Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Śro 22:02, 30 Sty 2013 Temat postu: Brak ładowania w M 72 - nie pali się kontrolka |
|
|
Heloł,
Motor poskładany, ale nie ma ładowania. Mam instalację z + na masie, nowy, sprawny akumulator BLITZ, instalację kupiłem z Oldtimergarage i podłączyłem wg ich schematu, który jest zmodyfikowanym chyba schematem oryginalnego schematu od M 72. Przeczyściłem styki regulatora, prądnica po regeneracji (wymieniłem łożyska i uszczelniacze, nowe szczotki) Wiem, że aby kontrolka sygnalizowała ładowanie, to powinna zgasnąć od pewnych obrotów silnika, ale chodzi głównie o to, że ona nie zapala się w ogóle. Czytałem, że może to być spowodowane brakiem masy na reglerze, więc połączyłem go dodatkowo z masą, choć w zestawie go nie było, ale kontrolka nadal nie świeci. Wszystkie lampki i klakson działąją, moto odpala, iskra rewelacyjna, ale ładowania niet....
Zaznaczam, że moja wiedza dotycząca elektryki kończy się wraz z tym postem więc pewnie coś przeoczyłem???
Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Śro 22:03, 30 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Śro 22:53, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
1.sprawdż na początek żarówkę, leda czy co tam masz założone, 2.potem regulator czy słychać styk przy włączaniu zapłonu, 3. podłącz miernik przy pracującym silniku sprawdź czy ładuje mimo że nie świeci, 4. jeżeli to nie pomoże odłącz przewody od prądnicy i połącz zacisk prądnicy "sz" do masy a do zacisku "ja" podłącz żarówkę i uruchom silnik, w ten sposób sprawdzisz czy prądnica ładuje |
|
Powrót do góry |
|
|
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Śro 23:03, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Żarówkę sprawdzałem, jest ok. Sprawdzę resztę tak jak mówisz . Dzięki! |
|
Powrót do góry |
|
|
karlos
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 68 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Czw 11:06, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Żarówka ładowania jest podłączona pomiędzy plusem po stacyjce, a szczotką plusową w prądnicy. Po włączeniu stacyjki i braku ładowania żarówka"bierze" masę poprzez prądnicę i świeci, gdy ładowanie się pojawi na szczotce plusowej jest większe napięcie i żarówka gaśnie, to tyle teoria
Weź sobie próbówkę (żarówkę 6V, np od świateł postojowych) podłącz do niej dwa kabelki, podłącz ją bezpośrednio do akumulatora, sprawdź, czy działa, jak jest OK, to jeden kabelek podłącz do akumulatora (+), drugi do szczotki plusowej w prądnicy (oznaczenie ruskie "ja", ale gdzie jest podłączona szczotka plusowa najlepiej sobie sprawdz w samej prądnicy) wtedy żaróweczka powinna świecić, jeśli nie świeci, to masz problem w prądnicy, jak świeci to masz problem w instalacji. Powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Czw 17:41, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No to już coś więcej wiem - dzięki! |
|
Powrót do góry |
|
|
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 20:21, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Czy masz długą prądnicę 65Wat ? Jeśli tak to wymaga ona przemagnesowania ponieważ one chodziły z minusem na masę inaczej podczas włączenia zapłonu będzie chciała chodzić jak silnik. |
|
Powrót do góry |
|
|
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Czw 21:51, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba krótką, ale jak kupiłem motor to chodziła chyba z minusem na masie i regulatorem RR 302. Jak długa powinna być ta krótka?
Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Czw 21:51, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 9:09, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W m72 powinna być krótka 45W, ale możesz jeździć na długiej. Jak chcesz ją przemagnesować to wystarczy na kilka sekund zewrzeć styki wyłącznika prądu zwrotnego. Jak wymieniałeś w niej łożyska to w długiej są dwa takie same a w krótkiej jedno większe a drugie mniejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Pią 14:14, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To ja mam krótką. Mówisz o stykach w regulatorze? A które to - te z lewej czy z prawej strony? Jak na wyłączonym zapłonie czyściłem te styki z prawej strony to podczas zwarcia przeskakiwała iskra i słychać było reakcję na prądnicy - to dobrze czy źle? |
|
Powrót do góry |
|
|
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 16:48, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz regulator rr31 (lubrr31a) to górna (od strony zacisków) cewka ale ponieważ widziałem ich różne wariacje to bezpieczniej mniejsza cewka. Ogólnie jeśli była reakcja to nic dobrego ale czasami nic się nie dzieje. Prądnice możesz wyjąć i podłączyć jak silnik jeśli się kreci do duże prawdopodobieństwo, że jest sprawna. W tedy możesz ja od razu namagnesować. Jak chcesz + na masę to + dotykasz do obudowy a - do ja.
Ostatnio zmieniony przez austringer dnia Pią 16:52, 01 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Nie 20:13, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Odłączyłem prądnicę, podłączyłem żarówkę na krótko i przy wejściu na obroty rozjaśnia się - czyli prądnica działa
Dodatkowo podczas wyższych obrotów silnika, gdy odłączę ako to motor nie gaśnie - czyli dowód, że jest ładowanie - tak wyczytałem w książce "Ciężkie motocykle radzieckie"
Najważniejsze jest jednak to, że gdy dodaję gazu to światła się rozjaśniają a na wolnych obrotach przygasają.
Kolega mierzył ładowanie na akumulatorze na obrotach i skakało między 2 a 14V czyli coś z reglerem chyba nie tak. Regler RR - 31A.
Tyle, że nie wiem czemu kontrolka łądowania w ogóle się nie zapala??? Pójdę ją zaraz sprawdzić - no bo co tu niby innego robić w niedzielę wieczór???
Jeśli to regulator to wołam jutro znajomego elektryka, bo ja nie będę kombinować, bo się nie znam:( Chyba w najkgorszym wypadku kupię elektroniczny 6V z CYKLO.
Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, czy to coś zastępuje ręczne przyspieszenie zapłonu czy to tylko dodatek "wzmocnienie iskry"?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Nie 20:14, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 20:40, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
wzmacniacz iskry, eliminator iskrzenia na stykach, zamiennik kondensatora, nie steruje przyspieszeniem zapłonu |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:43, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Gadżet z linka to wzmacniacz iskry który w moim IŻ-owym przypadku eliminuje wypalanie się styków przerywacza.
Tylko rr-31a i krótka prądnica działa z + na masę a regulator z Cyklo to - na masę.
Nie ogarniam prądów ale najpewniej będziesz musiał zmienić biegunowość prądnicy. Nie wiem czy przy okazji coś jeszcze (proszę wybaczyć jeśli błądzę).
a żarówkę w kontrolce ładowania jaką masz? Taką specjalną z cały metalowym cokołem czy zwykłą 6V? |
|
Powrót do góry |
|
|
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Nie 23:22, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Żarówkę mam zwykłą 6V, ale działa "na krótko". Byłem w garażu sprawdziłem i nic więcej nie wiem:(
A w Cyklo mi powiedzieli, że prądnicę na "-" na masę mi przemagnesują gdybym chciał od nich regler elektroniczny. Myślałem wtedy też o cewce dwubiegunowej, ale na 6V - są takie?
Ten wzmacniacz iskry opłaca się kupić? Czyli on będzie zamiast kondensatora? I wajha przyspieszenia zapłonu będzie nadal aktywna?
Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Nie 23:24, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 1:17, 18 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
maluchowa 12V wspaniale spisuje się przy 6V'oltowej instalacji |
|
Powrót do góry |
|
|
|