Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:39, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Rura napisał: |
Wykręcasz = wzbogacasz.
EDYTA: Oczywiście piszę o k301/302, ale podobnie chyba jest w 37 itp. |
A jak jest w innych np Pekarach K68 ?
Jezeli odkrecenie wzbogaca mieszanke to znaczy ze regulowana jest ilosc mieszanki, a nie powietrza, tymczasem w opisie Dawida pisze on o przykrecaniu powietrza ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 18:18, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Opis Dawida na temat ustawienia wolnych obrotow jest dobry, ale chcialbym wiedziec czy te srubke mam wykrecac czy wkrecac gdy chce np wzbogacic mieszanke ?
1.Sruby pionowe sa od skladu mieszanki w gaznikach k68 i jak ja wkrecamy to wzbogacamy mieszake bo zamykamy powietrze i dostaje wiecej paliwa dlatego jak na jednym z cylindrow jest mniejsze sprezanie to trzeba wkrecic ta srube zeby mu wzbogacic meszanke i wtedy zacznie pstrykac na wolnych.W samochodzie robi to komputer jak na jakims cylindrze jest mniejsze sprezanie to dawkowanie wtrysku jest wieksze i dzieki temu silnik chodzi rowno na wolnych obrotach i nim nie telepie -oczywisie do pewnego stopnia utraty sprezania haha.
2.Sruba pozioma w gaznikach k68 jest od ustalenia poziomu przepustnicy i nia ustawiamy wolne po zgraniu skladu mieszanki sruba pionowa zeby pstrykal jak najrowniej.
A koledze sie cos raczej pomylilo albo ja juz zglupialem haha
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 18:21, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
13
Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: uk
|
Wysłany: Nie 18:45, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Prosze jeszcze kolegow i kolezanki o opinie na temat ruskich K-302 nie chinczykach. Jesli moge prosic to rowniez o regulacje, ktora srubka jest od czego. Dzieki z gory |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:52, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
K-302 to moim zdaniem najbardziej udana konstrukcja z ruskich gaźników. Dwie śrubki, skład i wolne obroty>podparcie przepustnic. Skład na wstępie wykręcasz 1,5 obrotu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 19:00, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie każdy pisze sobie co chce a wychodzi różnie dlatego kupiłem sprawdzian do dysz u Larsena wkładam i wiem co jest napisane a co być napisane powinno
i jeszcze mam to w mm. a nie w przepływie paliwa bo co producent to inne oznaczenie a pracownik może być nieświeży albo po 0.7 co jest dla niektórych ubogim wynikiem. [nie mówię o sobie ale ]
Koszt sprawdzianu 28.00 plus wysyłka po prostu rewelacja
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Nie 19:04, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 19:06, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wątpię aby ruski znalazł wiertło 0.66 to jest absurd taki sam jak ich lot na księżyc i z powrotem |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:01, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
OK to moze mi ktos jeszcze potwierdzic, czy w K302 regulujemy mieszanke a w K68 powietrze ?
Przypominam roznice - przy regulacji mieszanki odkrecanie srubki wzbogaca nam mieszanke, ale przy regulacji powietrza zubaza
Hius ty tez smialo mozesz odpowiedziec na to pytanie.
Tak przyszlo mi do glowy ze warto by bylo napisac prosty poradnik do ustawiania gaznikow uzywanych w ruskach, jak byscie juz ustalili co gdzie i jak sie reguluje, bo widze tu zupelne confusion na ten temat, zreszta na redmotors tez.
Potem mozna by to przylepic w Mechanice i odnosic sie do tego przy nastepnych pytaniach.
Przypominam ze regulacja gaznikow polega na:
- sprawdzeniu / ustawieniu poziomu paliwa,
- sprawdzeniu ( np sprawdzianem Hiusa ) wielkosci dyszy glownej,
- sprawdzeniu i ustawieniu srednich obrotow ( wielkosc dyszy rozpylacza, droznosc jego otworkow, ustawienie iglicy i sprawdzenie czy nie jest zuzyta ).
- sprawdzenie ukladu przejscia ( kat podciecia przepustnicy i sprawdzenie droznosci kanalu i otworka/ow przejscia wierconych w gardzieli gaznika pod przepustnica ),
- ustawienia wolnych obrotow ( np sposob Dawida )
- synchronizacji przepustnic.
I to wszystko. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 20:09, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] - tym się podpierałem jak regulowałem swojego po zmianie reparaturek.
EDYTA: Oczywiście i ja i Kolega z linku źle napisał, ponieważ śrubą poziomą regulujemy ilość powietrza w mieszance, wykręcając dajemy więcej powietrza, więc zubażamy. O teraz jest prawidłowo, musiałem w mądry schemat zerknąć.
Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Nie 20:16, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 20:14, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ustawiam podpinam analizator spalin i przynajmniej wiem gdzie jestem
a reszta to pan Pikuś |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 20:48, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Adam M.----"OK to moze mi ktos jeszcze potwierdzic, czy w K302 regulujemy mieszanke a w K68 powietrze ? "
Teraz to oszalalem juz hahaha.Tu i tu jest to samo nawet w ksiazce Dmowskiego -"gazniki motocyklowe "jest opisana regulacja gaznikow.Zakrecamy srubke to zamykamy doplyw powietrza kanalem a tym samym wzbogacamy mieszanke bo idzie wiecej paliwa niz powetrza.Popatrzcie na rysunek i opis i wszysto jasne:))).
[link widoczny dla zalogowanych]
Rys. 5.2. Układ biegu jałowego
1 — wylot rozpylacza biegu jałowego, 2— dysza paliwa biegu jałowego, 3 — śruba regulacyjna, 4 — wlot powietrza
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 21:41, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 20:56, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
W k301/302 powietrze, powietrze. Mi się coś poprzestawiało. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Nie 21:20, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | OK to moze mi ktos jeszcze potwierdzic, czy w K302 regulujemy mieszanke a w K68 powietrze ? |
No kurna, to jest proste jak konstrukcja cepa, regulujemy mieszankę, poprzez zwiększanie, lub zmniejszanie dopływu powietrza Wydaje mi się jakby wszyscy mówili o tym samym, tylko niektórzy od dupy strony |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 21:38, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
grzeh750 napisał: | Dawid1981 napisał: | OK to moze mi ktos jeszcze potwierdzic, czy w K302 regulujemy mieszanke a w K68 powietrze ? |
No kurna, to jest proste jak konstrukcja cepa, regulujemy mieszankę, poprzez zwiększanie, lub zmniejszanie dopływu powietrza Wydaje mi się jakby wszyscy mówili o tym samym, tylko niektórzy od dupy strony |
Zauwaz ze to nie ja napisalem )))) tylko skopiowalem z wypowiedzi powyzej:)))) |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Nie 21:42, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie no, ja rozumiem, chodziło mi o całokształt dyskusji, a Adam tylko podsyca i podpuszcza, udając że nie wie
Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Nie 21:42, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 21:47, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
No na banka:))) pewnie niezle polewa )) |
|
Powrót do góry |
|
|
|