Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kapik
Dołączył: 02 Wrz 2019 Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Pon 20:39, 02 Wrz 2019 Temat postu: Witam z Wroclawia |
|
|
Witam bardzo mnie interesuje klasyka tych motocykli mam zamiar kupic m72 z wczesnych lat produkcji do odrestaurowania pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kapik dnia Pon 20:39, 02 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 7:24, 03 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Cześć, plan jest super i życzę aby marzenie się spełniło.
Niedawno była rama wojenna z karterem silnika za ok 12 tyś pln
Myślę że na dziś w okolicach 25tyś (do remontu) jest realna szansa coś skompletować.
Jednak ceny idą ostro w górę z roku na rok.
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Wto 7:24, 03 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:22, 03 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Dziwny wybór, za takie pieniądze które trzeba położyć za M72 z początku produkcji jest na prawdę spory wybór weteranów. Za 25 tyś można kupić starsze ciekawsze i ładniejsze motocykle, zwłaszcza do odbudowy. Ale OK, każdy ma swojego zajoba. Powodzenia!
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 9:40, 03 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Również tak uważam i dlatego szukam 351 OSL |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:18, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Atrakcyjność weterana to oczywiście rzecz gustu ale o jego walorach użytkowych można juz dyskutować bez względu na estetykę czy atrakcyjność. M72 bazuje na konstrukcji BMW z początku lat 30tych która praktycznie była w produkcji do końca lat 60tych, wprawdzie tylne zawieszenie ulegało modyfikacjom począwszy od sztywnego w R5 i R6 a skończywszy na wahaczowym w R50/2 i R60/2 ale poza tym rama bez zmian. W taką konstrukcję montowano górno i dolno zaworowe silniki od 500 do 750 cm3 (w CCCP M72-750cm3, M61-650cm3) Dzisiaj za takie BMW do remontu trzeba dać min. 6-7 tys eur gdy za m72 do roboty damy 6-7 tys zl - to spora różnica w cenie, natomiast niewielka w walorach uzytkowych. Moc silnika, prowadzenie, prędkość, przyspieszenie itp. są porównywalne - może za wyjątkiem tych silników wysokobrotowych które BMW sprężało powyżej 7x i znacznie szybciej sie kręciły. Do tego możliwość doczepienia wózka dostępnego w przystępnej cenie, wraz z gamą dostępnych napędów powoduje ze M72 nie ma konkurencji jeśli porównywać walory użytkowe weterana w stosunku do jego ceny. O wyborze akcesoriów dla wózka to pewnie osoby temat. To samo jeśli chodzi o części i obsługę motocykla - dostęp i prostota obsługi na 5+. Zarówno przed wojną jak i po wojnie konstrukcje BMW nie miały sobie równych - zresztą z graczy z tamtych lat to w zasadzie mało kto pozostał a BMW nie tylko nie zaprzestało produkcji motocykli, ale dalej klepie ten sam układ konstrukcji silnika wraz z przeniesieniem napędu - nie ze względu na tradycje ale ze względu na walory użytkowe.
Inną sprawą jest to czy to ktoś chce dostać 25 tys zl za kpl starej emki z początku produkcji czy tyle chce dać |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 20:38, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Na pw poproszę zdjęcia oryginalnej M-72 do remontu i numer konta. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:30, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
M 72 i R 60 są podobne, coś jak muł do rumak. Proponuję więcej jazdy a mniej internetów. Jeździłem R 60 i jest to porównywalne do współczesnych motocykli. Dodatkowo nie wytrzymałem i z mojego M 72 wyrzuciłem dolny silnik.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:20, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Wybór silników beemki miały większy niż IMZ. M72 należałoby porównać do R6, R61, R71 a M61 do R60. Tutaj już takiej przepaści nie ma. Troche inne fazy rozrządu zamulają M61 ale odpiąć kosz, dyfer 10 i strach jest odkręcić gaz do pełna. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:45, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
rohhor napisał: | ale odpiąć kosz, dyfer 10 i strach jest odkręcić gaz do pełna. |
To prawda, bo brak zawieszeń, hamulców, świateł. Po prostu przepaść.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:43, 05 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Tak zdecydowanie bez tego strach jeszcze większy, warto wyposażyc. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 9:22, 05 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
@rohror, ponawiam - kupię w oryginale M-72 do remontu za 6-7k pln |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:27, 05 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Faktycznie nie nadmieniłem że podane kwoty nie dotyczą m72 z początku produkcji ani tym bardziej bmw z lat 30tych - są to realne ceny tych motocykli z 50tych lat - różnicy w prowadzeniu tych sprzed wojny i z 50tych lat brak. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19:46, 05 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
rohhor napisał: | różnicy w prowadzeniu tych sprzed wojny i z 50tych lat brak. |
Jak dla kogo, Sokołem 1000 nie potrafiłem ruszyć, udało się za czwartym czy piątym podejściem, NSU 350 nie mogłem nawet odpalić, chciało mi nogę urwać. Z motocyklami z lat 50-tych jakoś nigdy problemów takich nie miałem. Straszliwa ciekawość mnie zżera czym to Kolega jeździł ze tak autorytatywnie wyraża taką opinię.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:17, 05 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
NSU 500 i 251, osiołek sztywno zawieszony i na suwakach. Kilka innych mniej znaczących. Można mówić o przepaści między M61 a NSU 500 a miałem powojennego na widełkach. BMW wiadomo cena i legenda robią swoje - ale nie wgłębiając się w różnice w detalach i w jakości, użytkowość obu IMZ jest wysoka jak na tamte czasy - produkowane w zaprzęgach z ciężkim wojskowym koszem są toporne ale w wersji solo to już niezłe motocykle |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:36, 05 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Porównaj sztywnego Osła z AVO Sportem, może pojmiesz te 20 lat różnicy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|