Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stara miłość nie rdzewieje.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lotnik




Dołączył: 20 Sie 2021
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: Sob 0:38, 21 Sie 2021    Temat postu: Stara miłość nie rdzewieje.

Cześć.
Po 32 latach przerwy znów kupiłem urala. Jest to M67-36. Kiedyś miałem M63. I tamten poza wydmuchaniem uszczelki pod głowicą (za słabo dokręcona), nie sprawiał kłopotów. Byłem nim nawet w Czechosłowacji (tak, to jeszcze czasy schyłku PRLu) i w NRD. Kurczę, być może niektórzy młodsi forumowicze nawet nie wiedzą, że takie państwa kiedyś istniały Smile
Ten "nowy" ural pali, jeździ, ale wymaga sporo pracy, by mu przywrócić dawną świetność. W związku z tym mam prośbę do kogoś, kto ma wiedzę, czas i chęć pomóc czasem i doradzić, podpowiedzieć to i owo.
Na razie chciałbym doprowadzić go do stanu pozwalającego cieszyć się spokojną jazdą w niedalekiej odległości "od komina". Przez zimę zamierzam zrobić coś więcej - głównie przy silniku.
W pierwszej kolejności zacząłem od instalacji elektrycznej, bo gdy go kupowałem odpalał tylko dlatego, że instalację trzymało się w rękach i podłączało "na krótko". Gdy dokończę naprawę całej instalacji elektrycznej, zajmę się prowizoryczną naprawą silnika. Na razie zamierzam wymienić tylko pierścienie. Liczę na to, że uszczelnią trochę i ograniczą przedmuchy do skrzyni korbowej, i będę miał dymek wyłącznie z tłumików. Oczywiście przy okazji powymieniam oleje (w skrzyni jest trochę wody).
I tu już mam pierszą prośbę o komentarz. Jest szansa, że wymiana pierścieni cokolwiek pomoże? Jakie oleje kupić? Gdzie można kupić linkę hamulca, którą da się założyć? Kupiłem na Allegro, ale była fatalnie zakończona i nijak nie dało się jej włożyć ani do dźwigni na kierownicy, ani na dźwigni rozpieraka.
Gdyby ktoś chciał mi coś doradzić, proszę o kontakt.
Marek.


Ostatnio zmieniony przez Lotnik dnia Sob 0:59, 21 Sie 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 1:59, 21 Sie 2021    Temat postu:

Instalację o ile potrafisz lepiej zrobić nową jak łatać starego syfa, przy okazji masę pociągnąć na przewodach. Zdecydowanie mniejsze spadki napięć, i mniej niespodzianek związanych z brakiem kontaktu. Zmierz kompresję i zrób próbę olejową, tak uzyskasz odpowiedź czy jest sens zmieniać pierścienie. Dymienie to mogą być pierścienie, prowadnice zaworowe, gaźniki, jak i wypadkowa tego. Olej 20W-50 zaleca fabryka, poszukaj wątku dyskusji w tym temacie, osobiście leje Lubro. Gotowych linek pasujących i mnie nie udało się nigdy gotowych kupić, wszystkie mam dorabiane.
Wojtek

PS
W wymienionych państwach też byłem, a i nawet w ZSRR. I ja miałem przerwę do ruskiej motoryzacji, tyle że 12 lat krótszą. Po przerwie poskładałem kundla bardzo podobnego jak miałem przed laty. Buda M-72, silnik skrzynia Dniepr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotnik




Dołączył: 20 Sie 2021
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: Sob 8:54, 21 Sie 2021    Temat postu:

Dzięki.
Co to jest "próba olejowa"? Z czym to się je?
O dodatkowym przewodzie - minus - nie pomyślałem, ale pewnie masz rację i warto to zrobić.
Na razie mam milion ważniejszych niewiadomych z którymi muszę się uporać. Np. jakie opony kupić? Te żużlowe nadają się do jazdy po drodze? Jak szybko się zużywają? A może ktoś podpowie jakie, gdzie i za ile można kupić, żeby było rozsądnie.
Jest w okolicy Ostrowa Wlkp. jakiś posiadacz urala?


Ostatnio zmieniony przez Lotnik dnia Sob 9:23, 21 Sie 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 10:19, 21 Sie 2021    Temat postu:

Próba olejowa to pomiar ciśnienia w cylindrze po wlaniu 2-3 cm3 oleju. Taka ilość oleju doszczelnia pierścienie i pomiar wskazuje wyższą wartość jak bez. Jeżeli tak się stanie, wymiana pierścieni ma sens. Opony żużlowe "pływają" po asfalcie, są niebezpieczne. Jak na asfalt polecam Mitas H-02, w teren lepiej coś bardziej agresywnego > jakaś kostka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotnik




Dołączył: 20 Sie 2021
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: Nie 21:54, 22 Sie 2021    Temat postu:

Dziś odpiąłem wózek, żeby było wygodniej cokolwiek robić po prawej stronie i nim unieruchomiłem motocykl na wymianę tego i owego, nie mogłem się powstrzymać i musiałem się przejechać solówką chociażby dookoła wsi.
... jej, jaka to frajda po tylu latach niejeżdżenia motocyklem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:01, 22 Sie 2021    Temat postu:

Dzisiaj na dwa zaprzęgi (co jest niezwykle rzadkie) zrobiliśmy jakieś 70 km w koło komina.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bies




Dołączył: 28 Sie 2020
Posty: 20
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice woj. pomorskie

PostWysłany: Pon 12:10, 23 Sie 2021    Temat postu:

Zamawiałem części tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]

i byłem zadowolony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Dzień dobry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin