Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

bębny,koła
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:09, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Teraz dotarło do mnie, że Brzytwie chodziło o malowanie całego koła, łącznie, ze szprychami Embarassed

Pomijając kwestię pękania lakieru, dodajmy kwestię dociągnięcia szprych, czyli obrót nyplem który zniszczy szczelność powłoki, oraz to jak będzie wyglądał sam nypel po dokręceniu. Lakier do pierwszej korekty szprych.

No tak, o tym też już pisaliście...to ja już sobie pójdę....
Jakieś problemy z czytaniem ostatnio miewam..


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Śro 17:49, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Śro 21:31, 29 Wrz 2010    Temat postu:

witam
ja mam pytanie z innej beczki w pierwszych emach stosowano półbębny w późniejszcych czasach juz półbębny z falbaną czy ktoś potrafi wytłumaczyc taką zamiane z półbębnów na falbane????
pozdrawiam
Q3ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:19, 29 Wrz 2010    Temat postu:

Bardzo prosto- szerokość szczęki pod pół-bęben 22mm. Pod bęben typu falbana chyba 32 albo 35. Nie pamiętam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Czw 8:39, 30 Wrz 2010    Temat postu:

ok tylko po ca ta falbana czy ona sprawuje jakąś funkcje??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 9:11, 30 Wrz 2010    Temat postu:

Tak. Głównie technologiczną. Nie dało sie łatwo tłoczyć tak głębokich profili z tak grubego materiału, to trzeba było podzielić na kawałki- falbany są już spawane. Hamulce sie poprawiły i uprościło zaplatanie kół. Kto zaplatał ten wie ze półbenen to dramat , a od falbany nie ma przyjemniejszego do zaplatania koła.
Wymiana uszkodzonych szprych banalna, hamulce zaczęły hamować a i pewnie straty w materiale były mniejsze. Niektórzy twierdzą jeszcze, że chłodzenie bębna- według mnie to akurat można pominąć.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 13:47, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 8:05, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Co powiecie na taki hamulec tylnego koła? Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:46, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Zaje... pomysł i wykonanie motocykla. Hamulec jak hamulec. Tyle że tarcza przy przekładni a nie kole. Widzałem w realu takiego Jana. Miał bardzo szerokie koło i wahacz. Był w celu przesunięcia łańcucha wałek pośredni z dwoma zębatkami i właśnie tarczą.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
felga1




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: STRUŻA KOŁO LUBLINA

PostWysłany: Czw 20:38, 26 Kwi 2012    Temat postu:

Posiadam kaśkę k750m z 70 roku jest tabliczka są kalemitki mechanika nigdy nie widziała tylko drut i jazda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:31, 27 Kwi 2012    Temat postu:

felga1 napisał:
Posiadam kaśkę k750m z 70 roku jest tabliczka są kalemitki mechanika nigdy nie widziała tylko drut i jazda.

Cóż, są mechanicy i "mechanicy"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pią 22:26, 27 Kwi 2012    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Zaje... pomysł i wykonanie motocykla. Hamulec jak hamulec. Tyle że tarcza przy przekładni a nie kole. Widzałem w realu takiego Jana. Miał bardzo szerokie koło i wahacz. Był w celu przesunięcia łańcucha wałek pośredni z dwoma zębatkami i właśnie tarczą.
Wojtek


Podobne rozwiązanie miał o ile dobrze pamiętam volkswagen K-70, tarcze hamulcowe przy skrzyni biegów. A nie w kołach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin