Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 8:35, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Altek od japończyka 150zł, altek p. Jacka 1100zł - jasne, czemu nie ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
BEVCIO
Dołączył: 08 Lip 2011 Posty: 114 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: Czw 10:19, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Altek od japończyka 150zł, altek p. Jacka 1100zł - jasne, czemu nie ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
...no nie do końca jasne , nie każdy jest tokarzem-frezerem-ślusarzem , lub nie ma zaprzyjaźnionego taniego fachowca.
Więc koszt alternatora plus koszty przeróbki , nie licząc czasu wyniesie dużo więcej.
Jeśli ktoś nie ma zdolności "przeróbczych" ,a ma trochę luźnego grosza , to za 700zł kupuje prądnice przerobioną , wkłada ją w kwadrans i "świeci ostro"![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Śmigiel_P
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12:32, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jutro idę do Technikum Mechanicznego przy Krupniczej w Krakowie i będę gadał z facetem od frezowania/toczenia czy mi zrobi przeróbkę na alternator. Spawanie aluminium jest piętro wyżej w budynku więc jestem dobrej myśli w sprawie tej przeróbki
W sumie to gdzie szukać fachowców jak nie w takim miejscu (o ile nie dadzą tego do roboty uczniowi pierwszej klasy).
Dam znać jak to wyszło. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 12:40, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Uczeń 1ej klasy bardziej się stara, niż nie jeden pracownik szlifierni/tokarni... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 15:50, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Piotrek - obudził się w Tobie majsterkowicz. Toczenie, frezowanie - do tej
pory twierdziłeś, że do remontów najlepszy jest stary drut.
Ja bym pozostał, przy prądnicy od malucha i zostawił blok w spokoju,
Jak Ci coś się posypie w silniku to wsadzisz inny silnik i po sprawie.
Przy altku jesteś "związany " z blokiem ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17:50, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Guzik prawda! Da się wsadzić altek nie ruszająć bloku. Trzeba zrobić przejściówkę o średnicy prądnicy i tyle. Ja tak mam, tyle że blok mam przefrezowany pod prądnice malca, bo taką miałem ćwierć wieku temu z braku altka zamontowaną.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Śmigiel_P
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 18:31, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mateusz, plan jest taki, żeby ten silnik nie psuł się jakoś tak całkowicie
(w tym temacie jestem optymistą, choć realnie patrząc to pierwszy raz składam silnik).
Cyrograf, zaintrygowało mnie to co mówisz. Nie przeszkadza takie nie wyskrobane łoże w umieszczeniu altka (rozumiem, że mowa o ruskim)? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 20:16, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
co do przeróbki na alternator dniepra sprzedawałem gotowe flansze, trzeba było odciąć łoże prądnicy i wyrównać kołnież wystający dla prądnicy, przykręcałeś flanszę do bloku na śruby 12mm przez otwory na przewody i wystarczyło obspawać w koło, zdjęcia wrzuciłem do galerii |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:45, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Śmigiel_P napisał: | Jutro idę do Technikum Mechanicznego przy Krupniczej w Krakowie i będę gadał z facetem od frezowania/toczenia czy mi zrobi przeróbkę na alternator. Spawanie aluminium jest piętro wyżej w budynku więc jestem dobrej myśli w sprawie tej przeróbki
W sumie to gdzie szukać fachowców jak nie w takim miejscu (o ile nie dadzą tego do roboty uczniowi pierwszej klasy).
Dam znać jak to wyszło. |
Trochę późno sie pochwaliłeś. Dwa lata mnie tam nie było. Spawalnia była wtedy w remoncie. Robiłem tam 4 lata temu egzaminy na TIGa. A tak w ogóle to moja stara szkoła. Wiele rzeczy tam zrobiłem i czasem nadal robię. Jak trafisz na odpowiedniego instruktora to masz duże szanse. Jest kilku zaprzyjaźnionych ( gorąco pozdrawiam ! ) którzy robili przy takich motocyklach. Mają tez na wewnętrzny użytek muzeum ze starymi motorkami. Ale trafisz na nieodpowiedniego nauczyciela to cie przegoni. Jak jesteś obcy to trzeba wejść odpowiednią brama, zagadać z odpowiednim człowiekiem i takie tam. Jak już trafisz i zobaczysz w szafce jakiegoś instruktora tulejki, części zawszeń do emek i jakieś koła zamachowe to znaczy ze trafiłeś w 10 Pozdrów i powiedz, ze będę we wrześniu.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 23:50, 14 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Śmigiel_P
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:20, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Instruktorzy, na których trafiłem tam są bardzo w porządku. Zacząłem od małego spawanka pęknięcia w przedniej podporze u Węgreckiego a niejaki Mocharski powiedział już, żebym przyniósł karter to pogadamy o przeróbce na alternator.
Jako zupełnie obcy powoli wyrabiam sobie tzw "sieć kontaktów" w tym przybytku gdzie marzenia (na przykład o dobrym prądzie w dolniaku) mogą stać się rzeczywistością
Ale sorry, bo zrobił się offtop.
Wybiorę się z karterem i alternatorem, może wyłoni się z tego jakaś koncepcja bez cięcia silnika. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pią 12:25, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Smigiel , tak jak pisze Cyrograf nie przeszkadza niewyskrobane łoże.Robi sie przejściówke ze starej prądnicy lub toczy nowe na wymiar i zakładasz altka japońca z wbudowanym regulatorem i koniec pieśni.Znowu wyważamy otwarte drzwi.A kolega ostatnio kupił na alledrogo 2 szt.altków od Swifta po 60 dyszek. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Śmigiel_P
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 78 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13:26, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No i przy tym altku ze Swifta bez skrobania karteru ruski kranik mieści się ok, tak? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pią 14:26, 15 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No własnie u mnie ten ruski na dwa wężyki za bardzo się nie mieścił chyba że zastosowałbym jakiś inny,tylko czy wydatek paliwa by był odpowiedni?Jak bym miał troche krótszą przejściówke do altka ,to ok.Koledze przerobił gościu z troche któtszą przejściówką i kranik mu się mieści ,ale ma ciasne dojście do wężyków.Ja wolałem mieć luz i sobie przesunąłem,to żaden problem. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
greeg
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 23:29, 15 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Też chciałbym zrobić sobie alternator w kaśce, ale jestem zdecydowany usunąć łoże prądnicy.
Jakie dalsze poczynania mnie czekają jeżęli chciałbym założyć alternator od bandita 600 ??\\
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
BALON
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pszczyna
|
Wysłany: Pią 23:16, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
może mi ktoś jakieś zdjęcia zapodać
co i jak żeby dorobić taką redukcje
pod alternator z japoni bez wycinania łoża |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|