Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Azotowanie , UTWARDZANIE CYLINDRA;
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 14:31, 12 Sty 2013    Temat postu:

Wyglądają super.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Sob 15:24, 12 Sty 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Wyglądają super.


a jeszcze lepiej będą pracować w motorku,wiem ze są opinie ze azotowanie to nie zbyt dobry pomysł ale po takim zabiegu polatają dłużej,i mniejsze ryzyko zatarcia,tłok bardziej się będzie ślizgał w tulei,a koledzy co o tym myślą?jakie wasze zdanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Sob 18:43, 12 Sty 2013    Temat postu:

Jakby azotowanie zmniejszało ryzyko zatarcia ,to szyscy producenci silników i garów by to stosowali, ale zmniejszyła by się sprzedaż tychże podzespołów Smile, ale dochodzi jeszcze tłok z jakiego materiału będzie wykonany ,odporność na puchniecie sposób docierania itp.A jak tłokowi zrobi się za ciasno ! to i slizganie sie skończy.Pojeżdzisz zobaczysz,oby było ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:12, 12 Sty 2013    Temat postu:

Wygladaja ladnie, ale warto by bylo pomierzyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 20:16, 12 Sty 2013    Temat postu:

A co pomierzyć? Napisał Kolega, że pasowanie po honowaniu wyszło mu na 7 setek, to bardzo zdrowo IMHO.

Ładne to jest, jak będę się zabierał za swoje to do Cię uderzę po info i wrażenia z użytkowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 20:53, 12 Sty 2013    Temat postu:

j35 napisał:
Jakby azotowanie zmniejszało ryzyko zatarcia ,to szyscy producenci silników i garów by to stosowali,


No właśnie w tym rzecz, ze zaczęli. Z tym ze nie zeby sie nie zacierały a po to zeby uzyskać większą żywotność.
Tłoki FSO miewały pasowania nawet do 0,04.( ale nie to żebym był jakimś miłosniekiem upychania z coraz mniejszą tolerancją). Puchniecie tłoka i tak ma tu niewielkie znaczenie, bo to ze ścianki będą mieksiejsze to nie znaczy że puchnący tłok sie w nich ułoży.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 21:04, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:16, 12 Sty 2013    Temat postu:

Rura napisał:
A co pomierzyć? Napisał Kolega, że pasowanie po honowaniu wyszło mu na 7 setek, to bardzo zdrowo IMHO.


Tak tylko pytanie jest czy to jest to co mu warsztat powiedzial, czy sam mierzyl.
Mysle ze gdyby sam mierzyl to by podal wiecej danych, np jaka jest beczka czy stozek w cylindrze po tej obrobce. Podanie samego "pasowania" wyglada na czyste odjecie wymiaru tloka od wymiaru tulei ktora podal mu warsztat.
Kolega z listy junakowej sprawdzil kiedys wlasnorecznie cylinder po szlifie ktory dostal z warsztatu z jednym wymiarem ( wlasciwym ) po czym po jego wlasnych pomiarach roznice byly dosc pokazne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 11:50, 13 Sty 2013    Temat postu:

Adam to honowanie diamentowe było robione w takiej kolejnosci najpierw roztaczanie i honowanie prawie pod wymiar póżniej azotowanie i na samym końcu honowanie diamentową honownicą ,majster nie miał zbyt wielkiego pola do popisu bo by musiał przewalić wymiar myślę że jest zrobione jak ma być co do pomiarów na forum to chyba nikt nie posiada średnicówki a co do stożka czy owalu myślę że trochę wiary w naszych majstrów nie zawadzi choć różnie to bywa
Myślę że gdyby był owal to by było widać ciemniejsze plamy bo honownica diamentowa raczej trzyma wymiar choćby z tego powodu że się na twardym nie sypie jak zwykła korundowa osełka.
Np. w drugich cylindrach poprawiali siatkę honowniczą po azotowaniu ale tuleje były robione u innego majstra i na samym dole gdzie cylinder wchodzi w blok był owal bo minimalnie diamentówka nie złapała są ciemne plamy z dwóch stron ale to na samym dole więc nie przeszkadza.
Mogli więcej zebrać i wyszłoby idealnie ale kosztem wymiaru
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:37, 13 Sty 2013    Temat postu:

Dlatego proponowalem Princowi ze jak bedzie mial swoje cylindry zrobione i bedzie je mial w Wwie zeby sie zglosil do moich kolegow junakowcow.
Pytalem na liscie warszawskiej i jeden z nich ma srednicowke.
Takie pomierzenie tylko dla wlasnej wiedzy - w jakiej klasie jakosci wychodzi cylinder po takiej obrobce.
No ale na razie sie nie zglosil.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 18:06, 13 Sty 2013    Temat postu:

Warto pomierzyć, teraz też szlif do mojej emy miał być na 0.08 z honowaniem a jak zmierzyłem to jest 0.065. Dałem do poprawki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 21:45, 13 Sty 2013    Temat postu:

A dlaczego tak jest z tym mierzeniem????Bo zazwyczaj wszedzie ustawiaja srednicówki na mikrometr co nie jest prawidlowe a mikrometry czesto nie sa wyzerowane i maja bledy wskazań na plus lub minus.Do tego dochodzi temperatura,plus bląd ludzki i wymiary są rózne.Srednicówke powinno sie ustawiać na plytki wzorcowe w stosach a malo gdzie to robią.
Powrót do góry
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 8:23, 14 Sty 2013    Temat postu:

Wiesz mikrometr jak mierzysz tłok to nie potrzebujesz wymiaru. Blokujesz go do niego ustawiasz średnicówkę i mierzysz cylinder. Przynajmniej zawsze się to odbywało tak w warsztatach,w których pracowałem. Jeżeli chodzi i cylinder.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 14:13, 14 Sty 2013    Temat postu:

Nio masz racje ale to taka metoda porównawcza Smile))) .Inaczej wyglada jak masz rysunek ,podaną tolerancje i ma sie miescic miedzy gorną i dolną .Taka metoda porównawcza odchodzi wówczas w zapomnienie.
Powrót do góry
adniem21




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorliczyna

PostWysłany: Pon 14:39, 14 Sty 2013    Temat postu:

ile cie ta zabawa kosztowała
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pon 19:38, 14 Sty 2013    Temat postu:

adniem21 napisał:
ile cie ta zabawa kosztowała


Jak zarabiasz najniższą krajowa to ci starczy,i jeszcze zostanie na flachę i śledzia na zagrychę
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin