Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

12 VOLT
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 15:28, 12 Sie 2017    Temat postu: 12 VOLT

PROSZĘ O PORADY O PRZERÓBCE INSTALACJI NA 12 VOLT. BĘDĘ WDZIĘCZNY JAK ODEZWĄ SIĘ CI KOLEDZY KTÓRZY JUZ TO ZROBILI ZA NIE
DUZE PIENIĄQDZE I MO0ŻLIWIE BEZ CIECIA BLOKU. CO I GDZIE KUPIĆ I ZA ILE ? POZDRAWIAM MIŁOŚNIKÓW KOCHANEK W GARAZU !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 121
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:35, 13 Sie 2017    Temat postu:

Chłopie nie krzycz. Pomożemy ale napisz normalnie co potrzebujesz. Pierwsza sprawa, co z prądnicą, maluch, dynamo czy alternator dniepr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 12:13, 14 Sie 2017    Temat postu:

Właśnie o to pytam Szymonidesie11, Co z prądnicą? na co się zdecydować - prądnice czy alternator, Jakie przeróbki i koszty w jednym i w drugim przypadku, co potrzebuję oprócz w/w i regulatora? Gdzie ewentualnie kupić? Co radzicie? Czy napisałem nie zrozumiale o co mi chodzi?W tej chwili mam w Kaśce prądnicę która mi nie ładuje i mam już dosyć bezskutecznychi prób jej ożywienia.Proszę więc o rady tych, którzy już ten problem mają za sobą Pozdrawiam !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon 15:36, 14 Sie 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Ja zrobiłem wedlug tego przepisu. Musisz pociąć starą prądnicę, ja robiłem sam, jedynie przedłużenie wałka zrobił tokarz. Jeśli nie masz drygu do samoróbek to lepiej zleć to komuś. Ale ładowanie jest perfekt i zawsze można wrócić do oryginału
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 121
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:45, 16 Sie 2017    Temat postu:

No ale co chcesz mieć? Oryginał czy przeróbkę? Jakie masz możliwości techniczne? czy znasz się na elektryce elektronice? Temat był wałkowany miliard razy, i jest miliard opisów co i jak zrobić. Ale musisz się zdecydować na opcje. Oczywiście jak ze wszystkim, najtańsze są najtrudniejsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 19:40, 18 Sie 2017    Temat postu:

Dzięki ! znalazłem w necie cewkę 12v do zmiany w oryginalnej prądnicy + regulator + trybik o mniejszej liczbie zebów. Sprobuję to zrobić - najtaniej i najszybciej, bez dużej przeróbki. Ale to zastosuję do drugiego motoru, (mka) który jest jeszcze w "rozsypce", a w Kaśce nagle pradnica zaczęła działać więc ją zostawię bez zmian.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 121
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:51, 18 Sie 2017    Temat postu:

Jestem prawie pewien że należny również wymienić/przezwoić wirnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 7:48, 19 Sie 2017    Temat postu:

Gdyby to miało sens to by to ruskie fabrycznie w epoce zrobiły. Aby mieć spokój z prądem potrzeba 150-200 W. Prądnica tego nie zapewni, niezależnie czy ruska czy przerabiana czy od Malca. Jak ktoś chce jeździć i do tego mieć normalne światła, skazany jest na alternator. Szkoda kasy i zachodu na półśrodki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beemiak




Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw 12:53, 24 Sie 2017    Temat postu:

Dziękuję za wszystkie rady. zdecydowałem się na zregenorowaną prądnicę od fiata 126+ elektroniczny regulator+ podwójna cewka. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Miałem kiedyś malucha i z prądem nie było kłopotu, wiec myślę, że i w KAŚCE go wystarczy. Jeśli patent się sprawdzi, to zastosuję go w przyszłosci i w EMCE, jeśoli nie, to do EMKI bedę szukał innego rozwiązania. Pozdrowienia !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:51, 24 Sie 2017    Temat postu:

W Malcu prądnica była szybciej przełożona > przy niższych obrotach silnika zaczynała ładować. Pomimo tego wprowadzono alternator, jak ktoś chciał założyć normalne żarówki to czym prędzej wymieniał na takowy. Do tego nie było przepisu (głupiego) o stałym używaniu świateł.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sylwestro85




Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ełk

PostWysłany: Nie 18:31, 03 Wrz 2017    Temat postu:

ja oryginalna prądnicę przewinąłem z 6 na 12V za 150 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Nie 21:46, 03 Wrz 2017    Temat postu:

Jakbyś potrzebował regulator to mam na zbyciu ernap 2e. Co prawda ernap 2s jest do tego lepszy, ale raczej nie do zdobycia- podobno ktoś kiedyś takowy widział na necie za 200 parę złotych i zniknął tak szybko jak się pojawił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 23:32, 03 Wrz 2017    Temat postu:

sylwestro85 napisał:
ja oryginalna prądnicę przewinąłem z 6 na 12V za 150 zł


Oryginalną ruską czy oryginalną do malca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 5:49, 04 Wrz 2017    Temat postu:

Malec miał od początku 12 V.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:35, 04 Wrz 2017    Temat postu:

sylwestro85 napisał:
ja oryginalna prądnicę przewinąłem z 6 na 12V za 150 zł


Stojan i wirnik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin