Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:08, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Matko, prosze was, to porażka, i te spawy kolejowe:] A co do jazdy w nocy to miałem janka i w nocy jezdziło sie na macanta fakt, wiec w nocy siedziałem w domu i piłem pyfko:] |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 21:01, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W Awo zamiast prądnicy miałem wpasowany alternator od MZ. Delikatnie trzeba było "wypchnąć" dekiel ale wpasowana z blachy okrągła pokrywa nie była nawet brzydka. Może można by pójść tą stroną? Do wirnika alternatora zamocować ułożyskowany wałek gdzie z jedne strony miałby koło zębate, potem łożysko a dalej już czop na wirnik...
Gabaryty podobne do altka powyżej a długość znacznie krótsza.
Tak wygląda wirnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak obudowa ze stojanem:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 5:53, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
granat napisał: | Matko, prosze was, to porażka, i te spawy kolejowe:] A co do jazdy w nocy to miałem janka i w nocy jezdziło sie na macanta fakt, wiec w nocy siedziałem w domu i piłem pyfko:] |
No to zostań przy piciu piwka i siedzeniu w domu a ja bez stresa, ze mnie widać na drodze w dzień i w nocy- bo lobię jeździć nocą to co sobie bede odmawiał. A ty sobie oglądaj tabliczki znamionowe czy aby nie są podrobione  |
|
Powrót do góry |
|
 |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:15, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No pogadamy jeszcze pod jakims krzakiem na rowie, a tabliczka jest nieodzowna prz weteranie a nie kundlu takim jak twoim-hau hau:P |
|
Powrót do góry |
|
 |
omnia2005
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:43, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście ktoś przy tych spawach nie zrobił dobrej roboty.
Nie wiedziałem, że to altek od japonii.
Kontrolnie rzuciłem okiem na allegro. Jakoś tak zawsze wydawało mi się, że te alternatory są mniejsze. Można dostać nawet poniżej 100 pln. Zwłaszcza od bandita i diversion.
Jesli łaska, to z jakiego motocykla pochodzi twój oraz ten z drugiego zdjęcia? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:11, 16 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Marka motocykla nie ma znaczenia, bo i tak alternator produkcji Denso Corporation Mogą być inne wyścia napędu wirnik, lub troszke inne mocowania ale same alternatory praktycznie identyczne, w tym wielkościowo Ja mam od FJ 1200.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 11:10, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Czy Ktoś próbował to z altkiem od MZ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:15, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
zaraz zaraz, a tam nie ma tego na wale??? |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 12:30, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jest, dlatego należ wykonać wałek gdzie z jednej będzie miał czop na wirnik a z drugiej czop na koło zębate. W gobarta patencie również jest wał+obudowa ale jest to dość długie, przy altku od MZ można by to skrócić - chyba... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 18:07, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Średnica wirnika MZ to 83mm. Średnicy stojanu nie znam ale przypuszczam że ponad 120mm, i tu będzie problem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
omnia2005
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:16, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Znalazłem kiedyś też takie rozwiązanie z altkiem nad lewym garem na tej chrom maszynie (jakiś czas temu na allegro za mega cenę)
Ale to jakoś żywo przypomina mi rzeczonego wyżej junaka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Z altkiem od mz ciekawe ale czy ktoś to widział w działaniu ?
Na stronie redmotorz jest opis montowania alternatora przy całkowitym cięciu, gięciu karteru.
Szkoda, że nie ma zdjęcia całości
[link widoczny dla zalogowanych]
Czytałem też o mocowaniu prądnicy malca w miejsce oryginalnej ale temat jest o alternatorze w dolniaku.
Dla mnie taki motocykl ma jednak spełniać wymogi dzisiejszego użytkowania i bezpieczeństwa - banalne światła są bardzo ważne. |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:42, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Średnica wirnika MZ to 83mm. Średnicy stojanu nie znam ale przypuszczam że ponad 120mm, i tu będzie problem.
Wojtek |
Dokładnie.
Alternator od MZ i Jawy wyeliminowałem na początku rozważań.
Przyczyną była właśnie zbyt duża średnica stojana, uniemożliwiająca uzyskanie regulacji luzu międzyzębnego poprzez mimośród a być może i w ogóle pełne zazębienie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Czw 20:50, 17 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Rozgorzał temat altków.Panowie altek nie musi być wcale od motocykla japońskiego.Po pierwsze.Te altki które pasują do dolniaków to pochodzą od samochodu Suzuki Swift.Mają średnice ok 10 cm i większe nie wejdą.MZ i inne większe odpadają. 2.Paweł nie wykorzystuje starych prądnic tylko ma wytoczone nowe elementy na wzór prądnicy + przedłużenie/wałek/.Z altkami trzeba uważać ponieważ są identyczne ,ale o większej średnicy ok.1 cm i te już niestety nie podejdą.Prześwit po ustawieniu luzu międzyzębnego jest niewielki ok 4 mm.Światełka i ładowanie super .Pic polega na toczeniu lub wykorzystaniu starej prądnicy i odpowiednim skręceniu.
Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Czw 20:55, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 7:43, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A mój brat wczoraj jechał w Warszawie na światłach (12v + super ładowanie + żarówka 65W) a i tak jakiś zjeb mu zawrócił przed motocyklem i się chłopak trochę poobijał.
PS. Dla mnie to sztuka dla sztuki  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:33, 18 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
omnia2005 napisał: | Znalazłem kiedyś też takie rozwiązanie z altkiem nad lewym garem na tej chrom maszynie (jakiś czas temu na allegro za mega cenę) |
Znam tą emke z bazarów. Mniejsza już o resztę ale od przodu to wyglądało jak przód MIGa.
omnia2005 napisał: | Dla mnie taki motocykl ma jednak spełniać wymogi dzisiejszego użytkowania i bezpieczeństwa - banalne światła są bardzo ważne. |
I brawa dla tego Pana.
agrupa- sztuka dla sztuki taka sama jak dobre hamulce. Czasem o mały włos i jeden metr robią ogromną różnicę. Zgaś przednie światło i przejedz sie trochę w korku. Zobaczysz czy puszki będą tak samo ustępować pas pomiędzy samochodami. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|