Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zięć dobry.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mecia




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Pią 16:07, 05 Kwi 2013    Temat postu: Zięć dobry.

Witam wszystkich, w końcu wbiłem do Was na forum. Latam Uralem z piecem Tico, a właściwie to już nie wiem jak to coś nazwać. Służę pomocą w dziedzinie mechaniki, jak również liczę na Waszą pomoc, bo zapewne się przyda. Pozdrawiam!

Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Pią 16:10, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilku




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 18:15, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Cześć.
Jeszcze parę postów i będziesz mógł zdjęcia pokazać... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pią 18:25, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Zięć zawsze dobry, ino teściowa kawał cholery Laughing witam, strasznie jestem ciekaw twojej wydumki, zrób wszystko by móc zdjęcia pokazać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 18:41, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Cze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Pią 21:47, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Witaj Very Happy
Ktoś tam na północy piec Tico gazem traktował w zaprzęgu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Pią 21:51, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Hej hej! Ciekawym Exclamation Sam to zlepiłeś Question Czekamy na zdjęcia Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mecia




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Sob 10:05, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Pozwolę sobie wkleić tekst, który opisywałem już na innym forum. Część z Was już pewnie go czytała.

Idea powstania motocykla na bazie silnika samochodowego urodziła się w styczniu tego roku. Tfu, jaka tam idea. Po prostu chciałem coś zglucić w zimne, długie, brzydkie i nudne zimowe wieczory, a że niby tylko ludzie nieinteligentni się nudzą , to nie chciałem zostać w ich szeregach i zacząłem szukać silnika od Daihatsu Charade 1.0 D. Silnik prosty jak budowa cepa, ekonomiczny i do tego Zbawiciel Diesel. Jak się okazało ceny tych silników w granicach 800 - 1000zł oraz awaryjność głowic znięchęciły mnie do dalszego działania w tym kierunku, aż tu nagle kolega podsunął mi pomysł silnika z Daewoo Tico, 800cm3, 41KM, 3 cyl, brzydki jak kupa, taka metalowa kostka i do tego Japónczyki maczały znacznie w nim swoje małe żólte rączki.
Wystartowałem allegro i w promieniu 30Km znalazłem taki silnik na szrocie. Oczywiście Pan sprzedający, handlarz, zarzekał się , że to najlepszy silnik na świecie z 1998r. z przebiegiem 80 tys km, itd , itd.
Po zakupie i oględzinach wewnętrznych silnik okazał się mieć przebieg jak niejeden TIR relacji Bośnia - Mongolia. To zapodałem nowe pierścienie, nową pompę wody , zawory, gniazda , rozrząd, pierścienie - długo wymieniać.
Nadszedł czas na skrzynie biegów. Dniepr? Za słaba. BMW? W pytkę, więc szukam. I znalazłem piękną skrzynię i tanią od LT 1200 w częściach , już klikałem kup teraz, ale całe szczęście wpadłem na pomysł policzenia tych choinek i trybików, czyli jak to się kręci? Jedno kliknięcie dzieliło mnie od bycia szczęśliwym posiadaczem pięciu biegów wstecznych i jednego do przodu, do tego elektrycznego. No i została ta biedna odremontowana Dnieprowska skrzynia, której i tak żywot był przesądzony, nie wspominając o ruski dyfrze, który znajdował się w podobnej sytuacji.
Czas to połączyć.
Za flansze łączącą skrzynię biegów z silnikiem posłużył mi kawałek rury kanalizacyjnej i wyciętej palnikiem blachy 15mm. Gdyby nie mój wspaniały tokarz do teraz bym pewnie siedział z pilnikiem i "toczył". Sprzęgłem również zajął się on na podstawie moich "rysunków technicznych". Oryginalne koło zamachowe zostało przerobione na sprzęgło koszowe, czyli nakołkowane , sprężyny (6 szt.) od kosza sprzegłowego komara , tarcz sprzęgłowa od Renault Clio 1.4, oczywiście przerobiona, oraz stare, ruskie, styrane przekładki.
Gdy całość była już w kupie, rama musiała zostać przedłużona o 7cm. Dlatego też trzeba było zastosować demontowalną górną jej część, żeby jednak kiedyś móc wyjąc ten silnik.
Gdy udało się przedłużyć ramę i ustawić ją komputerowo metodą "na oko" nadszedł czas, żeby bydle zagadało. No to kręce i kręce i dupa.
Te żółte małe łapki stworzyły gażnik (Mikuni), który miał więcej podciśnień, wężyków, cięgienek niż nas tutaj na forum. Oczywiście chodziło o ekologie. Więc ja zważywszy na fakt , że ekologia jest fajowa, ale nie dla mnie wywaliłem go i wstawiłem świetny gażnik z Suzuki Marutti (ten sam silnik co Tico, tylko starszy). Zagadał na nim przepięknie, jak Tico z tym , że z urwanym wydechem, co to takie na mieście jeżdzą.
Jazda próbna

