Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:01, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Hej.
Pomocnik jest super. Angażuje się całym serduchem.
Co do kolorów i powłok, również wolałbym trochę więcej ocynku, chromu lub czarnego ale tak to wyglądało. Chciałbym zbliżyć się maksymalnie do stanu fabrycznego.
Dziwnie składali te emy w Irbicie, można powiedzieć wbrew powszechnej unifikacji i uproszczeniu produkcji
np. wspomniane detale amortyzatora skrętu.
IMHO łatwiej było by mieć gotowe ocynkowane elementy i zakładać do różnych wersji kolorystycznych, im jednak było "łatwiej" tą drobnicę malować pod kolor konkretnego motocykla.
W Iżewsku część elementów nadwozia było w neutralnym czarnym kolorze pewnie dla tego że leżały jako gotowe moduły do montażu (siodła, klaksony lampy, odblaski itp)
Spiker mój motocykl wyglądał mniej więcej tak (bardzo mało zdjęć prawdziwków w tym kolorze się uchowało) To co widać to jakiś 57-58r.
ale porównując na innych kolorach schemat malowań od 56-60r został niezmieniony.
ps. Żaden z wyżej pokazanych sprzętów nie jest w 100% oryginalnym ale skorupki są ok.
Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Pon 15:03, 08 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Wto 5:58, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Czy mi się wydaje, czy na tej focie elementy amora (kapsel, sprężyna) są w ocynku?
Jakoś nie chce mi się wierzyć, ze te graty malowano. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 8:31, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Oczy wytrzeszczam i nie widzę na tych zdjęciach żadnej sprężyny amortyzatora
Masz jakiś rentgen w oczach? A może to nie te zdjęcia? |
|
Powrót do góry |
|
|
mcfrag
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: Wto 8:38, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Zaszło małe Quo Vadis.
Napisałem za szybko - chodziło mi oczywiście o amortyzator cierny i gwiazdkę - spreżynę pod gałą do regulacji. O te elementy, pomalowane przez Marcina (a nie ocynkowane) pytał kilka postów wyżej Spiker.
Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Wto 8:38, 09 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 9:19, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Aha, teraz rozumiem |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 11:00, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Agrupa, oglądam fotki i mam kilka pytanie:
- jak zdemontowałeś zabierak przegubu elastycznego z wałka kardana? czy nie obawiasz się gorszego trzymania stożka po ponownym montażu? |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:35, 09 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Uwierz Piotrze
Nie tylko te elementy były malowane, śruba wózka bocznego również - z nakrętką ! To nie IŻ gdzie była jakakolwiek logika, w Irbicie niektóre działania były niesamowite
Zdjęcia kilku prawdziwków.
Same IMZ-ty roczniki od 56-59. Mam kilka eMek z KMZ-u i również te detale były malowana, tam nawet bardziej zaszaleli i pomalowali mocowania kierownic (oczywiście mówię o wersjach cywilnych)
Spiker, wałek został rozebrany do wymiany szklanki i gumki osłaniającej szklankę. Było grzane i wyprasowywane - inaczej nie da się tego zrobić.
Pasowania nie jest na stożku tylko walec na dużym wcisku.
Jeżeli nie uzyskam dobrego wcisku to zrobię jak większość ludzi to składających - zespawam od strony sprzęgła innej metody nie znam. |
|
Powrót do góry |
|
|
euro
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:29, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ładny korek zbiornika .Pasuje do mojej kolekcji chromów.pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
euro
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:32, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
euro
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:37, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
euro
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:38, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 22:05, 10 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
euro napisał: | |
Lustro też żeś chromował? To się robi w metalizacji próżniowej |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 7:48, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Po chromowaniu szpilki kół nie wejdą w łożyska |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 8:42, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
agrupa napisał: | jest to łożysko rolkowe firmy QMP (popularny zamiennik w branży motocyklowej), Jeżeli potrzebujesz daj znak, zajmuję się tym zawodowo więc powinno udać mi się sprzedać to kilka zł taniej niż cena bazarowa. |
Daję znak. Reszta na PW.
euro napisał: | Ładny korek zbiornika .Pasuje do mojej kolekcji chromów. |
Ktoś tu zaśmieca wątek agrupie. Proponuję założyć swój.
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 8:44, 11 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 15:15, 11 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ja też daję znak w sprawie łożysk.
Jak by co na PW |
|
Powrót do góry |
|
|
|