|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mecia
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Pią 16:07, 05 Kwi 2013 Temat postu: Zięć dobry. |
|
|
Witam wszystkich, w końcu wbiłem do Was na forum. Latam Uralem z piecem Tico, a właściwie to już nie wiem jak to coś nazwać. Służę pomocą w dziedzinie mechaniki, jak również liczę na Waszą pomoc, bo zapewne się przyda. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Pią 16:10, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Wilku
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 18:15, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Jeszcze parę postów i będziesz mógł zdjęcia pokazać... |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Pią 18:25, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Zięć zawsze dobry, ino teściowa kawał cholery witam, strasznie jestem ciekaw twojej wydumki, zrób wszystko by móc zdjęcia pokazać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:41, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Cze |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Pią 21:47, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Witaj
Ktoś tam na północy piec Tico gazem traktował w zaprzęgu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pią 21:51, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Hej hej! Ciekawym Sam to zlepiłeś Czekamy na zdjęcia |
|
Powrót do góry |
|
|
Mecia
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 10:05, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie wkleić tekst, który opisywałem już na innym forum. Część z Was już pewnie go czytała.
Idea powstania motocykla na bazie silnika samochodowego urodziła się w styczniu tego roku. Tfu, jaka tam idea. Po prostu chciałem coś zglucić w zimne, długie, brzydkie i nudne zimowe wieczory, a że niby tylko ludzie nieinteligentni się nudzą , to nie chciałem zostać w ich szeregach i zacząłem szukać silnika od Daihatsu Charade 1.0 D. Silnik prosty jak budowa cepa, ekonomiczny i do tego Zbawiciel Diesel. Jak się okazało ceny tych silników w granicach 800 - 1000zł oraz awaryjność głowic znięchęciły mnie do dalszego działania w tym kierunku, aż tu nagle kolega podsunął mi pomysł silnika z Daewoo Tico, 800cm3, 41KM, 3 cyl, brzydki jak kupa, taka metalowa kostka i do tego Japónczyki maczały znacznie w nim swoje małe żólte rączki.
Wystartowałem allegro i w promieniu 30Km znalazłem taki silnik na szrocie. Oczywiście Pan sprzedający, handlarz, zarzekał się , że to najlepszy silnik na świecie z 1998r. z przebiegiem 80 tys km, itd , itd.
Po zakupie i oględzinach wewnętrznych silnik okazał się mieć przebieg jak niejeden TIR relacji Bośnia - Mongolia. To zapodałem nowe pierścienie, nową pompę wody , zawory, gniazda , rozrząd, pierścienie - długo wymieniać.
Nadszedł czas na skrzynie biegów. Dniepr? Za słaba. BMW? W pytkę, więc szukam. I znalazłem piękną skrzynię i tanią od LT 1200 w częściach , już klikałem kup teraz, ale całe szczęście wpadłem na pomysł policzenia tych choinek i trybików, czyli jak to się kręci? Jedno kliknięcie dzieliło mnie od bycia szczęśliwym posiadaczem pięciu biegów wstecznych i jednego do przodu, do tego elektrycznego. No i została ta biedna odremontowana Dnieprowska skrzynia, której i tak żywot był przesądzony, nie wspominając o ruski dyfrze, który znajdował się w podobnej sytuacji.
Czas to połączyć.
Za flansze łączącą skrzynię biegów z silnikiem posłużył mi kawałek rury kanalizacyjnej i wyciętej palnikiem blachy 15mm. Gdyby nie mój wspaniały tokarz do teraz bym pewnie siedział z pilnikiem i "toczył". Sprzęgłem również zajął się on na podstawie moich "rysunków technicznych". Oryginalne koło zamachowe zostało przerobione na sprzęgło koszowe, czyli nakołkowane , sprężyny (6 szt.) od kosza sprzegłowego komara , tarcz sprzęgłowa od Renault Clio 1.4, oczywiście przerobiona, oraz stare, ruskie, styrane przekładki.
Gdy całość była już w kupie, rama musiała zostać przedłużona o 7cm. Dlatego też trzeba było zastosować demontowalną górną jej część, żeby jednak kiedyś móc wyjąc ten silnik.
Gdy udało się przedłużyć ramę i ustawić ją komputerowo metodą "na oko" nadszedł czas, żeby bydle zagadało. No to kręce i kręce i dupa.
Te żółte małe łapki stworzyły gażnik (Mikuni), który miał więcej podciśnień, wężyków, cięgienek niż nas tutaj na forum. Oczywiście chodziło o ekologie. Więc ja zważywszy na fakt , że ekologia jest fajowa, ale nie dla mnie wywaliłem go i wstawiłem świetny gażnik z Suzuki Marutti (ten sam silnik co Tico, tylko starszy). Zagadał na nim przepięknie, jak Tico z tym , że z urwanym wydechem, co to takie na mieście jeżdzą.
Jazda próbna
Podniecony, wsiadam, odpalam, wbijam jedynkę, STOP. A chłodnica?
Przyzwyczaiłem się, że Ruskie powietrzem dmuchany, a tu zaraz by było po zabawie. No to dorwałem jakąś nagrzewnicę tymczasowo z kabiny jakiejś lokomotywy bom kolejarz
Zalany, odpowietrzony, wyjazd na drogę, bajka. Zbiera się pięknie, tyci mało momentu obrotowego, ale i tak więcej niż na ruskim piecu. , a na wysokich obrotach wystarcza, żeby rozwalać gumę kardana, więc pierwsza wytrzymała 20 km, mniej więcej tyle na ile starczył litr paliwa, bo tyle miałem w butelce po wodzie mineralnej Primjawiejra, altualny zbiornik jest atrapą, a paliwo ssane jest z karnistra na wózku. Pocieszeniem było to , że druga guma wytrzymała około 1000km , a teraz dobijam trzecią.
Po doczepieniu wózka bocznego, trzeba było pomyśleć docelowo o chłodnicy.
Ze złomu dorwałem ją od Lancii, miała wbudowany odrazu zbiorniczek wyrównawczy więc pasowała idealnie. Test chłodzenia wyszedł całkiem dobrze, nawet lekko niedogrzewa, ale pracuję nad tym. W przyszłości jest plan zrobienia hydraulicznych hamulcy bo oryginały nie pasują już do tego typu przeróbek. Szybciej się zatrzymuje z braku paliwa, niż od hamowania.
Chcę również przerobić go na solówkę. Aktualnie mam już założone dwie chłodnice od Hondy VTR, zawieszenie od GSXF 750, przednie koło od Aprilii Pegaso, oraz zacisk od Hondy VT500. Niestety pogoda nie pozwala jeszcze na porządne przetestowanie go. To tak w dużym skrócie.
Załączam kilka fotek, czyli jak wyglądał w zeszłym roku. Póżniej zapodam aktualne.
Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Sob 10:59, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mecia
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 10:30, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Grzeh, muszę kilka postów napisać, żeby odblokowało mi wstawienie fotek. Dzięki za link do instrukcji. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Sob 10:35, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To pisz, bo już nie mogę się widoków doczekać |
|
Powrót do góry |
|
|
Mecia
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 10:57, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jest ! Jeszcze kilka godzin muszę poczekać do pełnych 24 h od rejestracji.
Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Sob 11:00, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Mecia
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 11:33, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
corsar napisał: | Witaj
Ktoś tam na północy piec Tico gazem traktował w zaprzęgu. |
Zgadza się Panie. Robson zbudował pierwszy, ja mam drugiego, a Maćko od Charade diesla zbudował trzeciego. Na Youtubie są moje i ich wynalazki. Hasło klucz: "Dniepr Ural Tico"
Ostatnio zmieniony przez Mecia dnia Sob 11:34, 06 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Mecia
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 16:12, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Mecia
Dołączył: 05 Kwi 2013 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: Sob 16:12, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Coś mi z jednym zdjęciem nie wyszło i nie wiem dlaczego? |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Sob 16:25, 06 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Jeszcze ze 20 wkleisz i się nauczysz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|