Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:15, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Centralny gaźnik jest dobry w klimacie tropikalnym, u nas trzeba podgrzewacz kolektora robić. Ponoć mamy efekt cieplarniany i klimat się ociepla, ale wtym sezonie chyba jeszcze za wcześnie na takie rozwiązania.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 15:32, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Centralny gaznik juz odpuscilem... Beda dwa tylko jeszcze nie wiem jakie... Dzisiaj ciag dalszy rozbierania... Walczylem chwile z tylnym wahaczem bo sworzen lewy i sruby troche zastane ale jakos poszlo Reszta ladnie sie rozklada Rozebralem tez lampe bo musze naprawic licznik i stacyjke oraz porobic instalacje nowe... Po lekturze forum zaczynam sie juz lekko orientowac co i jak Zastanawia mnie tylko ilosc kontrolek w lampie... Mam jedna czerwona tylko po lewej, a po prawej gniazdo bezpiecznika (chyba)... Nie powinno byc 4 otwory w MT9? I druga rzecz - pod zbiornikiem na bloku silnika mam wystajaca szpilke na ktorej nic nie wisi... Co tam powinno byc? Zajrzalem tez do zaplonu i jest slabo... Platynki oplakane i ze sprezyn strzepy... Nic dziwnego ze kaszle... Wjedzie Sovek Nie ma tez przerywacza od kierunkow nigdzie... Gdzie powinien wisiec? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16:26, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Nie wiem o którą szpilkę idzie, jeżeli z tyłu silnika centralnie na środku to docisk prądnicy powinien być. Co do kontrolek to faktycznie istotne jest jedynie ciśnienie oleju. Dobrze mieć kontrolkę ładowania, a wygodnie jeszcze luzu i długich. Dniepry z konsolą mają jeszcze kontrolkę kierunkowskazów. Kaczki miały obok stacyjki kontrolkę ładowania i bezpiecznik. U siebie zamontowałem kontrolki na dorobionym wsporniku po wewnętrznej stronie ucha lampy. Wolałem tak, jak robić z lampy sito.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 18:16, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Docisk pradnicy mam na miejscu. Szpilka nad pradnica wystaje i obok jest slad chyba po drugiej urwanej albo otwor gwintowany zalepiony syfem... Nad osadzeniem pradnicy i lekko do przodu... Co do kontrolek to podzielam twoje zdanie jak najbardziej Przydaloby sie wiecej ale bardzo dyskretnych... Bylbym sklonny nawet zlikwidowac ta istniejaca i dac ja gdzie indziej, a bezpiecznik zrobic cywilizowany wspolczesny gdzies...
Bawie sie w modelowanie i obrobke skrawaniem to moze cos wymodeluje np na tyl gornej polki kierownicy i zrobie kilka delikatnych ledowych kontrolek Wydruk z ABS albo PETG w czarnym kolorze i nie bedzie widoczne prawie Musze jeszcze pomyslec cos nad cywilizowana stacyjka bo tego zlomka idzie gwozdziem odpalic i pojechac |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 18:38, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Nie wiem o którą szpilkę idzie |
Temat chyba rozgryziony...
[link widoczny dla zalogowanych]
Na czerwono - o tych szpilkach mówiłem z czego u mnie jest tylko jedna wkręcona. Pewnie druga wyszła razem z nakrętką...
Na niebiesko - tego nie mam... Mocowanie górne silnika do ramy? Katalog części mówi tylko - "płytka/blaszka"... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:39, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
U góry silnika z przodu powinny być dwie szpilki. To miejsce górnego mocowania silnika do ramy. Taki wygięty płaskownik idący do oczka mocowania wózka. Stacyjka może być prosta, taka jaka jest. Najebany przypadkowy przechodzień nie wie jak to odpalić, a prawdziwy złodziej i tak przyjedzie dostawczakiem i nic odpalać nie będzie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 19:03, 13 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
W sumie racja... To muszę tylko ogarnąć tą swoją stacyjkę bo stoi i nie ma kluczyka Do tego brakuje suwaka przesłony ochronnej...
