Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bazyl1982
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Czw 14:21, 28 Lut 2019 Temat postu: Dniepr blokowanie silnika |
|
|
Witam serdecznie,
na forum jestem nowy. Z ruskami walczyłem kilkanaście lat temu, dziś wracam do hobby i próbuję wskrzesić stary sprzęt.
Mam problemy z Dnieprem MT 11 z 93 r.
Silnik składam z tzw. proszku i mam dwa problemy:
1. luz poosiowy na wale korbowym (jak złapię za czop wału - miejsce mocowania koła rozrządu, to mogę przesunąć wał korbowy o jakieś 2 mm w przód i w tył.
Wał był w regeneracji więc może coś zostało błędnie wykonane. Ewentualnie zastanawiam się czy szerokość łożysk jest ok. Pytanie jaki luz powinien być fabrycznie. Nie przypominam sobie, żeby były tam jakieś dustanse, więc jakiś luz był zaplanowany.
2. po zmontowaniu całości - złożenie silnika ze skrzynią niema możliwości obrotu silnikiem. Po poluzowaniu śrub pomiędzy skrzynią a silnikiem wraca ruchliwość układu.
Zastanawiam się, czy jeśli wał korbowy ma luz poosiowy, to istnieje możliwość przesuwania go w kierunku rozrządu i ocierania filtra odśrodkowego o obudowę rozrządu?
Czy ktoś z forumowiczów miał kiedyś podobny problem?
Czy powinienem wstawić jakąś podkładkę dystansową, która cofnie łożysko główne przednie? A może obudowa ma wybite gniazdo?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Sebastian |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:23, 28 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Tam nie ma być żadnego luzu. Wszystkie ruskie boksery wał mają na sztywno względem przedniej podpory, troszkę inaczej jest jedynie w Uralu 750. Coś jest wybite, chyba że założyłeś dwa łożyska rolkowe, bo i takie coś spotkałem. Co do blokowania to raczej zamach trze o skrzynię.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
bazyl1982
Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Nie 14:44, 10 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Z tego co sprawdziłem oba łożyska mają szerokość 19 mm (209 i 42 209) więc raczej to nie jest przyczyna. Łożyska z tyłu wałeczkowe, z przodu kulkowe.
Łożyska oba są nowe. W obudowach nie widzę jakiś śladów zużycia. Tylne łożysko opiera się o pierścień sprężynujący. Przednie wchodzi w obudowę do końca. Po skręceniu nadal występuje luz.
Co do blokowania, to okazało się, że jedna panewka zaczęła się przycierać. Wał poszedł do regeneracji. W przyszłym tygodniu ma być do odbioru, więc zobaczymy co dalej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19:50, 10 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Znaczy czop wału lata w łożysku. Nie ma co regenerować panewek, trzeba wał zmienić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|