Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Pią 22:04, 28 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Oki, zrobię jutro fotkę i wieczorem wkleję. Są trochę nienaturalnie grubsze (przez te sznurowadła właśnie), ale dopóki nie dostanę gdzieś linek w oplocie, to tak będę jeździć. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 22:25, 28 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Gratuluję naprawdę włożyłeś dużo pracy. Dźwignia rozrusznika do podciągnięcia ale żeby to zrobić trzeba wyciągnąć skrzynię. Prawidłowo naciągnięta dźwignia powinna schować się do środka poza obrys ramy oczywiście w tedy gdy zablokujesz dźwignię zatrzaskiem unosząc ją do góry ale nawet gdy ją ustawisz w pozycję rozruchu to i tak powinna być wyżej bo będziesz miał problemy z rozruchem. Wstawiłbym zdjęcie jak wygląda u mnie ale nie wiem jak to zrobić.
Ostatnio zmieniony przez austringer dnia Pią 22:33, 28 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:23, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
austringer napisał: | Gratuluję naprawdę włożyłeś dużo pracy. Dźwignia rozrusznika do podciągnięcia ale żeby to zrobić trzeba wyciągnąć skrzynię. Prawidłowo naciągnięta dźwignia powinna schować się do środka poza obrys ramy oczywiście w tedy gdy zablokujesz dźwignię zatrzaskiem unosząc ją do góry ale nawet gdy ją ustawisz w pozycję rozruchu to i tak powinna być wyżej bo będziesz miał problemy z rozruchem. Wstawiłbym zdjęcie jak wygląda u mnie ale nie wiem jak to zrobić. |
Hmm, dokładnie przyglądałem się składając "kopniak" i koło rozruchu z mechanizmem zapadkowym ustaliłem w maksymalnej pozycji w jakiej mogłem to uczynić. Później blokowało mi się o taką podkładkę w kształcie tarczy (przykręcana do obudowy). Podciągając kopniak do góry czuję sprężystość tłumika kopniaka (nie wiem) - nie ciągnąłem bardziej ale może musi coś przeskoczyć? muszę pomacać jakąś inną skrzynię bo błądzę w tym temacie.
(Kopniak odbija fenomenalnie, aż boję się go dotykać, sam zakres pracy nie wskazywałby na jakieś możliwe problemy)
Z kolejnych ciekawostek to efekt dokręcania głowic
W żadnej instrukcji nie znalazłem jakim momentem dokręcać.
Śruba poddała się przy 70Nm (dużo, mało? jakaś rada od praktyków?)
I to pewnie tyle w starym roku. Finalnie remont emki pewnie skończy się w 2013r czyli po 4 latach ![Razz](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_razz.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:00, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
40Nm wystarczy w zupełności, na zimnym silniku.
60Nm to najwyższy zalecany moment.
Po pierwszej jeździe (na zimnym silniku) skontroluj śruby bo napewno będzie co dokręcić, kontrolę powtórz kilkakrotnie powiedzmy co 100 km - co ile reguły nie ma.
Jeśli dałeś stare śruby to przyjmij poprawkę, że mogą być już pomęczone.
Gdybyś szukał śrub to nowe miał Ural63. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12:22, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Stosuje inną kolejność dokręcania śrub jak na obrazku. Zaczynam od czterech środkowych, oczywiście na krzyż. Śruby dociągam na 3-4 razy za nim dojadę do pełnej siły dociągnięcia. Po odpaleniu, dogrzaniu i ostygnięciu dociągam kolejny raz. Następnie po przejechaniu kilkuset km. Dokręcam max 45Nm, zakładając że mam klucz dynamometryczny pod ręką
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:57, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To trochę przesadziłem
Dokręcałem również na kilka razy, zaczynałem od 40Nm - hehe. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 15:27, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja stosuję kolejność jak na tym obrazku, dociągam do 50Nm, po wygrzaniu dociąga się tylko aluminiowe uszczelki. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
endrju
Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 103 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieleń/wielkopolskie
|
Wysłany: Sob 16:32, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Obiecane zdjęcia:)
[link widoczny dla zalogowanych]
P.s.1. A ja słyszałem, że głowice dokręca się tylko na zimnym silniku, bo na gorącym to się odkształcają, ale ja tam się na mechanice nie znam....
Ps. 2 A nie potrzebujesz takiego napinacza do tej dźwigni sprzęgła?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez endrju dnia Sob 16:47, 29 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:29, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nikt nie pisał o dokręcaniu na gorącym silniku.
Każda aluminiowa uszczelka po wygrzaniu robi się bardziej plastyczna, pod dociskiem głowicy "układa" się i wymaga ponownego dociągnięcia śrub - oczywiście w naszym przypadku na zimnym silniku.
O ile producent nie zaleci inaczej z reguły stosuje się dokręcanie tylko na zimnym silniku.
Jednakże są silniki, których producenci wręcz wymagają aby np. na zimnym silniku dokręcić momentem np na 70 potem na 90 Nm, potem o 90st, rozgrzać silnik do temp. pracy i jeszcze raz np o 90st (modląc się aby zgrzytające śruby wytrzymały) - musi to być jedna wyraźnie napisane.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Sob 17:39, 29 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 17:44, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ta śrubka z linka, który podał endrju jest do przedniego hamulca.
Do dźwigni sprzęgła śrubka jest podobna, ale nieco krótsza i z gwintem 8x1
Na razie nie widziałem, żeby ktoś je dorabiał.
Co do linek miałem kiedyś w ręce linki do emki oryginalne w oplocie nie używane.
Cena chyba 50 zł za sztukę wydawała mi się z kosmosu. Teraz chyba bym zapłacił, bo
były śliczne. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 19:54, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, jak pociągniesz do góry powinno przeskoczyć, ale nie trzeba wkładać dużo siły (raczej delikatnie) będzie słychać takie cyknięcie . Mogę przesłać Ci zdjęcia na e-maila. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:26, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To wartości już znamy
Teraz pytanie do praktyków - wiem że powinienem użyć nowej uszczelki głowicy ale czy jest to niezbędne? Co z głowicą którą całą udało mi się dokręcić na 70Nm (jestem dumny z siebie) - odkręcić i złożyć na nowych uszczelkach dokręcając wspomniane 50-60Nm?
Endrju linki widzę że wyszły bardzo podobnie jak u mnie. Dzięki za zdjęcia.
W sumie to zdecydowanie lepiej wygląda po lakierowaniu. Nie potrafię jednak przełknąć grubości linek i ich zakończeń. Myślałem również o zdjęciu plastikowego oplotu i naciągnięcie sznurowadeł bezpośrednio na stalowy pancerz + lakierowanie - mogło by to ciekawiej wyglądać.
Śmigiel - Pewnie sam bym teraz kupił. Kiedyś widziałem nawet raz na allegro taką starą produkcję ale to było lata temu, uznałem wtedy że jak teraz są to będą pewnie też jak będę potrzebował. Dziwi mnie to że nawet nie widziałem tego na MWB w łodzi - u jakiś Czechów czy Litwinów, nie mówiąc już o naszych Szczeciniakach... Taki surowy oplot do własnoręcznego zarabiania np. jak mają przewody elektryczne w oplocie.
Co do śrubki owszem brakuje mi tego detalu niestety nie widziałem go nigdy w sprzedaży (ani replika ani oryginał). Jak Śmigiel pisze musi być 8x1 mosiężna. U siebie mam teraz oryginalną śrubę z IMZ 59r. ale ona jest stalowa i ma łeb sześciokątny 12mm
Austringer - poślij jak możesz na agrupa(małpa)op.pl |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:16, 29 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
austringer napisał: | Dokładnie, jak pociągniesz do góry powinno przeskoczyć, ale nie trzeba wkładać dużo siły (raczej delikatnie) będzie słychać takie cyknięcie . Mogę przesłać Ci zdjęcia na e-maila. |
Czy to była instrukcja używania klucza dynamometrycznego?
agrupa- Czesi mają takie imitacje nakładane na linkę. A repliki śrubek sprzęgła robiła ekipa z proszkowa. Są na każdym warszawskim bazarze obok Filiona. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:22, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dobre
Dzięki Maciek mam nadzieję podlecieć na MWB w styczniu może coś uzupełnię. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 2:52, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Uszczelki powinny byc nowe,przeciez tamte scisnales na placek.
Miedziane mozna podgrzac do czerwonosci i ochlodzic w wodzie do nastepnego uzycia, z alu nie wiem czy to zadziala. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|