Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:52, 13 Lip 2014 Temat postu: Poszukuję speca od obróbki i rzeźbienia. |
|
|
Temat jest taki. Trzeba by naprawić ze trzy-cztery gwinty w bloku silnika K-750. Aktualnie są to M8. A powinny być M6.
Temat drugi. Trzeba by dorobić sztyce zawieszenia. Taka jak w dnieprze tyle, że dłuższa. Wzór mam.
Temat trzeci to już poziom Hard. Ja poległem. Trochę przez swój optymizm. W bloku dolniaka złamana szpilka mocująca skrzynie biegów. Utknęła tak nieszczęśliwie, że nie ma podejścia dla spawarki. Nic to-udało mi sie ją przewiercić. W miarę nawet wiertło nie zeszło. Ale zjebałem po całości bo myślałem, że jak wkręcę te w resztki gwintownik M5 to już kurde musi puścić. I gówno. Pękł mi w tym gwintownik. Tak wiec usunięte tego syfu bezie najwyżej punktowane
Wszelakie dyskusje są mile widziane. Nie obrażamy się. Nawet jak mi ktoś powie, że zjebałem. Bo zjebałem Wycena? Dogadamy sie. A jak nie to sobie chociaż pogadamy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:23, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Te nadwymiarowe gwinty i zerwana szpilka, to w jednym bloku? Jeśli tak, to czy to jest jakiś wyjątkowy blok, że tak usilnie starasz się go reanimować? Bo sprawy są do ogarnięcia, jednak koszty takiej zabawy mogą przekroczyć koszt zakupu zdrowego.
Może otwory uda się zmniejszyć na helicoil? Tu masz tabel z wymiarami:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwróć szczególną uwagę na wkładki Helicoil Twinsert.
Gorzej z tą szpilą. Bo jak siedzi głęboko i marne dojście, do tego z twardym "wkładem" z gwintownika, to będzie zabawa. Usuwałem kiedyś ukręconą szpilkę z ułamanym wykrętakiem z głowicy mercedesa. Wiertłem koło 1 mm ponawiercałem resztki śruby na gwincie aż zrobiła się luźna i jakoś wydłubałem. Potem oczywiście naprawa gwintu.
Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Nie 21:50, 13 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:09, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No wiem, ze sa takie wkładki. I sa też całkiem redukujące gwinty. Ale do jednego blok to droga zabawka. Chodzi o dwa bloki. Oba są "szczególne".i dlatego wolałbym je ratować.
No nic. Poczekam jeszcze chwile aż chińczyki wrzucą na rynek podróbki.
Z tym blokiem z ukręconą szpilką i gwintownikiem liczę się z opcją spawania alu.
Ale jest jeszcze opcja wytrawienia kwasem. Kiedyś o tym gdzieś czytałem. tylko nie pamiętam gdzie
W sprawie sztycy. Wiadomo- przy zamówieniach po kilka sztuk cena jest niższa niż przy jednej. Są chętni na nowe sztyce przedniego zawieszenia do k750W?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 23:10, 13 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:31, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie mogę ci to zrobić. Łącznie z ewentualnym spawaniem. Pozostaje kwestia czasu. Bo nie kryję, że jestem zawalony robotą. Sprężynki nie są takie drogie. Masz dostępne oryginały, czyli wspomniany Helicoil, ale także dużo tańsze, np Recoil i inne. Chwila googlowania i masz. Co do tej ukręconej szpili, to musiałbym to zobaczyć, żeby ocenić zakres robót. Nie da się do tego dojść wiercąc się od drugiej strony? Wrzuć fotki tego stanu rozpaczy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 6:12, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Nie za bardzo bo to dolna szpilka od mocowania skrzyni.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:59, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Witam , tą szpilkę to być może dało by radę elektrodrążarką tylko nie wiem jak to się ma do połączenia amelinium ze stalą. Co do gwintów to wkładki lub wkrętki - są dostępne wkrętki m8/m6 m10/m6 m10/m8 i inne, wkrętka ma nacięcie pod śrubokęt więc wkręcasz to w otwór i finał jeśli chcesz aby się nie wykręcało to montujesz na klej .
Pozdrawiam Gazia. |
|
Powrót do góry |
|
 |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 17:25, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Mam podobny problem z blokiem m-72n gdzie gwint na szpilkę która trzyma blaszkę dociskającą prądnice jest rozwiercony prawie do stożka, tzn nie do końca, chciałbym wkręcić tam oryginalnych rozmiarów szpilkę, zastanawiam się jakim sposobem wybrnąć z problemu, czy zaspawać aluminium i wiercić? czy coś takiego przejdzie? |
|
Powrót do góry |
|
 |
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Pon 19:35, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Z gwintem sprawa jest prosta
poniżej przykładowa walka z karterem K-750
rzeczone gwinty zaznaczyłem czerwoną kredką
[link widoczny dla zalogowanych]
gwinty przedniej podpory wału praktycznie nie istniały
[link widoczny dla zalogowanych]
zestaw do naprawy gwintów w systemie helicoil zestaw pozwoli na zrywanie gwintów M6 M8 i M10
[link widoczny dla zalogowanych]
zgodnie z instrukcją należy rozwiercić zerwane gwinty na odpowiednią średnicę :lod:
[link widoczny dla zalogowanych]
następnie nagwintować
[link widoczny dla zalogowanych]
wkręcić sprężynkę, ułamać zabierak
i gotowe [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]  |
|
Powrót do góry |
|
 |
lewan24pl
Dołączył: 09 Gru 2012 Posty: 256 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: High wycombe UK
|
Wysłany: Pon 22:31, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ja też miałem pękniętą szpilke mocowania szkrzyni ale górną i próbowałem nawiercić ale wiertło zchodziło w bok więc udałem sie do kolegi i frezem na frezarce pomalutku poszło.Pierw małym żeby nawiercic centralnie a potem 6mm i na końcu wykrętak czy jak to sie prawidłowo nazywa i sie wykreciło bez problemu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 11:44, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Podłączę się pod temat:
- Kopnik Junaka z urwanym gwintownikiem w otworze mocowania poprzeczki - co zrobić?
- Jak przejść z gwintu M10 na M8 bez spawania?
(wkładki helicoil raczej odpadają bo M10 ma skok 1,5 a M8 ma skok 1,25, ktoś nie przewidział i nie dał niestety M9 - wówczas było by po problemie)
Podobny problem mam z przejściem z M8 na M6 (też różne skoki).
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Wto 11:45, 15 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4080 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:03, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Princu mendo społeczna! Wątkiem tym wjechałeś mi na tyle na ambicję że wyrzeźbiłem ową szpilkę. Gwint nawet żyje. Nie pytaj jak to zrobiłem bo i tak nie powiem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
hardcor
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 156 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nałęczów/Lublin
|
Wysłany: Wto 18:40, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Spiker - a np. coś takiego z M10 na M8 : [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez hardcor dnia Wto 18:41, 15 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:44, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Princu mendo społeczna! Wątkiem tym wjechałeś mi na tyle na ambicję że wyrzeźbiłem ową szpilkę. Gwint nawet żyje. Nie pytaj jak to zrobiłem bo i tak nie powiem.
Wojtek |
Mówiłem, że jesteś mega?
A jak to zrobiłeś ?
Tak czy inaczej
Spiker- masz ten sam problem co ja. I są takie wkładki redukujące gwinty. Ale zestaw kosztuje trochę. Dzwoniłem do przedstawiciela handlowego od Hius'a i cena mnie wtedy zniechęciła ale nie zmroziła. Zobaczy się jak będzie z kasą po urlopie bo startuję w poniedziałek. Jednakże jeśli ktoś zna namiary na inne takie zestawy naprawcze to śmiało. Zawsze to jakieś porównanie cen. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:47, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Princu mendo społeczna! |
Wy się chłopaki jednak znacie lepiej
Cyrograf15 napisał: | Wątkiem tym wjechałeś mi na tyle na ambicję że wyrzeźbiłem ową szpilkę. Gwint nawet żyje. |
No to brawo. Szczerze.
Cyrograf15 napisał: | Nie pytaj jak to zrobiłem bo i tak nie powiem.
Wojtek |
Ej no.. Nie bądź świnia czy inny ch..j i opisz skuteczną metodę, nawet jeśli barbarzyńska
Princu, jest produkt tańszy od Helicoila co się zwie Recoil. I pewnie jeszcze znajdziesz innych producentów. Czasem firmy typu Wurth i podobne mają jakieś własne w katalogach. Szukaj.
Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Wto 20:49, 15 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
gazia
Dołączył: 04 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:50, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Witam , z pół roku temu szukałem takich do firmy do zamocowania elementów na maszynie 3D, wtedy znalazłem coś na stronach niemieckich, coś koło 10 Eu za sztukę. Ewentualnie polecam firmę LEDO z Łodzi i można ich podpytać gdzie takie cuda zakupić.
Pozdrawiam Gazia.
[link widoczny dla zalogowanych]
W Polsce można jeszcze poszukać po sklepach modelarskich . 
Ostatnio zmieniony przez gazia dnia Wto 20:56, 15 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
|