Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:03, 07 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
W konstrukcji 1:1 jak emkowa, BMW przez 20 lat umieszczało 3-4 silniki nieznacznie różniące się pojemnością i mocą (dolniaki krócej). Jeśli weźmie się pod uwagę R5 i R6 które różnią się tylko tym że tylne koło mają sztywno zawieszone jest to już 30 lat, modele na wahaczu to jest to już 40 lat. Przed wojną były tak nowoczesne, że jeszcze sporo lat po wojnie tkwiły w tej samej konstrukcji zamieniając jedynie suwaki na wahacz i coraz bardziej sprężając silniki. Kupując emkę lub m61 (niekoniecznie z tzw. początku produkcji )mamy motocykl użytkowy porównywalny do BMW z tamtych lat tyle że za kilka tysięcy złotych. AWO i osiołek nic do tego nie mają. Największą różnicą jest cena i to że nie jest to BMW - użytkowo porównywalnie. To tak odnośnie „klasyki” radzieckich motocykli i ich walorów użytkowych. |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:13, 07 Wrz 2019 Temat postu: Re: Witam z Wroclawia |
|
|
kapik napisał: | Witam bardzo mnie interesuje klasyka tych motocykli mam zamiar kupic m72 z wczesnych lat produkcji do odrestaurowania pozdrawiam |
Czołem, nie wychwyciłem tych "wczesnych" lat produkcji - jeśli masz na myśli oryginał a nie tylko sam wygląd z tych lat to sprawa jest trudna gdyż sporo replik i ucharakteryzowanych części jest na rynku - może nie jest tak źle jak z YETI o którym wszyscy mówią ale nikt go nie widział ale jednak rzadko dostępne i trudne do weryfikacji czy oryginał czy nie. Z drugiej strony dostępność fajnych replik jest tak spora i cenowo przystępna że możesz zrobić sobie wdłg. własnego uznania na lata 40te, wczesne pięćdziesiąte i którekolwiek chcesz, z budową repliki BMW włącznie. A wszystko to za nieporównywalnie mniejsze pieniądze niż oryginalne BMW z tamtych lat |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 17:27, 07 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
VLA składana z współcześnie produkowanych części wychodzi około 35 000 zł. Składać można wiele pojazdów, tylko ni jak ma się to do odbudowy oryginału.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 0:09, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
A jakie motocykle zrobiłeś do tej pory? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 7:36, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
marcello napisał: | A jakie motocykle zrobiłeś do tej pory? |
No weź... |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 2:43, 12 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
uwiódł mnie tym stwierdzeniem: "[...] mamy motocykl użytkowy porównywalny do BMW z tamtych lat tyle że za kilka tysięcy złotych." |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:19, 12 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Za kilka tys zł mamy bazę za jaką trzeba zapłacic min. 5 razy tyle jeśli jest to BMW - walory użytkowe podobne. Nie złapałem że to do mnie - rozumiem że pytasz o to jakie rozkręciłem co do śrubki i z powrotem - niewiele - WMFke i 2 emki, aktualnie dłubię przy trzeciej |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:56, 12 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Jeżeli walory użytkowe Emy i R60 są podobne to proponuje zmienić dilera. Jeszcze co do walorów użytkowych, to WFM przebiegi międzyremontowe robi w granicach 25-30 tyś km, w Ruskach zwykle tyle się nie udaje.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:35, 12 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Trafniej porównać do M61 - to dalej ta sama konstrukcja co M72 tylko silnik górnozaworowy - osiągi porównywalne do R60 - ten ma taki sam silnik co R66 sprzed wojny i R67 powojenny a w R60 dalej tkwi ten sam motor - tyle że chyba jest juz wahacz z przodu i z tylu to może na R67 i pochodnych trzeba się zatrzymać, jakość i przebiegi to już inna bajka - mówiłem o walorach jezdnych za 6 tys vs. za 30 tys |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 7:30, 13 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Nie, cały czas mówiłeś o walorach użytkowych. Co do jezdnych to geometria motocykla jest mocno zmieniona, sposób i staranność wykonania z goła odmienny, podobnie zastosowane materiały. Dzięki czemu są dobrze działające hamulce, zawieszenia, silniki, przekładnie, itp. Komfort jazdy, osiągi, sposób prowadzenia jak i trwałość są nieporównywalne. Sprzedaj te trzy Emy, kup BMW to zrozumiesz na czym polega różnica i z czego wynika cena.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:36, 13 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | geometria motocykla jest mocno zmieniona
Wojtek |
Trudno podważać inną jakość, staranność i materiały ale co tam jest tak mocno zmienione w geometrii? Przecież rama i zawieszenie jest 1:1. |
|
Powrót do góry |
|
|
|