Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beemiak
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 15:28, 12 Sie 2017 Temat postu: 12 VOLT |
|
|
PROSZĘ O PORADY O PRZERÓBCE INSTALACJI NA 12 VOLT. BĘDĘ WDZIĘCZNY JAK ODEZWĄ SIĘ CI KOLEDZY KTÓRZY JUZ TO ZROBILI ZA NIE
DUZE PIENIĄQDZE I MO0ŻLIWIE BEZ CIECIA BLOKU. CO I GDZIE KUPIĆ I ZA ILE ? POZDRAWIAM MIŁOŚNIKÓW KOCHANEK W GARAZU !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:35, 13 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Chłopie nie krzycz. Pomożemy ale napisz normalnie co potrzebujesz. Pierwsza sprawa, co z prądnicą, maluch, dynamo czy alternator dniepr. |
|
Powrót do góry |
|
|
beemiak
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 12:13, 14 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Właśnie o to pytam Szymonidesie11, Co z prądnicą? na co się zdecydować - prądnice czy alternator, Jakie przeróbki i koszty w jednym i w drugim przypadku, co potrzebuję oprócz w/w i regulatora? Gdzie ewentualnie kupić? Co radzicie? Czy napisałem nie zrozumiale o co mi chodzi?W tej chwili mam w Kaśce prądnicę która mi nie ładuje i mam już dosyć bezskutecznychi prób jej ożywienia.Proszę więc o rady tych, którzy już ten problem mają za sobą Pozdrawiam !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 15:36, 14 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja zrobiłem wedlug tego przepisu. Musisz pociąć starą prądnicę, ja robiłem sam, jedynie przedłużenie wałka zrobił tokarz. Jeśli nie masz drygu do samoróbek to lepiej zleć to komuś. Ale ładowanie jest perfekt i zawsze można wrócić do oryginału |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:45, 16 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
No ale co chcesz mieć? Oryginał czy przeróbkę? Jakie masz możliwości techniczne? czy znasz się na elektryce elektronice? Temat był wałkowany miliard razy, i jest miliard opisów co i jak zrobić. Ale musisz się zdecydować na opcje. Oczywiście jak ze wszystkim, najtańsze są najtrudniejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
beemiak
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 19:40, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki ! znalazłem w necie cewkę 12v do zmiany w oryginalnej prądnicy + regulator + trybik o mniejszej liczbie zebów. Sprobuję to zrobić - najtaniej i najszybciej, bez dużej przeróbki. Ale to zastosuję do drugiego motoru, (mka) który jest jeszcze w "rozsypce", a w Kaśce nagle pradnica zaczęła działać więc ją zostawię bez zmian. |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 121 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:51, 18 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Jestem prawie pewien że należny również wymienić/przezwoić wirnik. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 7:48, 19 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Gdyby to miało sens to by to ruskie fabrycznie w epoce zrobiły. Aby mieć spokój z prądem potrzeba 150-200 W. Prądnica tego nie zapewni, niezależnie czy ruska czy przerabiana czy od Malca. Jak ktoś chce jeździć i do tego mieć normalne światła, skazany jest na alternator. Szkoda kasy i zachodu na półśrodki.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
beemiak
Dołączył: 03 Gru 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 12:53, 24 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za wszystkie rady. zdecydowałem się na zregenorowaną prądnicę od fiata 126+ elektroniczny regulator+ podwójna cewka. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Miałem kiedyś malucha i z prądem nie było kłopotu, wiec myślę, że i w KAŚCE go wystarczy. Jeśli patent się sprawdzi, to zastosuję go w przyszłosci i w EMCE, jeśoli nie, to do EMKI bedę szukał innego rozwiązania. Pozdrowienia !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:51, 24 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
W Malcu prądnica była szybciej przełożona > przy niższych obrotach silnika zaczynała ładować. Pomimo tego wprowadzono alternator, jak ktoś chciał założyć normalne żarówki to czym prędzej wymieniał na takowy. Do tego nie było przepisu (głupiego) o stałym używaniu świateł.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
sylwestro85
Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Nie 18:31, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
ja oryginalna prądnicę przewinąłem z 6 na 12V za 150 zł |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 21:46, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jakbyś potrzebował regulator to mam na zbyciu ernap 2e. Co prawda ernap 2s jest do tego lepszy, ale raczej nie do zdobycia- podobno ktoś kiedyś takowy widział na necie za 200 parę złotych i zniknął tak szybko jak się pojawił. |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 23:32, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
sylwestro85 napisał: | ja oryginalna prądnicę przewinąłem z 6 na 12V za 150 zł |
Oryginalną ruską czy oryginalną do malca? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 5:49, 04 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Malec miał od początku 12 V.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:35, 04 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
sylwestro85 napisał: | ja oryginalna prądnicę przewinąłem z 6 na 12V za 150 zł |
Stojan i wirnik? |
|
Powrót do góry |
|
|
|