Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bednar
Dołączył: 23 Gru 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 18:32, 23 Gru 2011 Temat postu: Chce ruska |
|
|
Witajcie
Jestem tu nowy dzisiaj założyłem konto.
Od jakiegoś czasu mam zamiar kupić ruski motocykl. Miałem Urala w 1994 roku i jezdziłem nim dwa sezony. Po Uralu zaczeły się japończyki. A teraz chce ruska
Niech ktoś mi dodadzi czy jepiej kupić Urala Czy Dniepra ?
Licze się z tym że po zakupie bedze zmuszony zrobić remont wozu. Szlify wymiana łożysk lakier itp. mam sentyment do Urala. Miał prądnice od Malucha i gazniki od Jawy. I był w miare mało awaryjny. Od 1995 roku nie siedziałem na IWANIE. Nic nie wiem czym się teraz jezdzi jak naprawia i co się psuje jakie patenty się stosuje i czego się wystrzegać.
Interesuje mnie napęd na wózek i i skrzynia ze wstecznym. Ale nie wiem jaki wybrać silnik. Co do elementów nadwozia to już sobie poradze.
Pozdrawiam i życze Wesołych Świąt
Bednar. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:58, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Cze
Jak to ma być kolejny kundel to na Twoim miejscu wybrałbym silnik od beemki. |
|
Powrót do góry |
|
 |
bednar
Dołączył: 23 Gru 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 19:01, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
myślałem o BMW ale to kwestia czasu i kasy. No i jeszcze przerobienia flanszy mocującej skrzynie |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Pią 19:09, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
jak chcesz później kombinować z silnikiem bmw to polecam dniepra
Jeśli chcesz to mam na sprzedaż dniepra |
|
Powrót do góry |
|
 |
bednar
Dołączył: 23 Gru 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 19:26, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
A dlaczego Dniepr a nie Ural ???
Dniepr jest na panewkach a Ural na łożyskach. Kiedyś Dnieprom wyskakiwały korbowody. Ale może to dlatego że odchudzano koło zamachowe |
|
Powrót do góry |
|
 |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Śro 21:41, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Stare dniepry były w miarę OK,
te po 1980 to raczej plastelina niż aluminium i stal.
Ja preferuję URAL'a, mam takiego z 1965 roku,
który czeka na remoncik, na razie jest "półkownikiem".
Jednak urale nie miały napędu na wózek. Mimo to
wolę urala bo jak poczytałem i pogadałem
okazuje się, że napęd to daje więcej problemów niż korzyści,
zwłaszcza w terenie kiedy jak nie masz dociążonego kosza
to się koło ślizga a zaprzęg stoi Poza tym w dnieprach
nader często rozsypują się dyfry jak jest napęd wózka.
Aktualnie rozkręcam silnik od dniepra z 1973 roku,
w porównaniu do silnika URALa z 1965 roku
to ten dnieprowski jest okrutnie niedorobiony,
silne wady odlewowe, brak wykończeń, itp.
Reasumując, silnik wstaw od URALa lub BMWiaka  |
|
Powrót do góry |
|
 |
bednar
Dołączył: 23 Gru 2011 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 14:59, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki McSwirus !!!
Czy jeszcze w Dnieprach są problemy ze smarowaniem ? To była przyczyna przycierania się panewek.
W Uralach czegoś takiego nie było.
Kiedyś mojemu koledze korba wyszła bokiem w Bieszczadach. I do Wawy motocykl przyjechał pociągiem  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Pią 20:28, 30 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
wg mnie jak jest zdrowa pompa i jest oleju do górnego stanu to sie nie zatrze  |
|
Powrót do góry |
|
 |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Nie 20:51, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
bednar napisał: | Czy jeszcze w Dnieprach są problemy ze smarowaniem ? To była przyczyna przycierania się panewek.
W Uralach czegoś takiego nie było [...] |
konstrukcja silnika Dniepra jest nieco inna
niż pozostałych maszyn. K-750, M-72, URAL posiadają
wały łożyskowane na korbowodach, olej dostaje się
tam raczej przepływowo pod znikomym ciśnieniem
wywołanym siłą odśrodkową obrotów samego wału.
W Dnieprze jest założony filtr-odrzutnik z przodu wału,
a pompa pod ciśnieniem podaje olej kanałami do wału,
jak wszystko jest szczelne i czyste to zacierać się
nie powinno. Jednak silnik, który rozebrałem wykazał,
że łożyska główne wału są w stanie idealnym (są wielkie)
natomiast luzy na panewkach korbowodów są ogromne !!!
Zapewne z powodu złego smarowania tych elementów.
Więcej niech się wypowiedzą znawcy Dniepra  |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 23:45, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
bednar napisał: | Dzięki McSwirus !!!
Czy jeszcze w Dnieprach są problemy ze smarowaniem ? To była przyczyna przycierania się panewek.
W Uralach czegoś takiego nie było.
Kiedyś mojemu koledze korba wyszła bokiem w Bieszczadach. I do Wawy motocykl przyjechał pociągiem  |
W Dnieprze podstawą jest wypłukać wał korbowy podczas rozbiórki silnika, niejednokrotnie spotkałem się z niedrożnym wałem zabitym osadem z oleju.
Należy też sprawdzić pompę olejowa lub profilaktycznie wymienić na nową są stosunkowo tanie w porównaniu do remontu silnika.
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 3:13, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Podstawa w Dnieprze jest zastosowanie pelnoprzeplywowego filtru oleju i jezdzenie na dobrych olejach.
Zrobila to firma ale dopiro w modelu 750. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Wto 20:30, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
że jak z tym filtrem ?
Zawsze myślałem że to w uralu była zmiana filtra |
|
Powrót do góry |
|
 |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Śro 19:20, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | Podstawa w Dnieprze jest zastosowanie pelnoprzeplywowego filtru oleju i jezdzenie na dobrych olejach. |
Czy są jakieś patenty na wstawienie do dolniaka
czy nawet starego Urala takiego filtru ?
W zasadzie, jak jest możliwość wpakować go do środka silnika,
powiedzmy w miskę olejową to poprawi żywotność silnika
a oryginalny wygląd pozostanie.
Opiłki magnetyczne świetnie wyłapie spory magnes neodymowy,
ten jednak nie wyłapie szlamu ani opiłków niemagnetycznych
jak te z tulejek brązowych.
Pozdrówka |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:50, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Np tak jak tutaj, choc sa rowniez konstrukcje wbudowane w miske olejowa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Czw 18:53, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Patent całkiem ciekawy i zarazem praktyczny.
Jednak w przypadku typowego zabytka
nie bardzo dopuszczalny.
Właśnie chodzi mi o te w misce olejowej,
wkładał ktoś z udzielających się na tym forum
jakiś filtr do środka silnika np: k-750 ??? |
|
Powrót do góry |
|
 |
|