Te kluczyki z alledrogo pasują bez problemów?
Mocowanie do ramy to chyba mam pomysł Jak rozbiorę go do reszty i oszacuję co i jak to założę temat w odpowiednim dziale i będę uzupełniał listę zakupów Albo sposiłkuję się na alledrogo
Zaczynam powoli was rozumieć Gdybym nie przywykł do zapieczonych/przyrdzewiałych śrub w ciężarówkach to bym dzisiaj kurwiał na ten wahacz tylny pod niebiosa A tak to poszło nawet lżej niż stojący sworzeń resorowy, który wybija się młotem 10kg grzejąc palnikiem |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 7:50, 15 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Wczoraj rozebralem moto doszczetnie i biore sie za czyszczenie, malowanko i skladanie od nowa
Jest jakis forumowy patent na opuszczenie blotnikow przod i tyl? Moze w teren to one sa OK ale na asfalt w ciul za wysoko... Ewentualnie moge zawiecha zjechac w dol pewnie... Przod to nie problem bo mozna przyciac sprezyny ale tyl? Same blotniki beda ciete na inny ksztalt zeby takich ogromnych kablakow nie zakladac... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 8:34, 15 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Błotniki dnieprowskie są i będą paskudne, cięcie nic nie da. Kup uralowskie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 18:33, 15 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
O widzisz o tym nawet nie pomyslalem...
Ktorys konkretny model urala? Musze obadac tony zdjec zeby poznac roznice |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:55, 15 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Konkretnie to najtańsze, byle w dobrym stanie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 9:03, 16 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Przegladalem wczoraj tony zdjec i plytkie uralowe lub m72 jak najbardziej fajne... Wpadl mi do glowy jeszcze jeden pomysl ale musze obadac organoleptycznie jak juz beda kola zlozone... Zakladam gumy cywilne 3.5x19 to teoretycznie junakowy tez powinien zebrac... Wskowy bedzie raczej za waski ale tez przymierze |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:14, 16 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
WSK jest za wąska, pod opony 3.00, a nowsze mają dodatkowo inny łuk pod koła 18. Junakowskie są dość charakterystyczne, prędzej IŻ 49. Poszukaj współczesnej produkcji do strych BMW lub chińczyków od CJ 750. Cieńsza blacha jest w nowej produkcji, ale wyglądają OK. Opony 3.50 trochę wąskie, fabrycznie były 3.75, a większość zakłada 4.00. U siebie w ramie Emki mam na tyle 110/90/19, dobrze jeździ i dobrze wygląda.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Petroholic
Dołączył: 11 Kwi 2021 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 19:12, 16 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Nad błotnikami pomyślę jak zrobię koła, żeby było do czego mierzyć Na razie poskładam go bez błotników i potem się pomyśli...
Aktualnie małe zakupy:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
I teraz kolejne pytanie... Oba gaźniki leżaki magazynowe "zdiełano w CCCP" tylko jeden jest sygnowany K63T, a drugi K65T... Oba wizualnie wyglądają tak samo, dysze te same w komorze pływakowej... Czy te gaźniki mimo, że teoretycznie inne będą chodzić wspólnie czy trzeba ujednolicić korpusy też?
Pytanie pomocnicze - czy jest ktoś z Lublina lub okolic kto posiada stojak stacjonarny pod silnik? Chwilowo nie mam ramy, a jak wróci to jeszcze malowanko i składanko, a chętnie bym zaczął też przy silniku działać... Od biedy wyspawam swój jeśli nie będzie innego wyjścia ale gdyby ktoś pożyczył (nawet za kaucją) to bym nie tracił czasu na robienie... W okolicy Lublina mogę podjechać No i wiadomo, że się jakoś odwdzięczę
Ostatnio zmieniony przez Petroholic dnia Pią 19:14, 16 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 19:33, 16 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Na upartego można założyć różne gaźniki. Tyle że K65 i K63 to najgorsze gaźniki jakie ruski robiły, nawet chińskie K68 są zdecydowanie lepsze. Gdybym dostał je za darmo to bym ich nie zakładał.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|