Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pią 8:13, 17 Wrz 2010 Temat postu: bębny,koła |
|
|
mam spory dylemat bo regeneruje koła a właściwe to chcę złożyć całkiem nowe bo kupiłem trochę szprych i osobno felgi i nie wiem jakie powinny być bębny a dokładniej czy w dolniaku z rocznika 1974 były bębny z wytoczonymi otworami na kalemitki czy tez nie ,czy ktoś wie może od kiedy w cccp nie wytaczano tych otworów w bębnach |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:18, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
I mamy jeden znak przestankowy ;D
Po mojemu kolejność była taka:
Alu płaski - kalamitka w środku.
Alu wypukły bez smarowniczki.
Alu wypukły- kalamitka na zewnątrz.
Alu bez kalamitki ,wypukły z trzema otworami na obwodzie.
Z obserwacji moto z 73 powinny być kalamitki na zewnątrz, czyli numerek 3.
Mogę sie mylić. To nie wiedza poparta katalogiem a obserwacją tego co na jakich kołach z którego roku przyjeżdżało. Więc gdybanie. Najlepiej by było rzucić okiem do katalogu.
Ale żebym nie był taki całkiem bezużyteczny to powiem, że każdy z tych bębnów miał inna średnice pod szczęki i inne szprychy. Różnice o kilka milimetrów. I nie każdy bęben da sie zapleść na najłatwiej dostępnych dnieprowskich szprychach.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 13:42, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pią 19:55, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
kurde a ja mam nowe bębny luzem -wypukłe bez kalemitek ale można na nie gniazda wytoczyć bo w srodku widac odlew jest wiec tylko dopaść kogos kto te otwory wytoczy ale z kolei na naszej kolyasce jest szkic techniczny mw 750m(w opisie modeli)i na nim widac ,ze kalemitek kola nie maja zwlaszcza te na koszu jest extra widoczne a rysunek jest bardzo szczegółowy |
|
Powrót do góry |
|
 |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Nie 22:23, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
dzisiaj polerowałem jeden z nowych bębnów a właściwie zacząłem wyrównywać nierówności i swtepnie go wygładzać i doszedłem do wniosku że to robota na długie jesienne wieczory  |
|
Powrót do góry |
|
 |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Nie 22:25, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ale temat wciąz zagadkowy i nie wiem czy montowac bębny z kalemitka czy tez nie ;/
mam prośbę może ktos ma w oryginale sprzęta z bębnemi bez kalemitek i by się pochwalił z którego jest rocznika  |
|
Powrót do góry |
|
 |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:01, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zapomnij, 99% maszyn ze wschodu przyjezdza bez tabliczek znamionowych ze zmiksowanymi czesciami, wiec jak powiedział Prince, to wszystko opiera sie na gdybaniu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 304 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Pon 8:23, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Pi razy drzwi mam rocznik 73 i kalamitki (koła od kpl. raczej bo ta sama farba i ten sam poziom zdewastowania)  |
|
Powrót do góry |
|
 |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pon 9:08, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ja mam 74 rocznik z oryginalna fabryczna tabliczka mw750m ale za to czesci to tak jak mowicie mix-koła to każde z innej parafii w zasadzie oryginalne od papierów to jest sama rama,silnik,zbiornik i przód reszta to zbieranina |
|
Powrót do góry |
|
 |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pon 9:09, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ale w tej chwili jestem na 99%przekonany,ze kalemitki musze mieć czyli trzeba wytoczyć na nie wnęki |
|
Powrót do góry |
|
 |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pon 9:11, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ale kto może niechaj pisze:)co wie na ten temat albo z jakiego roczniak ma maszyne i czy sa kalamitki czy tez nie |
|
Powrót do góry |
|
 |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:30, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mam urala z tabliczka z czego jestem dumny, ale orginalna od tego jest tylko rama, jak kupiłem, było tam wsadzone wszystko tylko nie czesci z urala, i tak jest z kazdym, to miało jezdzic a nie wygladac na "orginał" i tak tez wyglada jak przedmiot uzytkowy a nie kolekcjonerski |
|
Powrót do góry |
|
 |
yurko
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:37, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
"Alu płaski - kalamitka w środku"- a je foto?
"Alu wypukły- kalamitka na zewnątrz"
kolo od mw-750m.
Ostatnio zmieniony przez yurko dnia Pon 16:40, 20 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
gemini-ah
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań-Swarzędz
|
Wysłany: Pon 17:51, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Według "Instrukcji o budowie, eksploatacji i obsłudze technicznej K-750W" (Wydawnictwo MON z 1966) bębny z kalimatką na zewnątrz były stosowane od 1962 roku,
wcześniej (1960-61) kalimatki były wewnątrz bębna. O bębnach bez kalimatek instrukcja nic nie wspomina,prawdopodobnie były stosowane później.
Co ciekawe w moim K-750 z 1960 nie mogę ich dowolnie zamieniać.
Pasują te z kalimatką wewnątrz, jak je określił Prince "Alu płaski - kalamitka w środku". |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:10, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
yurko napisał: | "Alu płaski - kalamitka w środku"- a je foto? |
Brak. Wraz z formatem dysku poszło sie ... ;}
panmaciek napisał: | dzisiaj polerowałem jeden z nowych bębnów a właściwie zacząłem wyrównywać nierówności i swtepnie go wygładzać i doszedłem do wniosku że to robota na długie jesienne wieczory  |
Tu masz patent :
http://www.youtube.com/watch?v=AvfY2Fv2noc
Otwór na kalamitkę sie frezuje nie toczy.
Jak masz bez to lepiej wymień z kimś kto ma ze smarowniczką. |
|
Powrót do góry |
|
 |
panmaciek
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: Wto 9:15, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
co do tego masz racje będę to robił frezem 20mm,byłem w castoramie a tam sama chińszczyzna albo frezy tylko do drewna i robota stoi |
|
Powrót do góry |
|
 |
|