Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 21:31, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
I co zostanie z honowania? |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 21:50, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A co zostanie z azotowania? Przecież to są setki i dziesiątki milimetra, czy nie zostanie zdarta warstwa utwardzona?
Myślałem, że wszystkie powłoki i utwardzenia nakłada się na sam koniec, no chyba, że sama powłoka jest chropowata. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:53, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Przy twardych cylindrach potrzebna jest b.dokladna obrobka mechaniczna, a z tym roznie bywa w warsztatach - radze sprawdzic jak naprawde prezentuja sie cylindry po szlifie.
Poza tym do twardych cylindrow potrzebne sa twarde i cienkie pierscienie, macie takie i przerobione do nich tloki ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 17:30, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Wszystko można można jeża przez lejek wydymać teoretycznie w praktyce nie bo w miecha kole .
A teraz poważnie można to zrobić tylko pasowałoby potem przehonować bo po azotowaniu wcześniejsza siatka jakby zanika,i tu jest problem bo jak kol PRINCU napisał zwykłe osełki się sypią kilka razy majster musi zmieniać aby cokolwiek było widać więc najlepiej dać na honownicę diamentową ale żeby dobrze wyszło to musi być pod nią 5 setek zapasu tak jest najlepiej wyjdzie i bez tego zapasu ale honownica zbierze od 1 do 2 setek z wymiaru delikatnie robiąc co jest bez znaczenia wielkiego chyba że wcześniejszy majster zrobił na oko co się często zdarza i zrobił z 0.14 od razu.
Różnica wielka wiadomo żeliwo 28 HRC a po azotowaniu 48 , 50, 52 hrc więc dwa razy prawie twardsze tuleja mniej się ściera pierścienie się po twardym lepiej ślizgają . a co za tym idzie można się pokusić o ciaśniejsze spasowanie |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:17, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | Przy twardych cylindrach potrzebna jest b.dokladna obrobka mechaniczna, a z tym roznie bywa w warsztatach - radze sprawdzic jak naprawde prezentuja sie cylindry po szlifie.
Poza tym do twardych cylindrow potrzebne sa twarde i cienkie pierscienie, macie takie i przerobione do nich tloki ? |
No właśnie. Z obróbką trafiłeś w sedno, bo przy procesie azotowania następuje przyrost materiału. Różnie ale powiedzmy rzędu 2-3 setek. Także przy szlifie trzeba uwzględnić zjawisko, jak i to że po wszystkim trzeba będzie honowaniem ilestam zebrać. I z tym jest kłopot bo szlifierze w kraju nie znają tej metody. Moim zdaniem po wszystkim luz jest większy niż zakładane 9setek. Ale serio przyznaję ze nie mam juz jak zmierzyć. W warszawie jestem odcięty od takich narzędzi a tutejsi fachowcy jak usłyszeli że robota jest nie szablonowa to albo nie chcieli już więcej rozmawiać albo za robotę chcieli sobie dom z basenem budować.
Co do pierścieni- mam zestaw z tłokami FSO1600. Pierścienie nie są tak grube jak w oryginały. A ścisłej mówiąc jest ich mniej i każdy jest średnio o połowę węższy niż ruski.
Jedyne co mnie wkurza to strasznie ciężkie sworznie. Ma ktoś dostęp do sworzni do ŻUKa? Jeśli dobrze pamiętam to były dużo lżejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 22:46, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Książe nie cuduj z żukami kup od Junaka jest tylko troszkę krótszy od poldkowego, a różnica w wadze zajebista |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Wto 12:14, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
od tenery ( XT 600) pasują w polonezowskie tłoki a dużo lżejsze |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:48, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
koltun_m napisał: | od tenery ( XT 600) pasują w polonezowskie tłoki a dużo lżejsze |
Ja pierdziu. Tzn do poloneza ktoś zakładał tłoki od Tereski czy tłok poloneza to niej? oO
tadzioh- rzeczywiście. Dzieki |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 13:54, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Dawniej jak przerabilalem silniki w 126p to sworznie sie toczylo w srodku po stozku z jednej strony do srodka sworznia i z drugiej to samo.
Pozniej wazylem korby z tlokami pierscieniami i sworzniami na wadze co do 1 grama tak zeby byly tej samej wagi .Oczywiscie wczesniej odchudzanie korby i polerki. |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Wto 13:55, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
kolega do janka założył tłok polda i taki sworzeń tyle że skracać musiał |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:16, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
koltun_m napisał: | kolega do janka założył tłok polda i taki sworzeń tyle że skracać musiał |
Oki. Mela klupa. Chodziło o sworzeń.
No dobra. Ale nowe kosztują w okolicach stówki a używka zawsze nie pewna. Taniej pewnie byłoby zamówić w poznaniu. Raczej pójdę w kierunku wskazanym przez tadzioha, czyli junaka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 20 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17:35, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Przy tych pieniądzach to bym PROXa sprawdził.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:34, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Moim zdaniem po wszystkim luz jest większy niż zakładane 9setek. Ale serio przyznaję ze nie mam juz jak zmierzyć. W warszawie jestem odcięty od takich narzędzi a tutejsi fachowcy jak usłyszeli że robota jest nie szablonowa to albo nie chcieli już więcej rozmawiać albo za robotę chcieli sobie dom z basenem budować.
Co do pierścieni- mam zestaw z tłokami FSO1600. Pierścienie nie są tak grube jak w oryginały. A ścisłej mówiąc jest ich mniej i każdy jest średnio o połowę węższy niż ruski.
Jedyne co mnie wkurza to strasznie ciężkie sworznie. Ma ktoś dostęp do sworzni do ŻUKa? Jeśli dobrze pamiętam to były dużo lżejsze. |
Princu jak jestes teraz w Wwie to moze ci znajde jogos ze srednicowka wsrod warszawskich junakowcow. To bardzo prezna i wyposazona w rozne mozliwosci grupa.
Co do tlokow FSO to one dalej pracowaly z zeliwnymi tulejami, chociaz lepszej jakosci niz ruskie. Z tego co czytalem to do bardzo twardych tulei stosuje sie pierscienie stalowe roznych konstrukcji i technologii, wiec trzeba przyjac ze typowe pierscienie sie szybciej beda zuzywac.
Jednak z tych samych materialow dowiedzialem sie ze powiekszanie przerwy na zamku pierscienia stanowi teraz raczej zalete jako ze obecne paliwo spala sie produkujac wyzsze temperatury niz kiedys i wieksza przerwa zabezpiecza pierscienie przed zakleszczeniem.
Czyli nie ma tego zlego .... |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:11, 07 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Adam M. - Nie dałem rady odpisać. Net nam nieszczególny jak mi przerwie połączenie to z reguły nie chce mi sie otwierać na nowo stron. Ale liczę na Ciebie |
|
Powrót do góry |
|
|
profss
Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie
|
Wysłany: Sob 8:41, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
a tak to wygląda cylindry po azotowaniu i honowaniu diamentowym,robił je wujek hius u swoich majstrów,pasowanie tłoka wyszło na 7 setek.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
no i problem zardzewiałych baniaków z głowy,nie trzeba malować,same kolor złapały w azotowaniu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez profss dnia Sob 17:42, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|