysk inną oś.
Stożki są dobre, jeśli masz możliwośc je oprzeć bezpośrednio o łożyska.
Jeśli jest jak w rusku - tulejki pośrednie - już nie da rady.
To samo z miejscem przyłożenia czujników. Jeśli masz starą felgę, która
ma kilka wgniotów takie przyłożenie czujników powoduje przekłamanie pomiaru.
W takim przypadku należy centrować do środka felgi, który jest najmniej poobijany.
Oczywiście w przypadku kół Zd-radzieckich dokładność mikrometryczna to zbytek i fikcja |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:50, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
To prawda, do kół z "wbudowanymi" tulejami dystansowymi stożki się nie nadają, trzeba mieć ośki na wymiar.
Dokładność mikrometryczna nie ma tu zastosowania.
Przy centrowaniu posługuję się małą tarczą z podziałką milimetrową, jeśli bicie koła nie przekracza milimetra i szprychy są przy tym równo naciągnięte to uznaję to za sukces.
Użycie czujników zegarowych jest znacznie wygodniejsze niż np.: kreda czy linijka. |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 8:50, 18 Lut 2010 Temat postu: re |
|
|
Moim zdaniem lipa z tymi stożkami i nie chodzi tylko o ruskie koła. Ja bym ten stożek zrobił dociskany trapezowym gwintem. Ośka jako całość podparta w dwóch miejscach może być tak ustalana jak na zdjęciach choć zastosowanie pryzm było by chyba wygodniejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:22, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A dlaczego stożki są niedobre? |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:33, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tam powiem krótko , mnie ta wydumka sie podoba , może nie ma zastosowania do szerokiej gamy kół szprychowych , ale chyb ado potrzeb "garażowych" wystarczy .
Stożki są Ok , bo jest to proste i skuteczne , a doktoraty na temat pryzm i gwintów Trapezowych proponuję zostawić do gadek przy Piwie lub jezeli Kotoś ma ochotę na masową komercyjną produkcję .
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 17:42, 18 Lut 2010 Temat postu: Re |
|
|
Stożki są dobre mnie chodzi o to jak zapewniasz docisk tych stożków i czy stożki sa na ośce suwliwe. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:19, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Docisk ręczny z elementem pokręcania.
Stożki są suwliwe wyposażone w śruby blokujące. |
|
Powrót do góry |
|
|
skrzydlaty
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 116 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 18:50, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gobert napisał: | Docisk ręczny z elementem pokręcania.
Stożki są suwliwe wyposażone w śruby blokujące. |
To standardowe, proste i dobre rozwiązanie stosowane w balanserach do wyważania kół.
A w jaki sposób uzyskujesz 'równomierne' naciągniecie szprych?
Masz może klucz dynamometryczny do nypli? |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:57, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tak widziałem taki klucz do szprych, w rękach zaodrzańskich perfekcjonistów....to się powinno nazywać szprychofilia...
Ja mam czuły słuch, naciągam szprychy na jednakowy ton, żadna nie fałszuje |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 19:18, 18 Lut 2010 Temat postu: RE |
|
|
Gobert czy twoja óśka tak wygląda ? |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 19:19, 18 Lut 2010 Temat postu: RE |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:36, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo podobna. |
|
Powrót do góry |
|
|
skrzydlaty
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 116 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 9:27, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gobert napisał: | Ja mam czuły słuch, naciągam szprychy na jednakowy ton, żadna nie fałszuje |
Może się słabo znam, ale wydaje mi się, że 'strojenie' jest spoko, pod warunkiem, że masz świeżą lub prostą felgę.
A jeśli felga ma jajo lub 8-kę i trzeba naciągiem skorygować geometrię, to chyba równomierne naciagniecie szprych nic nie da? Siłą rzeczy niektóre muszą być mocniej naciągnięte inne mniej. |
|
Powrót do góry |
|
|
|