Podniecony, wsiadam, odpalam, wbijam jedynkę, STOP. A chłodnica?
Przyzwyczaiłem się, że Ruskie powietrzem dmuchany, a tu zaraz by było po zabawie. No to dorwałem jakąś nagrzewnicę tymczasowo z kabiny jakiejś lokomotywy bom kolejarz
Zalany, odpowietrzony, wyjazd na drogę, bajka. Zbiera się pięknie, tyci mało momentu obrotowego, ale i tak więcej niż na ruskim piecu. , a na wysokich obrotach wystarcza, żeby rozwalać gumę kardana, więc pierwsza wytrzymała 20 km, mniej więcej tyle na ile starczył litr paliwa, bo tyle miałem w butelce po wodzie mineralnej Primjawiejra, altualny zbiornik jest atrapą, a paliwo ssane jest z karnistra na wózku. Pocieszeniem było to , że druga guma wytrzymała około 1000km , a teraz dobijam trzecią.
Po doczepieniu wózka bocznego, trzeba było pomyśleć docelowo o chłodnicy.
Ze złomu dorwałem ją od Lancii, miała wbudowany odrazu zbiorniczek wyrównawczy więc pasowała idealnie. Test chłodzenia wyszedł całkiem dobrze, nawet lekko niedogrzewa, ale pracuję nad tym. W przyszłości jest plan zrobienia hydraulicznych hamulcy bo oryginały nie pasują już do tego typu przeróbek. Szybciej się zatrzymuje z braku paliwa, niż od hamowania.
Chcę również przerobić go na solówkę. Aktualnie mam już założone dwie chłodnice od Hondy VTR, zawieszenie od GSXF 750, przednie koło od Aprilii Pegaso, oraz zacisk od Hondy VT500. Niestety pogoda nie pozwala jeszcze na porządne przetestowanie go. To tak w dużym skrócie.
Załączam kilka fotek, czyli jak wyglądał w zeszłym roku. Póżniej zapodam aktualne.


Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Sob 10:59, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 10:25, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Załączaj, załączaj Laughing
http://www.kolyaska.fora.pl/tematy-ogolne,5/prezentacja-zdjec-na-forum,706.html


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Sob 10:27, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mecia




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Sob 10:30, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Grzeh, muszę kilka postów napisać, żeby odblokowało mi wstawienie fotek. Dzięki za link do instrukcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 10:35, 06 Kwi 2013    Temat postu:

To pisz, bo już nie mogę się widoków doczekać Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mecia




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Sob 10:57, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Tak jest ! Jeszcze kilka godzin muszę poczekać do pełnych 24 h od rejestracji.

Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Sob 11:00, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mecia




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Sob 11:33, 06 Kwi 2013    Temat postu:

corsar napisał:
Witaj Very Happy
Ktoś tam na północy piec Tico gazem traktował w zaprzęgu.


Zgadza się Panie. Robson zbudował pierwszy, ja mam drugiego, a Maćko od Charade diesla zbudował trzeciego. Na Youtubie są moje i ich wynalazki. Hasło klucz: "Dniepr Ural Tico"


Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Sob 11:34, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mecia




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Sob 16:12, 06 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mecia




Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Sob 16:12, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Coś mi z jednym zdjęciem nie wyszło i nie wiem dlaczego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 16:25, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Jeszcze ze 20 wkleisz i się nauczysz Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin