Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak ładowania w M 72 - nie pali się kontrolka
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Śro 22:02, 30 Sty 2013    Temat postu: Brak ładowania w M 72 - nie pali się kontrolka

Heloł,

Motor poskładany, ale nie ma ładowania. Mam instalację z + na masie, nowy, sprawny akumulator BLITZ, instalację kupiłem z Oldtimergarage i podłączyłem wg ich schematu, który jest zmodyfikowanym chyba schematem oryginalnego schematu od M 72. Przeczyściłem styki regulatora, prądnica po regeneracji (wymieniłem łożyska i uszczelniacze, nowe szczotki) Wiem, że aby kontrolka sygnalizowała ładowanie, to powinna zgasnąć od pewnych obrotów silnika, ale chodzi głównie o to, że ona nie zapala się w ogóle. Czytałem, że może to być spowodowane brakiem masy na reglerze, więc połączyłem go dodatkowo z masą, choć w zestawie go nie było, ale kontrolka nadal nie świeci. Wszystkie lampki i klakson działąją, moto odpala, iskra rewelacyjna, ale ładowania niet....

Zaznaczam, że moja wiedza dotycząca elektryki kończy się wraz z tym postem Embarassed więc pewnie coś przeoczyłem???


Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Śro 22:03, 30 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 22:53, 30 Sty 2013    Temat postu:

1.sprawdż na początek żarówkę, leda czy co tam masz założone, 2.potem regulator czy słychać styk przy włączaniu zapłonu, 3. podłącz miernik przy pracującym silniku sprawdź czy ładuje mimo że nie świeci, 4. jeżeli to nie pomoże odłącz przewody od prądnicy i połącz zacisk prądnicy "sz" do masy a do zacisku "ja" podłącz żarówkę i uruchom silnik, w ten sposób sprawdzisz czy prądnica ładuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Śro 23:03, 30 Sty 2013    Temat postu:

Żarówkę sprawdzałem, jest ok. Sprawdzę resztę tak jak mówisz . Dzięki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karlos




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 68
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Czw 11:06, 31 Sty 2013    Temat postu:

Żarówka ładowania jest podłączona pomiędzy plusem po stacyjce, a szczotką plusową w prądnicy. Po włączeniu stacyjki i braku ładowania żarówka"bierze" masę poprzez prądnicę i świeci, gdy ładowanie się pojawi na szczotce plusowej jest większe napięcie i żarówka gaśnie, to tyle teoria Very Happy
Weź sobie próbówkę (żarówkę 6V, np od świateł postojowych) podłącz do niej dwa kabelki, podłącz ją bezpośrednio do akumulatora, sprawdź, czy działa, jak jest OK, to jeden kabelek podłącz do akumulatora (+), drugi do szczotki plusowej w prądnicy (oznaczenie ruskie "ja", ale gdzie jest podłączona szczotka plusowa najlepiej sobie sprawdz w samej prądnicy) wtedy żaróweczka powinna świecić, jeśli nie świeci, to masz problem w prądnicy, jak świeci to masz problem w instalacji. Powodzenia Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Czw 17:41, 31 Sty 2013    Temat postu:

No to już coś więcej wiem - dzięki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 20:21, 31 Sty 2013    Temat postu:

Czy masz długą prądnicę 65Wat ? Jeśli tak to wymaga ona przemagnesowania ponieważ one chodziły z minusem na masę inaczej podczas włączenia zapłonu będzie chciała chodzić jak silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Czw 21:51, 31 Sty 2013    Temat postu:

Chyba krótką, ale jak kupiłem motor to chodziła chyba z minusem na masie i regulatorem RR 302. Jak długa powinna być ta krótka? Smile

Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Czw 21:51, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 9:09, 01 Lut 2013    Temat postu:

W m72 powinna być krótka 45W, ale możesz jeździć na długiej. Jak chcesz ją przemagnesować to wystarczy na kilka sekund zewrzeć styki wyłącznika prądu zwrotnego. Jak wymieniałeś w niej łożyska to w długiej są dwa takie same a w krótkiej jedno większe a drugie mniejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Pią 14:14, 01 Lut 2013    Temat postu:

To ja mam krótką. Mówisz o stykach w regulatorze? A które to - te z lewej czy z prawej strony? Embarassed Jak na wyłączonym zapłonie czyściłem te styki z prawej strony to podczas zwarcia przeskakiwała iskra i słychać było reakcję na prądnicy - to dobrze czy źle?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 16:48, 01 Lut 2013    Temat postu:

Jeśli masz regulator rr31 (lubrr31a) to górna (od strony zacisków) cewka ale ponieważ widziałem ich różne wariacje to bezpieczniej mniejsza cewka. Ogólnie jeśli była reakcja to nic dobrego ale czasami nic się nie dzieje. Prądnice możesz wyjąć i podłączyć jak silnik jeśli się kreci do duże prawdopodobieństwo, że jest sprawna. W tedy możesz ja od razu namagnesować. Jak chcesz + na masę to + dotykasz do obudowy a - do ja.

Ostatnio zmieniony przez austringer dnia Pią 16:52, 01 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Nie 20:13, 17 Lut 2013    Temat postu:

Odłączyłem prądnicę, podłączyłem żarówkę na krótko i przy wejściu na obroty rozjaśnia się - czyli prądnica działaSmile

Dodatkowo podczas wyższych obrotów silnika, gdy odłączę ako to motor nie gaśnie - czyli dowód, że jest ładowanie - tak wyczytałem w książce "Ciężkie motocykle radzieckie"

Najważniejsze jest jednak to, że gdy dodaję gazu to światła się rozjaśniają a na wolnych obrotach przygasają.

Kolega mierzył ładowanie na akumulatorze na obrotach i skakało między 2 a 14V czyli coś z reglerem chyba nie tak. Regler RR - 31A.

Tyle, że nie wiem czemu kontrolka łądowania w ogóle się nie zapala??? Pójdę ją zaraz sprawdzić - no bo co tu niby innego robić w niedzielę wieczór???SmileSmileSmile

Jeśli to regulator to wołam jutro znajomego elektryka, bo ja nie będę kombinować, bo się nie znam:( Chyba w najkgorszym wypadku kupię elektroniczny 6V z CYKLO.

Powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, czy to coś zastępuje ręczne przyspieszenie zapłonu czy to tylko dodatek "wzmocnienie iskry"?

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Nie 20:14, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 20:40, 17 Lut 2013    Temat postu:

wzmacniacz iskry, eliminator iskrzenia na stykach, zamiennik kondensatora, nie steruje przyspieszeniem zapłonu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:43, 17 Lut 2013    Temat postu:

Gadżet z linka to wzmacniacz iskry który w moim IŻ-owym przypadku eliminuje wypalanie się styków przerywacza.

Tylko rr-31a i krótka prądnica działa z + na masę a regulator z Cyklo to - na masę.
Nie ogarniam prądów ale najpewniej będziesz musiał zmienić biegunowość prądnicy. Nie wiem czy przy okazji coś jeszcze (proszę wybaczyć jeśli błądzę).

a żarówkę w kontrolce ładowania jaką masz? Taką specjalną z cały metalowym cokołem czy zwykłą 6V?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
endrju




Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieleń/wielkopolskie

PostWysłany: Nie 23:22, 17 Lut 2013    Temat postu:

Żarówkę mam zwykłą 6V, ale działa "na krótko". Byłem w garażu sprawdziłem i nic więcej nie wiem:(

A w Cyklo mi powiedzieli, że prądnicę na "-" na masę mi przemagnesują gdybym chciał od nich regler elektroniczny. Myślałem wtedy też o cewce dwubiegunowej, ale na 6V - są takie?

Ten wzmacniacz iskry opłaca się kupić? Czyli on będzie zamiast kondensatora? I wajha przyspieszenia zapłonu będzie nadal aktywna?


Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Nie 23:24, 17 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 1:17, 18 Lut 2013    Temat postu:

maluchowa 12V wspaniale spisuje się przy 6V'oltowej instalacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin