Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 19:08, 10 Lis 2011 Temat postu: WItam Wszystkich miłośników "sowietów" i mam pytan |
|
|
Witam
Jako że pisze pierwszy post wypadało by sie przywitać Jestem Marcin mieszkam na śląsku, intersuje się wszelaką motoryzacją (quady motocykle samochody) Troche tego juz w moim życiu było.
Od dawna podobały mi się stare wojenne motocykle, bardzo chciał bym nabyć jakiegoś, jednak sprawa nie jest taka prosta jkak by sie wydawało.
Dzięki tej stronce zaopatrzyłem sie w mase materiałów i literatury, przeglądam i sukcesywanie zdobywam jakąś wiedze.
Jeżeli chodzi o restaurowanie to mam marne doświadczenie, ale sporo potrafie zrobić sam jestem w trakcie odrestaurowywania komara 2320 z 1970r.
Po nim chciałbym zrobić coś radzieckiego.
MW-750 to chyba może pozostać w swerze marzeń, choć bardzo bym chciał.
Dla mnei największą wartością jest 100 % oryginału, nawet jeśli coś jest bardzo awaryjne w maszynach (sprawy ładowania, prądu czy inne mechaniczne) wole jak pozostają właśnie takie niż ulepszać w jakiś sposób.
Uff. o tak na wstępie
Mam teraz pytanko dla poiadaczy jak i poszukiwaczy.
Jak najlepiej nabyć dobry motocykl? Na allegro mase modeli ale boje sie żeby nie trafić na skundlonego a chyba większosć jest zlepkiem kilku motorów.
Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki jak poszukiwać bardzo chętnie posłucham bardziej doświadczonych.
Z góry dzięki |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Czw 20:31, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
NO TO MASZ STARY PROBLEM, BO JAK SIĘ SIEDZI W SOWIETACH, TO SIĘ PO PROSTU WIE. COŚ ZNAJDZIESZ, TO WRZUĆ NA FORUM FOTKI, TO SIĘ POMOŻE. ZALEŻY W JAKICH KWOTACH CHCESZ SIĘ ZAMKNĄĆ, SKORO PISZESZ, ŻE K750 TO MARZENIE? DRUGA SPRAWA TO TO, ŻE NATURA RUSKIEGO MOTOCYKLA JEST TAKA, ŻE NIERZADKO FABRYCZNE CZĘŚCI NIE PASUJĄ, A SILNIK MIMO TEGO,ŻE PROSTY, JEST JEDNAK WIELOKROTNIE TRUDNIEJSZY DO REMONTU, NIŻ WSPOMNIANY PRZEZ CIEBIE KOMAR. PRZEMYŚL SPRAWĘ DOBRZE, ZANIM WSTĄPISZ TO ELITARNEJ BRACI GRZEBACZY HŁE, HŁE. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 20:38, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Witamy serdecznie
Pewnie starsi stażem doradzą coś lepiej, ale moim zdaniem najlepsza byłaby Emka (nie M-61) lub Kaśka (nie Dniepr), a pełno podrabianych na allegro i motobazarach. Trzeba dużo poczytać i popodglądać aby nie dać się wrobić.
NAJGORSZE JEST STWIERDZENIE, ŻE U RUSKICH wszystko było tajne, nic nie wiadomo i że pomieszanie modeli to normalka i standard. BZDURY - najbardziej to stwierdzenie odpowiada HANDLARZOM którzy wciskają kundle za sporą kasę (a ta kasa jest nasza i ciężko zarobiona).
Polecam literaturę w dziale KOLYASKA - biblioteka (niestety większość w cyrylicy) można wszystko wyczytać |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 20:46, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Część! Dwie opcje:
1. Kupujesz za ok 4k zł oryginał do remontu, wkładasz kilka k zł w remont i jesteś posiadaczem sprzętu (podobno) oryginalnego.
2. Składasz motocykl z puzzli, selektywnie dobierając części. Wychodzi taniej niż punkt 1 ale masz świadomość że to puzzle.
Ja osobiście jestem za tą drugą wersją bo nie lubię kupować złomu, który potem wyrzucę i w nosie mam to że buduję motocykl z 30 innych. A i tak będzie to 100% oryginału.
Prosty przykład, na allegro jest wczesna Kaśka w oryginale do remontu za ok 5k zł, Ja w tej chwili mam 3/4 motocykla 2,5k i są to same porządne, stare elementy. Żadne kocie gówno z Chin o dumnej nazwie "sowieckie zapasy od majora" - nie daj się nabrać na ten shit
Jest jednak problem... Coraz więcej ludzi tak myślących, przez co jest coraz mniej wartych uwagi elementów za normalne pieniądze... |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 20:56, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
ATAMAN1975 napisał: | PISZESZ, ŻE K750 TO MARZENIE? |
MW 750 K-750 dostane chyba bez problemu.
Co do porównnania komarka do boksera 750 to zdaje sobie sprawe że różnica potężna ale... dla chcącego nic trudnego. Wychodze z założenia że z pomocą forum, instrukcji katalogów można sporo zrobić.
Jak pisałem nie mam dużego doświadczenia ale chce sprobować bo sprawia mi to przyjemność. Zaplecze techniczne mam potężne (z racji miejsca w którym pracuje i z fachowcami z którymi pracuje - są w stanie dorobić dowolny element np trybko nawet jak przyniose je w częściach )
Gdybym znalazł jakąś ciekawą okazje chętnie przedstawił bym chociaż zdjecia na forum i poddał opini forumowiczów. Tak było by najlepiej. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Co do kasy jaką chce przeznaczyć... nie mam jej na ten cel zadużo, ale szczerze wolał bym kupić egzemplarz nierestaurowany wczesniej, zachowany maksymalnei w oryginale. Na 2000 zł raczej sie nie nastawiam ale oferty za 10000 zł raczej omijam.
Wiem że handlarze potrafią powiedzieć dokładnie to co chce usłyszeć kupujący i wcisnąć każdy kit, nie jestem łatwowierny ale z racji że nie posiadam zadużej wiedzy moge wdepnać w minę więc dlatego chciałbym prosić o pomoc.
Puki co przeglądam mase ogłoszeń, i co rusz zerkam w dokumentacje z Waszej biblioteczki żeby weryfikować ile sie da. Choć czasem można sie pogubić
Pozdrawiam i licze na dalsze wskazówki
klapek to co piszesz jest jak najbardziej słuszne, ja też moge mieć składaka nawet z 40 innych byle te 40 to były K-750 w tej samej wersji co bede restaurował. Dla mnie również to jak najbardziej wartościowy oryginał.
Nie chciał bym tylko kupić czegoś co będzie K-750 uralo dniepro iżem bo wtedy to nieporozumienie. Chciałbym mieć wiadomo zgodność nr ramy i silnika z tabliczką i najlepiej jeszcze papierami, ale inne części mogą pochodzić z innego motocykla byle były takie same jak w oryginale.
Dla przykładu mój komar we wczesnej fazie restaurowania jest zlepkiem przynajmniej 6 komarków (chodzi o drobne części) ale są to dalej części z komara 2320 jakie były fabrycznie.
Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Czw 21:02, 10 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 21:32, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Załóż sobie nowy temat "Kupuję motór" wszyscy pomogą.
Najważniejsze to:
1. Rama + kosz
2. Silnik
3. Koła
reszta jest wymienna, tabliczka znamionowa aby była zgodna z ramą i papiery się zgadzały, silnik teraz jest wymienny.
Powodzenia
Pewnie zastanawiasz się dlaczego "koła" bo jak półbęby to chińskie, a jak falbany to o od Urala. Pkt. 4 jak poprzednio.
Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Czw 21:36, 10 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:03, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Cze dziubek25077- przeniosłeś sie z FM?
Cytat: | Jest jednak problem... Coraz więcej ludzi tak myślących, przez co jest coraz mniej wartych uwagi elementów za normalne pieniądze.. |
;]
sam se narobił..co?
Ale jeden zawodnik nam odpadł bo ma zepsutego kompa |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Czw 22:19, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Dziubek ! jak na początek to słuchaj ATAMAN 1975.To fachowiec z górnej półki,i nie przejmuj się tym że nie odróżnia MW-750 od K 750:). |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 22:53, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
spoko traktuje wszystko jako przysłowiowy kop w d...
Możecie sie ze mnie ponabijać, wkońcu jestem świeżakiem
Nieznam z Was nikogo osobiście, niewiem kto na czym się zna. Licze poprostu na wszelkie sugestie, gdzie szukać jak szukać na co zwrócić uwage. Może troche przesadnie napisałem i wynikło że szukam jakiegoś ideału faktycznie od generała ale motocykl miał by mi służyć bardziej jako eksponat i czasami na przejażdżkę więc większa radocha dla mnie z zadbania o najmniejszy szczegół kompletności i oryginalności niż np.jakieś ulepszenia czy modyfikacje. Do szaleństwa w terenie używam czegoś innego
Dlatego wiem że chociażby rocznikowo pewne modele wiele się różnią, moge też niewiedzieć czy jakieś części nie są przeszczepione z innego motoru bo wyglądają bardzo podobnie, nie dyskwalifikuje oczywiście to np. zakupu ale warto o tym wcześniej wiedzieć, handlarze poprostu chcą sprzedać. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Czw 23:28, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
j35 napisał: | Dziubek ! jak na początek to słuchaj ATAMAN 1975.To fachowiec z górnej półki,i nie przejmuj się tym że nie odróżnia MW-750 od K 750:). |
MIAŁEM JEDNO I DRUGIE- NA OKU , HŁE HŁE |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Czw 23:34, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
CO DO KWESTII ODZYSKU WŁOŻONEJ KASY, TO MUSISZ WZIĄĆ POD UWAGĘ JAKIE CENY SĄ NA ALLEDROGO ZA DANY MODEL. NIE RADZĘ PCHAĆ KASY W ŻADNE MT Z KANAPĄ, ANI W K650, BO WYREMONTOWANE NISKO STOJĄ I TRUDNO KUPCA ZNALEŻĆ. LEPIEJ FAKTYCZNIE W K750, BO TO TOWAR ZBYWALNY. POSKŁADAĆ MW TO NIE LADA SZTUKA, PRZY DOSTĘPNOŚCI ORGINALNEJ RAMY I RAMY WÓZKA, TO RACZEJ NIEMOŻLIWE. NAJLEPIEJ BYŁOBY SIĘ ZAGŁĘBIĆ W IRBITA, LUB M72, NAJLEPIEJ SCHODZĄ, ALE CZĘŚCI MASAKRYCZNIE SĄ DROGIE, BO REMONT KAPITALNY DNIEPRA I EMKI WYCHODZĄ PODOBNIE. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 23:58, 10 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Co to kwestii odzysku kasy to nie dokońca mi na tym zalezy ale fakt, lepiej zrobić motocykl który ma jak największą wartość.
Poprostu mam ciężko rozstać się z rzeczami któe mnie kręcą, puki mam gdzie trzymać nie sprzedaje
Znalazłem jeszcze taką kaśke:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:59, 11 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
ATAMAN1975- mam prosbę. I pewnie nie tylko ja. Mógłbys nie pisać całego tekstu dużymi literami? To taka cześć netykiety- chodzi o łatwy odbiór, estetykę czy inne takie duperele. Ale naprawdę będzie fajniej
Do panów od pisania
To taki duszek cz coś
http://www.youtube.com/watch?v=W4Yg7MAAsCY
Póki - dopóki.
dziubek25077 to co piszesz to już pewien stopień wtajemniczenia i nie zaliczasz się już do jak to ująłeś "świeżaków".
Obydwa odsiane przez Ciebie egzemplarze to bardzo dobra baza. Pozostaje oszacowanie w jakim stanie technicznym są- czyli ile każda z nich potrzebuje na remont. |
|
Powrót do góry |
|
|
Harcerz
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 125 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Pią 10:28, 11 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
OK. BĘDĘ PISAŁ Z małej. hłe hłe |
|
Powrót do góry |
|
|
|